ITIL® 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS)


To szkolenie możesz zrealizować w ramach Inprogress Plus – dowiedz się więcej.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS).

Szczegóły

  • 3 dni
  • język szkolenia: polski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online lub stacjonarnie

Dodatki

  • egzamin (obowiązkowy):
    online 1300 zł
    stacjonarny: 1200 zł
  • podręcznik: 520 zł
  • powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł

Opis szkolenia

Kurs odzwierciedla nowe sposoby podejścia do zarządzania usługami. Ma na celu zapewnienie praktykom zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy na temat holistycznego podejścia ITIL 4 do budowania i modyfikowania usług opartych na technologii od dostrzeżenia zapotrzebowania do współtworzenia wartości. W kursie opisano, jak holistycznie budować i zarządzać strumieniami wartości oraz w jaki sposób wprowadzać do nich ciągłe udoskonalenia i sprzężenia zwrotne.

Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z takimi obszarami jak: rozwój, testowanie, zarządzanie wiedzą, nowe technologie oraz źródła i sposoby zarządzania pracą. Kurs zawiera wskazówki na temat współpracy i koordynowania wysiłków w zakresie projektowania, budowania i wspierania zintegrowanych i skutecznych produktów oraz usług opartych o fundament zapewniany przez ITIL Foundation.

Jak organizujemy szkolenia?

W zależności od liczby zgłoszeń, szkolenie może się odbyć w trzech formach: stacjonarnej, online i hybrydowej (połączenie formy online i stacjonarnej). Szczegóły znajdziecie na naszym blogu: organizacja szkoleń w Inprogress.

Cel szkolenia

  • Zrozumienie znaczenia kultury organizacyjnej na tle podstawowych zasad ITIL.
  • Rozszerzenie wiedzy na temat planowania i zarządzania zasobami w tym planowanie siły roboczej (workforce planning).
  • Zrozumienie znaczenia technologii informatycznych takich jak sztuczna inteligencja czy rozwiązania chmurowe w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług.
  • Poznanie struktury i sposobów planowania strumieni wartości i ich mapowania na wartość.
  • Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla nowej usługi i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
  • Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla wsparcia użytkownika i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
  • Poznanie metod priorytetyzowania i zarządzania pracą.
  • Poznanie najczęściej używanych modeli pozyskiwania zasobów (sourcing) w kontekście decyzji „kupić czy stworzyć?”.
  • Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support.

Korzyści

  • Przygotowanie uczestników do wydajnej pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku informatycznym.
  • Rozszerzenie wiedzy na temat cyklu życia produktów cyfrowych w kontekście modelu operacyjnego ITIL.
  • Zrozumienie i wiedza, jak planować i budować strumienie wartości usług.
  • Zrozumienie jak tworzyć, dostarczać i wspierać usługi.
  • Wiedza, w jaki sposób odpowiednio użyte w kontekście SVS, praktyki ITIL przyczyniają się do tworzenia, dostarczania i wspierania usług.

Grupa docelowa

  • Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT i zespoły programistów.
  • Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
  • Administratorzy i analitycy systemów.
  • Administratorzy baz danych.
  • Zarządzający i analitycy wsparcia.
  • Agenci Servicedesku.
  • Testerzy.
  • Właściciele i menedżerowie produktów.

Certyfikacja

Do certyfikatu ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support mogą przystąpić jedynie osoby, które mają w swoim dorobku certyfikat ITIL 4 Foundation.

Egzamin odbywa się w formie online (po zakończeniu szkolenia online w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora) lub stacjonarnej w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia w tej formie. 

Egzamin ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support:

  • test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
  • próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi),
  • czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
  • język angielski,
  • brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora od 1.11.2019 roku szkolenie należy kupić razem z egzaminem. W trakcie zapisu na szkolenie prosimy o wybór dodatku „egzamin” w formularzu zamówienia . Jest to niezbędne w celu zapisania się na szkolenie. Dodatkowo, uczestnik może wybrać opcję „Powtórka egzaminu”, która uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (na wypadek uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy (tzw. Take2 re-sit exam) odbywa się w formie online. Więcej informacji na naszym blogu.

Program szkolenia

  • Krytyczne czynniki sukces ITSM.
  • Organizacja i kultura.
  • Skuteczne zespoły.
  • Technologie informacyjne w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług.
  • Strumienie wartości w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług.
  • Strumienie wartości.
  • Strumienie wartości do tworzenia, dostarczania i wspierania usług.
  • Strumienie wartości dla wsparcia użytkownika.
  • Zarządzanie kwestiami związanymi z pracą i zaopatrzeniem.
  • Ustalanie priorytetów i zarządzanie pracą.
  • Znaczenie zarządzania źródłami zasobów.
  • Przygotowanie do egzaminu.
  • Egzamin.