Modelowanie procesów biznesowych w BPMN


Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij i sprawdź szczegóły subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat o ukończeniu szkolenia

Szczegóły

  • 2 dni
  • język szkolenia: polski
  • online

Opis szkolenia

Szkolenie Modelowanie procesów biznesowych w BPMN jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Zgodnie z najnowszym raportem Fortune Business Insights, światowy rynek zarządzania procesami biznesowymi BPM rośnie w zawrotnym tempie. Prognozuje się, że jego wartość wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 roku do 26,18 miliarda dolarów w 2028 roku. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach, wykorzystując nowoczesne technologie i systemy IT.

Podczas szkolenia:

  • będziesz miał/miała okazję zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności z zakresu modelowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem standardu BPMN – Business Process Model and Notation,
  • praktycznie zastosujesz BPMN m.in. w projektach IT. W trakcie naszego szkolenia skupiamy się na praktycznym wykorzystaniu BPMN, szczególnie w projektach informatycznych, które obejmują modelowanie procesów biznesowych. Zdobędziesz konkretne narzędzia i techniki, które możesz bezpośrednio wdrożyć w swojej pracy.
  • poznasz najczęściej występujące przebiegi procesów, a także szczególne przypadki wykorzystania BPMN w oparciu o konkretne case study. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć realne wyzwania i możliwości związane z BPM w praktyce.

Szkolenie Modelowanie procesów biznesowych w BPMN dedykowane jest analitykom biznesowym, analitykom procesów biznesowych, managerom, właścicielom procesów biznesowych oraz specjalistom ds. optymalizacji i automatyzacji procesów. Oznacza to, że niezależnie od Twojego stanowiska, znajdziesz tu cenne informacje i narzędzia.

W obliczu dynamicznego wzrostu znaczenia BPM na światowym rynku, udział w naszym szkoleniu stanowi unikalną szansę na zdobycie konkurencyjnej przewagi i przygotowanie się na wyzwania przyszłości. Niezależnie od aktualnej pozycji zawodowej, nasze szkolenie zapewni Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą osiągnąć sukces w zarządzaniu projektami i procesami biznesowymi. Zapisz się już teraz!

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 2 dni. Standardowe godziny szkolenia: 09-17.

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu modelowania procesów biznesowych w BPMN,
  • zdobycie praktycznych umiejętności modelowania procesów na podstawie różnych Case Study.

Korzyści

  • poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
  • nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
  • zapoznanie z notacją BPMN,
  • uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
  • liczba PDU: 14.

Grupa docelowa

  • analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
  • managerowie procesów biznesowych,
  • właściciele procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
  • konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi,
  • firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
  • firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
  • firmy doradcze i konsultingowe,
  • dostawcy oprogramowania,
  • software house.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

01 – Podstawy procesów biznesowych
Czym jest proces biznesowy
Cechy procesu biznesowego
Odkrywanie procesu biznesowego
Procesy obecne AS-IS
Procesy docelowe TO-BE
Podejście do odkrywania procesów biznesowych
Poziomy abstrakcji modelowania procesów

02 – Podstawy zarządzania procesami biznesowymi
Organizacja zorientowana procesowo
Standardy i metodyki zarządzania procesami
BPM (Business Process Management)
Architektura procesów w organizacji
Modele referencyjne

03 – Wprowadzenie do BPMN
Czym jest BPMN?
Elementy procesu w BPMN
Podstawowe zasady modelowania procesów
Token
Dobre praktyki modelowania procesów w BPMN

04 – Aktywności
Aktywności w procesie
Podprocesy
Pętle, aktywności wieloinstancyjne
Zadania

05 – Bramki
Rodzaje bramek
Dzielenie i łączenie przepływów
Przepływy niejawne
Przepływy równoległe
Dobre praktyki modelowania bramek w BPMN

06 – Baseny i tory
Czym są baseny i tory?
Zastosowanie basenów i torów w modelowaniu procesów
Basen jako „black-box” i „white-box”
Przepływ komunikatu
Dobre praktyki w modelowaniu basenów i torów

07 – Artefakty i obiekty danych
Rodzaje artefaktów
Zastosowanie artefaktów w modelowaniu procesów
Obiekty danych w BPMN
Dane wejściowe i wyjściowe
Magazyny i repozytoria danych
Przepływy obiektów danych
Łączenie artefaktów i obiektów danych

08 – Zdarzenia
Rodzaje zdarzeń
Zdarzenia początkowe
Zdarzenia końcowe
Zdarzenia pośrednie generujące i przechwytujące
Zdarzenia pośrednie krawędziowe
Wyzwalacze zdarzeń
Dobre praktyki w modelowaniu zdarzeń w BPMN

Szkolenia, w których polecamy wziąć udział: