Szczegóły
- 2 dni
- polski, angielski
- szkolenie akredytowane
- online lub stacjonarnie
Dodatki
- pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1190 zł
- powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł
- podręcznik: 280 zł
Opis szkolenia
„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.
Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest biblioteka ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.
ITIL® 4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę biblioteki zarządzania usługami informatycznymi. Biblioteka ITIL v3 opisywała 26 procesów i 4 funkcje uporządkowane w pięciokrokowy Cykl Życie Usługi (Service Lifecycle); w nowej wersji biblioteki – ITIL4, wciąż można dostrzec elementy znane z ITIL v3, uporządkowane jednak nieco inaczej za pomocą koncepcji Service Value Stream. Kurs ITIL 4 Foundation pozwoli zmapować pojęcia dobrze znane z wersji 3 biblioteki na te używane w jej 4 wersji oraz zrozumieć język, kluczowe koncepcje i definicje używanych w świecie usług cyfrowych.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Cel szkolenia
- porównanie podstaw ITIL v3 z nowym kształtem ITIL 4,
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu biblioteki ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
- przygotowanie uczestników do egzaminu Foundation Certificate in IT Service Management.
Korzyści
- zrozumienie nowych koncepcji – Service Value System(SVS) i Four Dimensions of Service Management,
- zapoznanie z 34 praktykami (ITIL Practices),
- zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
- liczba PDU: 9.
Grupa docelowa
- osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
- menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
- osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
- osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
- posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.
Certyfikacja
Egzamin odbywa się w formie online (po zakończeniu szkolenia online w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora).
Egzamin ITIL 4 Foundation:
- test składający się z 40 pytań jednokrotnego wyboru,
- czas trwania: 60 minut,
- kandydaci podchodzący do egzaminu w języku innym niż ojczysty mogą otrzymać dodatkowy czas (25% = 15 minut) na rozwiązanie zadań w egzaminie,
- próg zaliczenia: 26 punktów (65%),
- język polski,
- niedozwolone są żadne materiały dodatkowe.
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Dodatkowo uczestnik może nabyć certyfikat papierowy w cenie 200 zł, wybierając odpowiednią opcję podczas zakupu szkolenia.
UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku angielskim).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL4 Foundation – online + Podręcznik „ITIL4 Foundation” (E-book /ENG dostępny wyłącznie na platformie akredytora, bez możliwości pobrania na urządzenie lub wydrukowania) – pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora).
Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Moduł 1 – Wstęp i przegląd biblioteki ITIL
- Moduł 2 – Pryncypia
- Moduł 3 – Cztery wymiary ITSM
- Moduł 4 –System wartości usług SVS
- Moduł 5 – Ciągłe doskonalenie usług
- Moduł 6 – Praktyki ITIL