Szczegóły

  • 3
  • polski, angielski
  • szkolenie akredytowane
  • Online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

ITIL to zbiór dobrych praktyk, dzięki któremu zarządzanie usługami IT staje się prostsze. Metoda ta poprzez zdefiniowanie celów oraz przejrzyste wskazówki dotyczące przebiegu każdego z procesów, dostarcza użytkownikom usługi informatyczne o wysokim poziomie, jednocześnie obniżając ich koszty. Uczestnicy szkolenia zapoznają się z najważniejszymi założeniami ITIL, strukturą procesów, pojęciami i zasadami funkcjonowania organizacji świadczącej usługi informatyczne w oparciu o najlepsze praktyki. Szkolenie daje podstawy do efektywnego zarządzania usługami informatycznymi.

Każdy uczestnik po kursie otrzymuje od Inprogress zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.

Podczas szkolenia przeprowadzana jest gra szkoleniowa ITIL® Game: Ocean Możliwości, dzięki której uczestnicy poznają różnice między usługą a procesem biznesowym oraz zdobywają praktyczną wiedzę na temat stosowania ITIL® w codziennej praktyce. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat gry ITIL® Game: Ocean Możliwości, kliknij tutaj.

Cel szkolenia

Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu ITIL, dzięki której uczestnicy będą mogli uczestniczyć w zarządzaniu usługami IT.
Przygotowanie do pozytywnego zdania certyfikowanego egzaminu ITIL Foundation.

Korzyści

  • Zdobycie wiedzy na temat procesów, relacji, korzyści i wyzwań w bibliotece dobrych praktyk ITIL®.
  • Zdobycie wiedzy na temat Cyklu Życia Usługi (Service Lifecycle), na którym opiera się funkcjonowanie biblioteki ITIL®.
  • Zrozumienie modelu procesowego, który wpływa na przekształcenie organizacji IT w dobrze zarządzaną jednostkę.
  • Zapoznanie się z podstawowymi definicjami oraz standardowym słownictwem z zakresu tematyki ITIL®.
  • Liczba PDU: 21

Grupa docelowa

  • kadra zarządzająca i pracownicy działów IT,
  • kierownicy i pracownicy wsparcia (Servicedesk),
  • kadra zarządzająca i pracownicy firm usługowych z sektora IT,
  • wszyscy zainteresowani poznaniem i zastosowaniem zaleceń ITIL w praktyce,
  • wszyscy zainteresowani uzyskaniem certyfikatu ITIL® Foundation.

Certyfikacja

Egzamin odbywa się w formie online po zakończeniu szkolenia lub stacjonarnej w późniejszym terminie. W przypadku egzaminu ONLINE doliczana jest dodatkowa opłata +150 zł.

Egzamin ITIL Foundation:

Egzamin testowy, jednokrotnego wyboru, składający się z 40 pytań,
Pozytywny wynik egzaminu to minimum 26 punktów (65%),
Czas trwania: 60 minut,
Język polski lub angielski,
Zgodnie z regulaminem egzaminu nie wolno używać jakichkolwiek materiałów pomocniczych.
Uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Uczestnik może również zakupić certyfikat w formie papierowej, wybierając odpowiednią opcję podczas rezerwacji szkolenia.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi akredytora od 1.11.2019 roku szkolenie należy kupić razem z egzaminem. W trakcie rejestracji na szkolenie prosimy o wybór opcji „Egzamin” w formularzu zamówienia (punkt 3 formularza). Jest to niezbędne w celu zapisania się na szkolenie. Dodatkowo, uczestnik może wybrać opcję „Powtórka egzaminu”, która uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (na wypadek uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy (tzw. Take2 re-sit exam) odbywa się w formie online. Więcej informacji na naszym blogu.

Program szkolenia

Pobierz szczegółowy plan szkolenia
  • Wprowadzenie do metodyki ITIL®
  • Zarządzanie usługami
  • Cykl życia usługi
  • Strategia usługi
  • Strategia Zarządzania Komunikacją
  • Przekazanie usługi
  • Eksploatacja usługi
  • Ustawiczne doskonalenie usługi
  • Zakończenie szkolenia
  • Egzamin ITIL® Foundation