ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI)


Dowiedz się więcej i zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress Plus. 


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Strategist: Direct, Plan and Improve (DPI).

Szczegóły

  • 3 dni
  • język szkolenia: polski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online lub stacjonarnie
  • język egzaminu: angielski

Dodatki

  • pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1990 zł
  • podręcznik: 550 zł
  • powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł

Opis szkolenia

ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve to szkolenie, które jest elementem dwóch ścieżek rozwoju ITIL 4. Kurs ma za zadanie pokazać jak zarządzać, planować i udoskonalać działania organizacji z perspektywy całego systemu wartości ITIL.
Szkolenie umożliwia uaktualnienie wiedzy z zakresu ITIL, ze szczególnym uwzględnieniem kluczowych pojęć i koncepcji z zakresu stworzenia wysokopoziomowego spojrzenia dla liderów i managerów, którzy pragną zaimplementować najlepsze praktyki w swoim środowisku biznesowym.

Moduł ten jest zawarty w dwóch ścieżkach: ITIL Managing Professional oraz Strategic Leader. Pozwala zdobyć fundamentalną dla obu ścieżek wiedzę oraz rozwijać liderom kompetencje przywódcze. Skierowany jest do managerów różnego szczebla, którzy uczestniczą w tworzeniu strategii organizacji. Dzięki swojej wiedzy i doświadczeniu wskazują kierunki jej rozwoju i potrafią konsekwentnie i efektywnie pracować, aby te strategie udoskonalać. Moduł bierze pod uwagę metodyki Agile i Lean w celu usprawniania pracy z perspektywy całej organizacji. Moduł opisuje także jak organizacja może wykorzystać techniki zarządzania strategicznego z różnych metodyk w celu uzyskania przewagi.

W czasie szkolenia przekazywana jest praktyczna wiedza z planowania, dostarczania i definiowana celów strategicznych organizacji.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Cel szkolenia

  • Poznanie kluczowych pojęć i koncepcji ITIL DPI.
  • Zrozumienie w jaki sposób podstawowe zasady ITIL 4 mogą pomóc w zarządzaniu organizacją i dostarczaniu klientom wartości.
  • Poznanie metod i zasad wdrożenia strategii w zgodzie z 4 wymiarami zarządzania usługami oraz podstawowymi zasadami.
  • Zrozumienie celu i komponentów systemu wartości usług (SVS) oraz ich wpływu na kluczowe decyzje w organizacji.
  • Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 DPI.

Korzyści

  • Zdobycie wiedzy z zakresu DPI, pozwalające ugruntować wiedzę i lepiej wykorzystać ją w organizacji.
  • poznanie korzyści z ukierunkowania organizacji poprzez wizję i misję.
  • Umiejętność korzystania z kluczowych zasad i metod zarządzania zmianami organizacyjnymi w celu kierowania, planowania i doskonalenia.
  • Zdobycie wiedzy na temat kształtowania popytu i definiowania oferty usług.
  • Zdobycie umiejętności rozpoznawania weryfikacji wartości usług.
  • Wspomaganie:
    a) ukierunkowania i zarządzania zmianą organizacyjną
    b) kultury ciągłego doskonalenia
    c) procesów podejmowania decyzji
    d) zarządzania zmianą
    e) minimalizowania wpływu zakłóceń
    f) innowacyjności czy zachowania zgodności z wymogami nadzoru organizacji

Grupa docelowa

  • Osoby posiadające certyfikat ITIL 4 Foundation oraz wiedzę z tego zakresu.
  • Osoby zainteresowane zdobyciem wiedzy i umiejętności z zakresy zarzadzania organizacją oraz strategicznym planowaniu jej działań.
  • Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT.
  • Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
  • Administratorzy i analitycy systemów.
  • Administratorzy baz danych.
  • wszyscy zaangażowani w działania określające zadania dla zespołów w celu uspójnienia ich ze strategią dla organizacji, wprowadzające kulturę ciągłego doskonalenia w organizacji czy planowania prac, doskonalenia produktów oraz zarządzania zmianą organizacyjną.

Certyfikacja

Egzamin ITIL 4 Strategist: Direct, Plan and Improve

  • wymóg formalny: do egzaminu mogą przystąpić jedynie osoby, które mają na swoim koncie posiadają certyfikat ITIL Foundation,
  • forma: online,
  • termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
  • test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
  • próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi)
  • czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
  • język angielski,
  • brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego,
  • ważność certyfikatu: 3 lata, dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku szkolenia lub jeżeli jest niedostępny w takim języku, należy kupić wersję w języku angielskim, dostęp do ebooka ważny jest 5 lat).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL DPI – online + Podręcznik „ITIL4 Direct, Plan and Improve” (E-book/ ENG) (pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora)

Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.

Program szkolenia

Pobierz szczegółowy plan szkolenia
  • Główne założenia DPI (Zarządzaj, Planuj i Udoskonalaj).
  • Zarządzanie, Planowanie i Doskonalenie przez pryzmat systemu wartości usług oraz podstawowych zasad.
  • Znaczenie kierowania w zarządzaniu strategicznym.
  • Wdrożenie strategii.
  • Wprowadzenie do planowania i oceny.
  • Ocena i planowanie z wykorzystaniem zarządzania strumieniem wartości.
  • Pomiary oraz raportowanie oraz ciągłe doskonalenie.
  • Pomiary oraz ciągłe doskonalenie dzięki modelowi czterech wymiarów oraz systemowi wartości usług (SVS).
  • Zarządzanie zmianą w organizacji, zasady i metody.
  • Zasady i metody komunikacji.
  • Przygotowanie do egzaminu.