Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 2 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: polski lub angielski
- online lub stacjonarnie
Opis szkolenia
„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.
Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.
ITIL4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę zbioru praktyk zarządzania usługami informatycznymi, dzięki, któremu poznajemy dwie podstawowe koncepcje budujące nowe podejście: system wartości usług (SVS) oraz cztery wymiary zarządzania usługami. Nowe ustrukturyzowanie najlepszych praktyk pozwala organizacjom lepiej zrozumieć a następnie optymalizować przepływy prace umożliwiające współkreowanie wartości z interesariuszami w zgodzie z misją, wizją i nadzorem organizacji.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Standardowe godziny szkolenia:
- tryb dzienny: 2 dni, od godz. 09 do godz. 17,
- tryb wieczorowy: 5 dni, od godz. 18 do godz. 21.
Cel szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
- przygotowanie uczestników do egzaminu ITIL4 Foundation.
Korzyści
- zrozumienie nowych koncepcji – system wartości usług i 4 wymiary zarządzania usługami,
- zapoznanie z 15 podstawowymi praktykami (ITIL Practices),
- zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
- liczba PDU: 14.
Grupa docelowa
- osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
- menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
- osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
- osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
- posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
WAŻNE
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online oraz dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL4 Foundation – online + ebook + OTM
Egzamin ITIL 4 Foundation
- forma egzaminu: online,
- termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia możesz wybrać dowolny termin spośród terminów udostępnionych przez Akredytora na jego stronie,
- język egzaminu: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki egzaminu: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, duński, chiński, japoński, tajski,
- test jednokrotnego wyboru,
- liczba pytań: 40 pytań,
- czas trwania: 60 minut,
- w przypadku podejścia do egzaminu w języku innym niż ojczysty otrzymasz dodatkowe 25% czasu (15 minut)
- próg zdawalności: 26 punktów (65% poprawnych odpowiedzi),
- niedozwolone jest korzystanie z pomocy dydaktycznych,
- brak wymogów wstępnych,
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach, kliknij i dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
- forma certyfikatu: elektroniczna,
- zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy przez symulator egzaminów, który dostępny jest w darmowej aplikacji Inprogress.
Ebook
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
- aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski,
- dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials
- to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki OTM: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić
- Certyfikat w wersji papierowej
- Powtórkę egzaminu ITIL4 Foundation (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Akredytowane materiały szkoleniowe opracowane przez Inprogress
- poza OTM otrzymasz akredytowane materiały szkoleniowe przygotowane przez Inprogress w formie prezentacji szkoleniowej,
- na szkoleniach online materiały są dostępne w wersji elektronicznej, wersję papierową można zakupić w trakcie składania zamówienia,
- na kursach stacjonarnych materiały są dostępne w wersji papierowej,
- język materiałów: zgodny z językiem realizowanego szkolenia.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaModuł 1 – Wstęp i przegląd ITIL
- Sprawy organizacyjne na temat kursu i egzaminu
- Krótka historia ITIL
- Wprowadzenie do ITIL4
- Ogólny przegląd głównych koncepcji ITIL
Moduł 2 – Podstawowe zasady
a) Skoncentruj się na wartości (Focus on value)
b) Zacznij od stanu bieżącego(Start where yuou are)
c) Postępuj iteracyjnie, wykorzystując informacje zwrotne (Progress iteratively with feedback)
d) Współpracuj i promuj widoczność (Collaborate and promote visibility)
e) Myśl i pracuj całościowo (Think and work holistically)
f) Zadbaj o prostotę i praktyczność (Keep it simple and practical)
g) Optymalizuj i automatyzuj (Optimize and automate)
Moduł 3 – Cztery wymiary zarządzania usługami
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Strumienie wartości i procesy
Moduł 4 –System wartości usług (SVS)
- Podstawowe zasady
- Nadzór
- Łańcuch wartości usług
- Praktyki
- Ciągłe doskonalenie
Moduł 5 – Ciągłe doskonalenie
- Model ciągłego doskonalenia
- Miary i metryki
Moduł 6 – Praktyki
- Ogólne omówienie koncepcji
- Praktyki wsparcia technicznego* (Technical management practices)
- Praktyki zarządzania usługami* (Service management practices)
- Ogólne praktyki zarządzania* (General management practices)
* w zakresie wymagania na poziomie Foundation
Sprawdź jakie inne szkolenia ITIL4 realizujemy:
ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (DPI)
ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)
ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS)
ITIL 4 Leader: Digital IT Strategy (DITS)
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.