ITIL® 4 Foundation


Szkolenie ITIL 4 Foundation w języku polskim i angielskim możesz zrealizować w ramach Inprogress+. Kliknij, by dowiedzieć się więcej o subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL 4 Foundation.

Szczegóły

  • 2 dni
  • angielski, polski
  • szkolenie akredytowane
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.

Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.

ITIL4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę zbioru praktyk zarządzania usługami informatycznymi, dzięki, któremu poznajemy dwie podstawowe koncepcje budujące nowe podejście: system wartości usług (SVS) oraz cztery wymiary zarządzania usługami. Nowe ustrukturyzowanie najlepszych praktyk pozwala organizacjom lepiej zrozumieć a następnie optymalizować przepływy prace umożliwiające współkreowanie wartości z interesariuszami w zgodzie z misją, wizją i nadzorem organizacji.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Standardowe godziny szkolenia:

  • tryb dzienny: 2 dni, od godz. 09 do godz. 17,
  • tryb wieczorowy: 5 dni, od godz. 18 do godz. 21.

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
  • przygotowanie uczestników do egzaminu ITIL4 Foundation.

Korzyści

  • zrozumienie nowych koncepcji – system wartości usług i 4 wymiary zarządzania usługami,
  • zapoznanie z 15 podstawowymi praktykami (ITIL Practices),
  • zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
  • liczba PDU: 14.

Grupa docelowa

  • osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
  • menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
  • osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
  • osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
  • posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

Certyfikacja

WAŻNE

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online oraz dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL4 Foundation – online + ebook + OTM

Egzamin ITIL 4 Foundation

  • forma egzaminu: online,
  • termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia możesz wybrać dowolny termin spośród terminów udostępnionych przez Akredytora na jego stronie,
  • język egzaminu: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualnie dostępne języki egzaminu: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, duński, chiński, japoński, tajski,
  • test jednokrotnego wyboru,
  • liczba pytań: 40 pytań,
  • czas trwania: 60 minut,
  • w przypadku podejścia do egzaminu w języku innym niż ojczysty otrzymasz dodatkowe 25% czasu (15 minut)
  • próg zdawalności: 26 punktów (65% poprawnych odpowiedzi),
  • niedozwolone jest korzystanie z pomocy dydaktycznych,
  • brak wymogów wstępnych,
  • możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach, kliknij i dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
  • forma certyfikatu: elektroniczna,
  • zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy przez symulator egzaminów, który dostępny jest w darmowej aplikacji Inprogress

Ebook

  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
  • aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski,
  • dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials

  • to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualnie dostępne języki OTM: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić

  • Certyfikat w wersji papierowej
  • Powtórkę egzaminu ITIL4 Foundation (Take2 Re-sit Exam Option)
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie przed pierwotnym terminem egzaminu.

Akredytowane materiały szkoleniowe opracowane przez Inprogress

  • poza OTM otrzymasz akredytowane materiały szkoleniowe przygotowane przez Inprogress w formie prezentacji szkoleniowej,
  • na szkoleniach online materiały są dostępne w wersji elektronicznej, wersję papierową można zakupić w trakcie składania zamówienia,
  • na kursach stacjonarnych materiały są dostępne w wersji papierowej,
  • język materiałów: zgodny z językiem realizowanego szkolenia.

Moduł 1 – Wstęp i przegląd ITIL

  • Sprawy organizacyjne na temat kursu i egzaminu
  • Krótka historia ITIL
  • Wprowadzenie do ITIL4
  • Ogólny przegląd głównych koncepcji ITIL

Moduł 2 – Podstawowe zasady

a) Skoncentruj się na wartości (Focus on value)
b) Zacznij od stanu bieżącego(Start where yuou are)
c) Postępuj iteracyjnie, wykorzystując informacje zwrotne (Progress iteratively with feedback)
d) Współpracuj i promuj widoczność (Collaborate and promote visibility)
e) Myśl i pracuj całościowo (Think and work holistically)
f) Zadbaj o prostotę i praktyczność (Keep it simple and practical)
g) Optymalizuj i automatyzuj (Optimize and automate)

Moduł 3 – Cztery wymiary zarządzania usługami

  • Organizacje i ludzie
  • Informacje i technologie
  • Partnerzy i dostawcy
  • Strumienie wartości i procesy

Moduł 4 –System wartości usług (SVS)

  1. Podstawowe zasady
  2. Nadzór
  3. Łańcuch wartości usług
  4. Praktyki
  5. Ciągłe doskonalenie

Moduł 5 – Ciągłe doskonalenie

  • Model ciągłego doskonalenia
  • Miary i metryki

Moduł 6 – Praktyki

  • Ogólne omówienie koncepcji
  • Praktyki wsparcia technicznego* (Technical management practices)
  • Praktyki zarządzania usługami* (Service management practices)
  • Ogólne praktyki zarządzania* (General management practices)
    * w zakresie wymagania na poziomie Foundation

Sprawdź jakie inne szkolenia ITIL4 realizujemy:

ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (DPI)
ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)
ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS)
ITIL 4 Leader: Digital IT Strategy (DITS)


Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: