Szczegóły
- 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online lub stacjonarnie
- język egzaminu: angielski
Dodatki
- pakiet egzaminacyjny (obowiązkowy): 1990 zł
- podręcznik: 550 zł
- powtórka egzaminu Take2 re-sit exam: 200 zł
Opis szkolenia
Kurs ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) obejmuje początek i koniec łańcucha wartości. Na początku łańcucha wartości znajduje się zaangażowanie z interesariuszami z którymi wartość jest współtworzona, a na jego końcu sposób realizacji wartości.
Szkolenie obejmuje wszystkie sześć działań łańcucha wartości, lecz główny nacisk jest położony na działanie Angażowanie. Kurs ilustruje jak usługodawcy i konsumenci mogą wspólnie przyczyniać się do tworzenia wartości usług, podążając krokami podróży klienta („customer journey”).
Kroki te pokazują, w jaki sposób interesariusze przyczyniają się do współtworzenia wartości usług poprzez:
- Ocenianie propozycji wartości
- Wspieranie relacji
- Utrzymywanie otwartych kanałów zaangażowania
- Kształtowanie popytu
- Projektowanie oferty usług
- Dostosowanie i uzgadnianie oczekiwań
- Współtworzenie usług
- Uświadamianie wartości.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Cel szkolenia
- Zrozumienie celów i ograniczeń „podróży klienta”.
- Wiedza, jak dotrzeć do rynków i interesariuszy.
- Wiedza, jak wspierać relacje z interesariuszami.
- Wiedza, jak kształtować popyt i definiować oferty usług.
- Wiedza, jak dostosować oczekiwania i uzgodnić szczegóły dotyczące usług.
- Wiedza, jak wprowadzać (onboarding) i żegnać się (offboarding) z klientami i użytkownikami.
- Wiedza, jak działać razem, aby zapewnić ciągłe współtworzenie wartości (konsumpcja/ dostarczanie usług).
- Wiedza, jak zrealizować i weryfikować wartość usługi.
Korzyści
- Przygotowanie uczestników do wydajnej pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku
- Rozszerzenie wiedzy na temat cyklu życia produktów w kontekście modelu operacyjnego ITIL
- Zrozumienie i wiedza, jak planować i budować strumienie wartości usług z uwzględnieniem customer journey
- Zrozumienie jak tworzyć, dostarczać i wspierać usługi
- Wiedza, w jaki sposób odpowiednio użyte w kontekście SVS, praktyki ITIL przyczyniają się do tworzenia, dostarczania i wspierania usług
- Wspomaganie:
a) efektywnego zarządzania kluczowymi interesariuszami
b) budowania relacji opartych na zaufaniu
c) kształtowania popytu klienta
d) włączenia efektywnego Design Thinking
e) optymalizacji UX/CX (User/Customer Experience)
Grupa docelowa
- Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT i zespoły programistów.
- Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
- Administratorzy i analitycy systemów.
- Administratorzy baz danych.
- Zarządzający i analitycy wsparcia.
- Agenci Servicedesku.
- Testerzy.
- Właściciele i menedżerowie produktów.
- Doświadczeni praktycy IT zaangażowani w budowę i rozwijanie relacji z interesariuszami w celu współtworzenia wartości.
- Osoby zarządzające Customer Journey, CX, oczekiwaniami Klienta.
Certyfikacja
Egzamin ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value:
- wymóg formalny: do certyfikacji ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) mogą przystąpić jedynie osoby, które mają w swoim dorobku certyfikat ITIL 4 Foundation,
- forma egzaminu: online,
- termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
- próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi)
- czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy język angielski nie jest językiem ojczystym,
- język angielski,
- brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego,
- ważność certyfikatu: 3 lata, dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu.
UWAGA! Zgodnie z wytycznymi Akredytora szkolenie należy kupić wraz z pakietem egzaminacyjnym, w którego skład wchodzi: egzamin online oraz e-book (w języku szkolenia lub jeżeli jest niedostępny w takim języku, należy kupić wersję w języku angielskim, dostęp do ebooka ważny jest 5 lat).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia prosimy o wybór dodatku Egzamin ITIL DSV – online + Podręcznik „ITIL4 Drive Stakeholder Value” (E-book/ ENG) (pakiet obowiązkowy zgodnie z wymogami Akredytora)
Dodatkowo, podczas zakupu szkolenia uczestnik może wybrać dodatek Powtórka egzaminu – Take2 re-sit exam, który uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (w przypadku uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy odbywa się wyłącznie w formie online.
Zakupu Take2 re-sit exam należy dokonać przed pierwszym podejściem do egzaminu, nie można go dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Podróż Klienta.
- Podróż Klienta krok 1: Eksplorowanie.
- Podróż Klienta krok 2: Angażowanie
- Podróż Klienta krok 3:Oferta
- Podróż Klienta krok 4: Porozumienie
- Podróż Klienta krok 5: Powitanie (Onboard).
- Podróż Klienta krok 6: Współtworzenie.
- Podróż Klienta krok 7: Realizacja.
- Przygotowanie do egzaminu.