Szczegóły
- 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online lub stacjonarnie
- język egzaminu: angielski
Dodatki
- pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1990 zł
- podręcznik: 550 zł
- powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł
Opis szkolenia
ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve to szkolenie, które jest elementem dwóch ścieżek rozwoju ITIL 4. Kurs ma za zadanie pokazać jak zarządzać, planować i udoskonalać działania organizacji z perspektywy całego systemu wartości ITIL.
Szkolenie umożliwia uaktualnienie wiedzy z zakresu ITIL, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych pojęć i koncepcji z zakresu stworzenia wysokopoziomowego spojrzenia dla liderów i managerów, którzy pragną zaimplementować najlepsze praktyki w swoim środowisku biznesowym.
Moduł ten jest zawarty w dwóch ścieżkach: ITIL Managing Professional oraz Strategic Leader. Pozwala zdobyć fundamentalną dla obu ścieżek wiedzę oraz rozwijać liderom kompetencje przywódcze. Skierowany jest do managerów różnego szczebla, którzy uczestniczą w tworzeniu strategii organizacji. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu wskazują kierunki jej rozwoju i potrafią konsekwentnie i efektywnie pracować, aby te strategie udoskonalać. Moduł bierze pod uwagę metodyki Agile i Lean w celu usprawniania pracy z perspektywy całej organizacji. Moduł opisuje także jak organizacja może wykorzystać techniki zarządzania strategicznego z różnych metodyk w celu uzyskania przewagi.
W czasie szkolenia przekazywana jest praktyczna wiedza z planowania, dostarczania i definiowana celów strategicznych organizacji.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Cel szkolenia
- Poznanie kluczowych pojęć i koncepcji ITIL DPI.
- Zrozumienie w jaki sposób podstawowe zasady ITIL 4 mogą pomóc w zarządzaniu organizacją i dostarczaniu klientom wartości.
- Poznanie metod i zasad wdrożenia strategii w zgodzie z 4 wymiarami zarządzania usługami oraz podstawowymi zasadami.
- Zrozumienie celu i komponentów systemu wartości usług (SVS) oraz ich wpływu na kluczowe decyzje w organizacji.
- Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 DPI.
Korzyści
- Zdobycie wiedzy z zakresu DPI, pozwalające ugruntować wiedzę i lepiej wykorzystać ją w organizacji.
- poznanie korzyści z ukierunkowania organizacji poprzez wizję i misję.
- Umiejętność korzystania z kluczowych zasad i metod zarządzania zmianami organizacyjnymi w celu kierowania, planowania i doskonalenia.
- Zdobycie wiedzy na temat kształtowania popytu i definiowania oferty usług.
- Zdobycie umiejętności rozpoznawania weryfikacji wartości usług.
- Wspomaganie:
a) ukierunkowania i zarządzania zmianą organizacyjną
b) kultury ciągłego doskonalenia
c) procesów podejmowania decyzji
d) zarządzania zmianą
e) minimalizowania wpływu zakłóceń
f) innowacyjności czy zachowania zgodności z wymogami nadzoru organizacji
Grupa docelowa
- Osoby posiadające certyfikat ITIL 4 Foundation oraz wiedzę z tego zakresu.
- Osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy i umiejętności z zakresy zarzadzania organizacją oraz strategicznym planowaniu jej działań.
- Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT.
- Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
- Administratorzy i analitycy systemów.
- Administratorzy baz danych.
- wszyscy zaangażowani w działania określające zadania dla zespołów w celu uspójnienia ich ze strategią dla organizacji, wprowadzające kulturę ciągłego doskonalenia w organizacji czy planowania prac, doskonalenia produktów oraz zarządzania zmianą organizacyjną.
Certyfikacja
Egzamin ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve
- wymóg formalny: do egzaminu mogą przystąpić jedynie osoby, które mają na swoim koncie posiadają certyfikat ITIL Foundation,
- forma: online,
- termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
- próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi)
- czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
- język angielski,
- brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego,
- ważność certyfikatu: 3 lata, dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu.
UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku szkolenia lub jeżeli jest niedostępny w takim języku, należy kupić wersję w języku angielskim, dostęp do ebooka ważny jest 5 lat).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL DPI – online + Podręcznik „ITIL4 Direct, Plan and Improve” (E-book/ ENG) (pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora)
Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Główne założenia DPI (Zarządzaj, Planuj i Udoskonalaj).
- Zarządzanie, Planowanie i Doskonalenie przez pryzmat systemu wartości usług oraz podstawowych zasad.
- Znaczenie kierowania w zarządzaniu strategicznym.
- Wdrożenie strategii.
- Wprowadzenie do planowania i oceny.
- Ocena i planowanie z wykorzystaniem zarządzania strumieniem wartości.
- Pomiary oraz raportowanie oraz ciągłe doskonalenie.
- Pomiary oraz ciągłe doskonalenie dzięki modelowi czterech wymiarów oraz systemowi wartości usług (SVS).
- Zarządzanie zmianą w organizacji, zasady i metody.
- Zasady i metody komunikacji.
- Przygotowanie do egzaminu.