Szczegóły
- 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online lub stacjonarnie
- język egzaminu: angielski
Dodatki
- pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1990 zł
- podręcznik: 360 zł
- powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł
Opis szkolenia
Kurs ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) odzwierciedla nowe sposoby podejścia do zarządzania usługami. Ma na celu zapewnienie praktykom zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy na temat holistycznego podejścia ITIL 4 do budowania i modyfikowania usług opartych na technologii od dostrzeżenia zapotrzebowania do współtworzenia wartości. W kursie opisano, jak holistycznie budować i zarządzać strumieniami wartości oraz w jaki sposób wprowadzać do nich ciągłe udoskonalenia i sprzężenia zwrotne.
Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z takimi obszarami jak: rozwój, testowanie, zarządzanie wiedzą, nowe technologie oraz źródła i sposoby zarządzania pracą. Kurs zawiera wskazówki na temat współpracy i koordynowania wysiłków w zakresie projektowania, budowania i wspierania zintegrowanych i skutecznych produktów oraz usług opartych o fundament zapewniany przez ITIL Foundation.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Cel szkolenia
- Zrozumienie znaczenia kultury organizacyjnej na tle podstawowych zasad ITIL.
- Rozszerzenie wiedzy na temat planowania i zarządzania zasobami w tym planowanie zasobów ludzkich (workforce planning).
- Zrozumienie znaczenia technologii informatycznych takich jak sztuczna inteligencja czy rozwiązania chmurowe w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług.
- Poznanie struktury i sposobów planowania strumieni wartości i ich mapowania na wartość.
- Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla nowej usługi i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
- Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla wsparcia użytkownika i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
- Poznanie metod priorytetyzowania i zarządzania pracą.
- Poznanie najczęściej używanych modeli pozyskiwania zasobów (sourcing) w kontekście decyzji „kupić czy stworzyć?”.
- Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support.
Korzyści
- Przygotowanie uczestników do wydajnej pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku informatycznym.
- Rozszerzenie wiedzy na temat cyklu życia produktów cyfrowych w kontekście modelu operacyjnego ITIL.
- Zrozumienie i wiedza, jak planować i budować strumienie wartości usług.
- Zrozumienie jak tworzyć, dostarczać i wspierać usługi.
- Wiedza, w jaki sposób odpowiednio użyte w kontekście SVS, praktyki ITIL przyczyniają się do tworzenia, dostarczania i wspierania usług.
- Wspomaganie:
a) doskonalenia procesów
b) efektywnego zarządzania zespołami IT
c) optymalizacji strumieni wartości oraz przepływów pracy
d) dopasowania usług do strategii biznesowej
e) doskonalenia kreowania usług
f) integrowania nowych technologii korzystając z podejścia Lean, Agile oraz DevOps.
Grupa docelowa
- Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT i zespoły programistów.
- Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
- Administratorzy i analitycy systemów.
- Administratorzy baz danych.
- Zarządzający i analitycy wsparcia.
- Agenci Servicedesku.
- Testerzy.
- Właściciele i menedżerowie produktów.
- Praktycy IT i liderzy zaangażowani w: projektowanie produktów cyfrowych i usług, dostarczanie i wspieranie ich w odniesieniu do uzgodnionych poziomów wydajności.
Szkolenie obejmuje aktywności związane z rozwojem, wdrażaniem usług oraz monitorowaniem.
Certyfikacja
Egzamin ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support:
- wymogi formalne: do certyfikacji ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support mogą przystąpić jedynie osoby, które mają w swoim dorobku certyfikat ITIL 4 Foundation,
- forma: online,
- termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
- próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi),
- czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
- język angielski,
- brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego.
- ważność certyfikatu: 3 lata, dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu.
UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku szkolenia lub jeżeli jest niedostępny w takim języku, należy kupić wersję w języku angielskim, dostęp do ebooka ważny jest 5 lat).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL CDS -online + Podręcznik „ITIL4 Create, Deliver and Support” (E-book/ ENG) (pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora).
Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Krytyczne czynniki sukcesu zarządzania usługami IT
- Organizacja i kultura
- Skuteczne zespoły
- Technologie informacyjne w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług
- Strumienie wartości
- Strumienie wartości do tworzenia, dostarczania i wspierania usług
- Strumienie wartości dla wsparcia użytkownika
- Zarządzanie kwestiami związanymi z pracą i zaopatrzeniem
- Techniki priorytetyzacji i zarządzania pracą
- Sourcing i integracja
- Przygotowanie do egzaminu