ITIL® 4 Direct Plan and Improve (DPI)


Dowiedz się więcej i zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress Plus. 


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Direct Plan and Improve (DPI).

Szczegóły

  • 3 dni
  • język szkolenia: polski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online lub stacjonarnie

Dodatki

  • pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1500 zł
  • podręcznik: 550 zł
  • powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł

Opis szkolenia

ITIL 4 Direct Plan and Improve to szkolenie, które jest elementem dwóch ścieżek rozwoju w zakresie metodyki ITIL 4.
Kurs ma za zadanie pokazać jak zarządzać, planować i udoskonalać działaniami organizacji z perspektywy całego systemu wartości ITIL.
Szkolenie umożliwia uaktualnienie wiedzy z zakresu biblioteki ITIL, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych pojęć i koncepcji z zakresu stworzenia wysokopoziomowego spojrzenia dla liderów i menagerów, którzy pragną zaimplementować najlepsze praktyki w swoim środowisku biznesowym.

Moduł ten jest zawarty w dwóch ścieżkach: ITIL Managing Professionals oraz Strategic Leader. Pozwala zdobyć fundamentalną dla obu ścieżek wiedzę oraz rozwijać swoje kompetencje liderskie. Skierowany jest do managerów różnego szczebla, którzy uczestniczą w tworzeniu strategii organizacji. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu wskazują kierunki jej rozwoju i potrafią konsekwentnie i efektywnie pracować, aby te strategie udoskonalać. Moduł bierze pod uwagę metodyki Agile, i Lean w celu usprawniania pracy z perspektywy całej organizacji. Moduł opisuje także jak organizacja może wykorzystać techniki zarządzania strategicznego z różnych metodyk w celu uzyskania przewagi.

W czasie szkolenia przekazywana jest praktyczna wiedza z planowania, dostarczania i definiowana celów strategicznych organizacji.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Cel szkolenia

  • Poznanie kluczowych pojęć i koncepcji ITIL DPI.
  • Zdobycie wiedzy na temat różnic pomiędzy ITIL (v3) oraz ITIL 4.
  • Zrozumienie, w jaki sposób przewodne zasady ITIL 4 mogą pomóc w zarządzaniu organizacją i dostarczaniu klientom wartości.
  • Poznanie metod i zasad wdrożenia strategii w zgodzie z 4 wymiarami zarządzania usługami oraz podstawowymi zasadami.
  • Zrozumienie celu i komponentów systemu wartości usług (SVS) oraz ich wpływu na kluczowe decyzje w organizacji.
  • Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 DPI.

Korzyści

  • Zdobycie wiedzy z zakresu DPI, pozwalające ugruntować wiedzę i lepiej wykorzystać ją w organizacji.
  • Zdobycie umiejętności planowania i budowania strumienia wartości usług w celu tworzenia, dostarczania i wspierania usług.
  • Umiejętność korzystania z kluczowych zasad i metod zarządzania zmianami organizacyjnymi w celu kierowania, planowania i doskonalenia.
  • Zdobycie wiedzy na temat kształtowania popytu i definiowania oferty usług.
  • Zdobycie umiejętności rozpoznawania weryfikacji wartości usług.

Grupa docelowa

  • Osoby posiadające certyfikat ITIL 4 Foundation oraz wiedzę z tego zakresu.
  • Osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy i umiejętności z zakresy zarzadzania organizacją oraz strategicznym planowaniu jej działań.
  • Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT.
  • Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
  • Administratorzy i analitycy systemów.
  • Administratorzy baz danych.

Certyfikacja

Do certyfikatu ITIL 4 Direct Plan and Improve mogą przystąpić jedynie osoby, które mają na swoim koncie posiadają certyfikat ITIL Foundation.

Egzamin odbywa się w formie online (po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora).

Egzamin ITIL 4 Direct Plan and Improve:

  • test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
  • próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi)
  • czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
  • język angielski,
  • brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku szkolenia lub jeżeli jest niedostępny w takim języku, należy kupić wersję w języku angielskim).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL DPI – online + Podręcznik „ITIL4 Direct, Plan and Improve” (E-book/ ENG) (pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora)

Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.

Program szkolenia

  • Główne założenia DPI (Zarządzaj, Planuj i Udoskonalaj).
  • Zarządzanie, Planowanie i Doskonalenie przez pryzmat Systemu Wartości Usług oraz Podstawowych zasad.
  • Znaczenie kierowania w zarządzaniu strategicznym.
  • Wdrożenie strategii.
  • Wprowadzenie do planowania i oceny.
  • Ocena i planowanie z wykorzystaniem zarządzania strumieniem wartości.
  • Pomiary oraz raportowanie oraz ciągłe doskonalenie.
  • Pomiary oraz Ciągłe Doskonalenie dzięki modelowi Czterech Wymiarów oraz systemowi wartości usług (SVS).
  • Zarządzanie zmianą w organizacji, zasady i metody.
  • Zasady i metody komunikacji.
  • Wykorzystanie Systemu Wartości Usługi wykorzystując 4 wymiary.
  • Przygotowanie do egzaminu.
  • Egzamin.