Gry szkoleniowe

Zarządzanie projektami, programami i portfelem

Dlaczego warto stosować gry szkoleniowe?

Większość z nas, gdy myśli o uczeniu się, w pierwszej kolejności przypomina sobie szkoły i uczelnie.
A na myśl o osobach uczących, przed oczami stają nam nauczyciele i wykładowcy, którzy przekazują wiedzę. Na bazie naszych doświadczeń edukacyjnych, jesteśmy przyzwyczajeni do uczenia się w jeden sposób: zdobywanie konkretnej wiedzy.

Czym jest kompetencja?

Nie tylko wiedza jest ważna w uczeniu się. W trakcie wykonywania różnych zadań (nie tylko zawodowych), wykorzystujemy kompetencje. Wykonanie jakiejkolwiek czynności wymaga, żebyśmy:

  • wiedzieli, po co i jak to robić (znali instrukcję, powód, jakie mogą być konsekwencje),
  • umieli to wykonywać (jakie mają wykonać czynności),
  • chcieli to robić (przekonanie, że to się opłaca).

Szkolenia oparte na wykładzie zapewnią zdobycie wiedzy. Szkolenia z grami (i innymi metodami uczenia ludzi dorosłych) zapewniają zdobywanie umiejętności i zrozumienia, dlaczego nabywana wiedza i umiejętność może się przydać.

Dlaczego warto stosować gry szkoleniowe?

Jak ludzie się uczą?

Każdy człowiek nabywa nowe kompetencje przechodząc przez cztery fazy cyklu Kolba:

  • doświadczenie – kiedy coś się dzieje, nauka poprzez wykonywanie działań;
  • obserwację – kiedy zastanawia się nad tym co właśnie się wydarzyło;
  • tworzenie teorii – zdobywa wiedzę na dany temat albo tworzy swoje koncepcje;
  • eksperymentowanie – planowanie zastosowania albo próbowanie w “bezpiecznych warunkach” jak teoria sprawdza się w praktyce, aby zdobyć kolejne doświadczenia i zacząć cykl od początku.

Oznacza to, że szkolenia nie powinny zawierać tylko teorii: ponieważ nie umożliwiają ludziom zrozumieć w kompletny sposób treści szkolenia. Przekazują tylko wiedzę, bez kontekstu.

Dlaczego warto stosować gry szkoleniowe?

Dlaczego stawiamy na gry szkoleniowe?

  • Gry przyczyniają się do łatwiejszego zrozumienia korzyści ze stosowania poszczególnych metod szkoleniowych.
  • Gry dają uczestnikom możliwość sprawdzenia siebie w sytuacjach nadzwyczajnych.
  • Uczestnicy rozgrywek uczą się na bazie obserwacji, wzbogacając obserwacje wiedzą teoretyczną.
  • Osoby szkolone, na bazie doświadczeń w grze, wyciągają wnioski o opłacalności podejmowanych decyzji.
  • Uczestnicy szkoleń, po rozgrywce, chętniej poznają metody podnoszące skuteczność w sytuacjach, do których odnosiła się gra.
Piotr Hajto

Piotr Hajto

Dyrektor Handlowy

+48 607 327 302 piotr.hajto@inprogress.pl
Piotr Hajto

Masz pytania odnośnie gier szkoleniowych?

Zostaw numeroddzwonimy!

Bądźmy w kontakcie

Newsletter

Chcesz dostawać informacje o zniżkach i nowościach Inprogress? Zostaw nam swój e-mail i bądź na bieżąco.