ITIL® 4 Foundation


Szkolenie ITIL 4 Foundation w języku polskim i angielskim możesz zrealizować w ramach Inprogress+. Kliknij, by dowiedzieć się więcej o subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL 4 Foundation.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 2 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: polski lub angielski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.

Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.

ITIL4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę zbioru praktyk zarządzania usługami informatycznymi, dzięki, któremu poznajemy dwie podstawowe koncepcje budujące nowe podejście: system wartości usług (SVS) oraz cztery wymiary zarządzania usługami. Nowe ustrukturyzowanie najlepszych praktyk pozwala organizacjom lepiej zrozumieć a następnie optymalizować przepływy prace umożliwiające współkreowanie wartości z interesariuszami w zgodzie z misją, wizją i nadzorem organizacji.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Standardowe godziny szkolenia:

  • tryb dzienny: 2 dni, od godz. 09 do godz. 17,
  • tryb wieczorowy: 5 dni, od godz. 18 do godz. 21.

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
  • przygotowanie uczestników do egzaminu ITIL4 Foundation.

Korzyści

  • zrozumienie nowych koncepcji – system wartości usług i 4 wymiary zarządzania usługami,
  • zapoznanie z 15 podstawowymi praktykami (ITIL Practices),
  • zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
  • liczba PDU: 14.

Grupa docelowa

  • osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
  • menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
  • osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
  • osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
  • posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

Certyfikacja

WAŻNE

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online oraz dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL4 Foundation – online + ebook + OTM

*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr  1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.

 

Egzamin ITIL 4 Foundation

Ebook

  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
  • aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski,
  • dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials

  • to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualnie dostępne języki OTM: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić

  • Certyfikat w wersji papierowej
  • Powtórkę egzaminu ITIL4 Foundation (Take2 Re-sit Exam Option)*
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.

Akredytowane materiały szkoleniowe opracowane przez Inprogress

  • poza OTM otrzymasz akredytowane materiały szkoleniowe przygotowane przez Inprogress w formie prezentacji szkoleniowej,
  • na szkoleniach online materiały są dostępne w wersji elektronicznej, wersję papierową można zakupić w trakcie składania zamówienia,
  • na kursach stacjonarnych materiały są dostępne w wersji papierowej,
  • język materiałów: zgodny z językiem realizowanego szkolenia.

MODUŁ 1 – Kluczowe definicje ITIL 

  • Podstawowe informacje o bibliotece ITIL i historia jej rozwoju. 
  • Podstawowe terminy i definicje: usługi, produktów, dostarczania i konsumpcji usług, wyników, rezultatów, ról w relacji usługowej: dostawców usług, korzystających z usług (klient, użytkownik, sponsor), dostawców, procesów, zarządzania usługami, zasobów usług, wartości (w tym użyteczności i gwarancji). 
  • Ćwiczenie: Wyniki i rezultaty. 

MODUŁ 2 – Cztery wymiary zarządzania usługami 

  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Ćwiczenie: Relacje między wymiarami. 

MODUŁ 3 – Podstawowe zasady ITIL 

  • Skoncentruj się na wartości, 
  • Zacznij od stanu bieżącego, 
  • Postępuj iteracyjnie, wykorzystując informacje zwrotne, 
  • Współpracuj i promuj widoczność, 
  • Myśl i pracuj całościowo, 
  • Zadbaj o prostotę i praktyczność, 
  • Optymalizuj i automatyzuj. 
  • Ćwiczenie: Podstawowe zasady – zastosowanie. 

MODUŁ 4 – System wartości usług ITIL 

  • Omówienie koncepcji, 
  • Szanse i zapotrzebowanie, 
  • Wartość (dla różnych interesariuszy), 
  • Komponenty SVS: zasady, nadzór, łańcuch wartości usługi, praktyki, ciągłe doskonalenie 
  • Łańcuch wartości usług – działania 
  • Ćwiczenie: Strumień wartości 

MODUŁ 5 – Ciągłe doskonalenie 

  • Model ciągłego doskonalenia  
  • Ćwiczenie opcja: Sudoku 

MODUŁ 6 – Praktyki: 

  • Definicja praktyki 
  • Omówienie ogólne praktyk w podziale na trzy grupy: 
  • Ogólne praktyki zarządzania, 
  • Praktyki zarządzania usługami,  
  • Praktyki zarządzania technicznego. 

Podstawowe praktyki – monitoruj – wspieraj – spełniaj 

  • Service Desk 
  • Praktyka zarządzania incydentami 
  • Praktyka zarządzania problemami 
  • Praktyka zarządzania wnioskami i usługi 
  • Praktyka monitorowania i zarządzania zdarzeniami 

Podstawowe praktyki – planuj – implementuj – kontroluj 

  • Praktyka umożliwiania zmian 
  • Praktyka zarządzania wdrażaniem  
  • Praktyka zarządzania wydaniami 
  • Praktyka zarządzania konfiguracją usług 
  • Praktyka zarządzania zasobami IT 

Podstawowe praktyki – współpracuj – zapewniaj – doskonal 

  • Praktyki ciągłego doskonalenia 
  • Praktyka zarządzania relacjami 
  • Praktyka zarządzania poziomem świadczenia usług 
  • Praktyka zarządzania dostawcami 
  • Praktyka zarządzania bezpieczeństwem informacji 

Sprawdź jakie inne szkolenia ITIL4 realizujemy:

ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (DPI)
ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)
ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS)
ITIL 4 Leader: Digital IT Strategy (DITS)


Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: