Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 2 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: polski lub angielski
- online lub stacjonarnie
Opis szkolenia
„Czwarta rewolucja przemysłowa”. Cyfrowa transformacja naszego świata prowadzi do nieuniknionych interakcji między ludźmi, technologiami cyfrowymi i zasobami fizycznymi. Jest to środowisko coraz bardziej dynamiczne i złożone, wymagające od organizacji coraz większej elastyczności i stale ulepszanego wyposażenia.
Jednym z narzędzi skutecznego zarządzania jest ITIL – zbiór najlepszych praktyk zarządzania usługami informatycznymi.
ITIL4 Foundation to dwudniowy kurs wprowadzający uczestników w nową odsłonę zbioru praktyk zarządzania usługami informatycznymi, dzięki, któremu poznajemy dwie podstawowe koncepcje budujące nowe podejście: system wartości usług (SVS) oraz cztery wymiary zarządzania usługami. Nowe ustrukturyzowanie najlepszych praktyk pozwala organizacjom lepiej zrozumieć a następnie optymalizować przepływy prace umożliwiające współkreowanie wartości z interesariuszami w zgodzie z misją, wizją i nadzorem organizacji.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Standardowe godziny szkolenia:
- tryb dzienny: 2 dni, od godz. 09 do godz. 17,
- tryb wieczorowy: 5 dni, od godz. 18 do godz. 21.
Cel szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu ITIL4, dzięki której będą mogli, w świadomy sposób uczestniczyć w zarządzaniu usługami,
- przygotowanie uczestników do egzaminu ITIL4 Foundation.
Korzyści
- zrozumienie nowych koncepcji – system wartości usług i 4 wymiary zarządzania usługami,
- zapoznanie z 15 podstawowymi praktykami (ITIL Practices),
- zrozumienie siedmiu pryncypiów (Guiding Principles),
- liczba PDU: 14.
Grupa docelowa
- osoby zainteresowane rozpoczęciem kariery w obszarze zarządzania usługami informatycznymi,
- menadżerowie ITSM i osoby pragnące się rozwijać w kierunku zarządzania usługami informatycznymi,
- osoby spoza IT zaangażowane w definiowanie wymagań lub weryfikowanie jakości usług informatycznych,
- osoby zainteresowane uzyskaniem certyfikatu ITIL® 4 Foundation,
- posiadacze starszych certyfikatów ITIL, pragnący uaktualnić wiedzę.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
WAŻNE
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online oraz dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL4 Foundation – online + ebook + OTM
*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr 1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.
Egzamin ITIL 4 Foundation
- egzamin obowiązkowy,
- test jednokrotnego wyboru,
- liczba pytań: 40,
- próg zaliczenia: 65% (26 na 40 możliwych do zdobycia punktów),
- język egzaminu: m. in. angielski, polski – do wyboru podczas rejestracji na egzamin,
- aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-foundation-2565
- czas trwania: 60 minut (75 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata),
- format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym),
- termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- brak możliwości korzystania z materiałów,
- ważność certyfikatu: 3 lata,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach, kliknij i dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
- zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy przez symulator egzaminów, który dostępny jest w darmowej aplikacji Inprogress.
Ebook
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
- aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski,
- dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials
- to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki OTM: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, niderlandzki, chiński, japoński, tajski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić
- Certyfikat w wersji papierowej
- Powtórkę egzaminu ITIL4 Foundation (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Akredytowane materiały szkoleniowe opracowane przez Inprogress
- poza OTM otrzymasz akredytowane materiały szkoleniowe przygotowane przez Inprogress w formie prezentacji szkoleniowej,
- na szkoleniach online materiały są dostępne w wersji elektronicznej, wersję papierową można zakupić w trakcie składania zamówienia,
- na kursach stacjonarnych materiały są dostępne w wersji papierowej,
- język materiałów: zgodny z językiem realizowanego szkolenia.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaMODUŁ 1 – Kluczowe definicje ITIL
- Podstawowe informacje o bibliotece ITIL i historia jej rozwoju.
- Podstawowe terminy i definicje: usługi, produktów, dostarczania i konsumpcji usług, wyników, rezultatów, ról w relacji usługowej: dostawców usług, korzystających z usług (klient, użytkownik, sponsor), dostawców, procesów, zarządzania usługami, zasobów usług, wartości (w tym użyteczności i gwarancji).
- Ćwiczenie: Wyniki i rezultaty.
MODUŁ 2 – Cztery wymiary zarządzania usługami
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Strumienie wartości i procesy
- Ćwiczenie: Relacje między wymiarami.
MODUŁ 3 – Podstawowe zasady ITIL
- Skoncentruj się na wartości,
- Zacznij od stanu bieżącego,
- Postępuj iteracyjnie, wykorzystując informacje zwrotne,
- Współpracuj i promuj widoczność,
- Myśl i pracuj całościowo,
- Zadbaj o prostotę i praktyczność,
- Optymalizuj i automatyzuj.
- Ćwiczenie: Podstawowe zasady – zastosowanie.
MODUŁ 4 – System wartości usług ITIL
- Omówienie koncepcji,
- Szanse i zapotrzebowanie,
- Wartość (dla różnych interesariuszy),
- Komponenty SVS: zasady, nadzór, łańcuch wartości usługi, praktyki, ciągłe doskonalenie
- Łańcuch wartości usług – działania
- Ćwiczenie: Strumień wartości
MODUŁ 5 – Ciągłe doskonalenie
- Model ciągłego doskonalenia
- Ćwiczenie opcja: Sudoku
MODUŁ 6 – Praktyki:
- Definicja praktyki
- Omówienie ogólne praktyk w podziale na trzy grupy:
- Ogólne praktyki zarządzania,
- Praktyki zarządzania usługami,
- Praktyki zarządzania technicznego.
Podstawowe praktyki – monitoruj – wspieraj – spełniaj
- Service Desk
- Praktyka zarządzania incydentami
- Praktyka zarządzania problemami
- Praktyka zarządzania wnioskami i usługi
- Praktyka monitorowania i zarządzania zdarzeniami
Podstawowe praktyki – planuj – implementuj – kontroluj
- Praktyka umożliwiania zmian
- Praktyka zarządzania wdrażaniem
- Praktyka zarządzania wydaniami
- Praktyka zarządzania konfiguracją usług
- Praktyka zarządzania zasobami IT
Podstawowe praktyki – współpracuj – zapewniaj – doskonal
- Praktyki ciągłego doskonalenia
- Praktyka zarządzania relacjami
- Praktyka zarządzania poziomem świadczenia usług
- Praktyka zarządzania dostawcami
- Praktyka zarządzania bezpieczeństwem informacji
Sprawdź jakie inne szkolenia ITIL4 realizujemy:
ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve (DPI)
ITIL 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)
ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)
ITIL 4 Specialist Create, Deliver and Support (CDS)
ITIL 4 Leader: Digital IT Strategy (DITS)
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

