ITIL® 4 Foundation


Szkolenie ITIL® 4 Foundation w języku polskim możesz zrealizować w ramach Inprogress Plus – dowiedz się więcej.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Foundation.

Szczegóły

  • 2 dni
  • polski, angielski
  • szkolenie akredytowane
  • online lub stacjonarnie

Dodatki

  • egzamin (obowiązkowy):
    online 950 zł
    stacjonarny: 850 zł
  • podręcznik od 180 zł
  • powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł

Opis szkolenia

„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.

Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest biblioteka ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.

ITIL® 4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę biblioteki zarządzania usługami informatycznymi. Biblioteka ITIL v3 opisywała 26 procesów i 4 funkcje uporządkowane w pięciokrokowy Cykl Życie Usługi (Service Lifecycle); w nowej wersji biblioteki – ITIL4, wciąż można dostrzec elementy znane z ITIL v3, uporządkowane jednak nieco inaczej za pomocą koncepcji Service Value Stream. Kurs ITIL 4 Foundation pozwoli zmapować pojęcia dobrze znane z wersji 3 biblioteki na te używane w jej 4 wersji oraz zrozumieć język, kluczowe koncepcje i definicje używanych w świecie usług cyfrowych.

Jak organizujemy szkolenia?

W zależności od liczby zgłoszeń, szkolenie może się odbyć w trzech formach: stacjonarnej, online i hybrydowej (połączenie formy online i stacjonarnej). Szczegóły znajdziecie na naszym blogu: organizacja szkoleń w Inprogress.

Cel szkolenia

  • porównanie podstaw ITIL v3 z nowym kształtem ITIL 4,
  • przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu biblioteki ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
  • przygotowanie uczestników do egzaminu Foundation Certificate in IT Service Management.

Korzyści

  • zrozumienie nowych koncepcji – Service Value System(SVS) i Four Dimensions of Service Management,
  • zapoznanie z 34 praktykami (ITIL Practices),
  • zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
  • liczba PDU: 9.

Grupa docelowa

  • osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
  • menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
  • osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
  • osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
  • posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.

Certyfikacja

Egzamin odbywa się w formie online (po zakończeniu szkolenia online w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora) lub stacjonarnej w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia w tej formie. 

Egzamin ITIL 4 Foundation:

  • test składający się z 40 pytań jednokrotnego wyboru,
  • czas trwania: 60 minut,
  • kandydaci podchodzący do egzaminu w języku innym niż ojczysty mogą otrzymać dodatkowy czas (25% = 15 minut) na rozwiązanie zadań w egzaminie,
  • próg zaliczenia: 26 punktów (65%),
  • język polski,
  • niedozwolone są żadne materiały dodatkowe.
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Dodatkowo uczestnik może nabyć certyfikat papierowy w cenie 100 zł, wybierając odpowiednią opcję podczas zakupu szkolenia.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora od 1.11.2019 roku szkolenie należy kupić razem z egzaminem. W trakcie zapisu na szkolenie prosimy o wybór dodatku „egzamin” w formularzu zamówienia . Jest to niezbędne w celu zapisania się na szkolenie. Dodatkowo, uczestnik może wybrać opcję „Powtórka egzaminu”, która uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (na wypadek uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy (tzw. Take2 re-sit exam) odbywa się w formie online. Więcej informacji na naszym blogu.

Program szkolenia

Pobierz szczegółowy plan szkolenia
  • Moduł 1 – Wstęp i przegląd biblioteki ITIL
  • Moduł 2 – Pryncypia
  • Moduł 3 – Cztery wymiary ITSM
  • Moduł 4 –System wartości usług SVS
  • Moduł 5 – Ciągłe doskonalenie usług
  • Moduł 6 – Praktyki ITIL