ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC)


Weź udział w tym szkoleniu w ramach subskrypcji Inprogress+. Sprawdź szczegóły – kliknij.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, otrzymasz uznany na arenie międzynarodowej ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online

Opis szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC) łączy pięć kluczowych praktyk: Umożliwianie zmian, Zarządzanie wydaniami, Zarządzanie wdrażaniem, Zarządzanie konfiguracją usług oraz Zarządzanie zasobami IT w spójne ramy planowania, wdrażania i kontroli komponentów usług i strumieni wartości. Moduł jest przeznaczony dla specjalistów pełniących role takie jak menedżerowie zmian, koordynatorzy wydań i wdrożeń, menedżerowie konfiguracji, menedżerowie zasobów IT oraz liderzy praktyk i stanowi element ścieżki certyfikacyjnej Practice Manager.

Uczestnicy dowiedzą się, jak te praktyki zapewniają rzetelne planowanie i realizację zmian oraz wydań, utrzymywanie dokładnych danych konfiguracyjnych oraz zarządzanie zasobami przez cały ich cykl życia, aby wspierać stabilność usług i dostarczanie wartości. Moduł kładzie nacisk na solidne podejście do planowania, koordynację wdrożeń minimalizującą zakłócenia, kontrolę komponentów usług oraz optymalizację wykorzystania zasobów w ramach Systemu Wartości Usług ITIL®.

Uczestnicy poznają, jak stosować czynniki sukcesu praktyk i odpowiednie metryki do oceny zdolności i dojrzałości praktyk oraz jak ludzie, procesy, technologia i ład organizacyjny współdziałają, wspierając podejmowanie decyzji. Tematyka obejmuje dopasowanie planowania i wdrażania do celów strategicznych, zarządzanie zależnościami między praktykami, zapewnianie integralności konfiguracji oraz osadzanie ciągłego doskonalenia w procesach planowania i kontroli.

Po ukończeniu kursu uczestnicy będą potrafili integrować te praktyki w strumieniach wartości, wykorzystywać dane konfiguracyjne i informacje o zasobach do podejmowania świadomych decyzji, koordynować działania związane ze zmianami i wydaniami z minimalnym wpływem na bieżące operacje oraz ciągle doskonalić podejścia do planowania i kontroli. Szkolenie przygotowuje również do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control.

Dołącz do nas, by rozwinąć swoje kompetencje w zakresie praktyk zarządzania usługami i zdobyć certyfikat ITIL® 4 na poziomie specjalisty w obszarze Plan, Implement & Control.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkolenia od 09 do 17.

Cel szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC) ma na celu rozwinięcie praktycznego zrozumienia, jak skutecznie stosować wybrane praktyki ITIL wspierające planowanie, wdrażanie oraz działania kontrolne w ramach Systemu wartości usług (SVS). Moduł koncentruje się na kształtowaniu umiejętności i wiedzy niezbędnej do zarządzania zmianą, koordynacji wdrożeń oraz zapewnienia dokładnych informacji o konfiguracji usług, aby umożliwić stabilność, zgodność i dostarczanie wartości. 

Uczestnicy szkolenia: 

  • Poznają, w jaki sposób uporządkowane działania planowania i projektowania wspierają skuteczne umożliwianie zmiany oraz niezawodną konfigurację usług i elementów infrastruktury. 
  • Nauczą się koordynować i realizować wydania oraz wdrożenia usług, wprowadzając nowe lub zmienione usługi z minimalnymi zakłóceniami i pełną identyfikowalnością. 
  • Zdobędą wiedzę, jak zapewnić dokładne i wiarygodne informacje o konfiguracji, dostępne w celu wspierania decyzji dotyczących zmian, wydań i wdrożeń oraz utrzymania kontroli nad komponentami usług. 
  • Zrozumieją, jak dopasować działania kontrolne i praktyki planowania do strategii organizacji, tolerancji ryzyka i wymagań dotyczących ładu. 
  • Rozwiną kompetencje w ocenie dojrzałości praktyk, zarządzaniu zależnościami oraz inicjowaniu ciągłego doskonalenia przy użyciu odpowiednich metryk i czynników sukcesu praktyki. 
  • Przyjmą zintegrowane, oparte na praktykach podejście wspierające proaktywne planowanie, niezawodne wdrażanie i skuteczną kontrolę strumieni wartości usług. 
  • Będą przygotowani do przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control. 

Korzyści

  • zrozumienie roli i celów praktyk umożliwiania zmian, zarządzania wydaniami, wdrożeniami, konfiguracją usługi i zasobami IT w kontekście planowania, wdrażania i kontroli,
  • umiejętność zapewnienia rzetelnej informacji konfiguracyjnej, wspierającej decyzje dotyczące zmian i wdrożeń,
  • praktyczne zdolności planowania i koordynowania wdrożeń nowych lub zmienionych usług z minimalnym wpływem na bieżącą eksploatację,
  • wiedza o zarządzaniu zasobami IT przez cały cykl życia, umożliwiająca lepszą kontrolę kosztów, zgodność i optymalizację wykorzystania zasobów,
  • zdolność do integrowania praktyk planowania, wdrażania i kontroli w spójnym podejściu wspierającym strumienie wartości usług i cele organizacyjne,
  • umiejętność stosowania czynników sukcesu i metryk do oceny efektywności tych praktyk oraz inicjowania działań doskonalących.

Grupa docelowa

  • posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Practice Manager, 
  • specjaliści odpowiedzialni za zarządzanie zmianą i koordynację procesów umożliwiania zmian 
  • osoby nadzorujące zarządzaniem wydaniami nowych lub zmienionych usług, wdrażaniem komponentów i usług 
  • praktycy zarządzania konfiguracją dbający o dokładność i dostępność informacji konfiguracyjnych 
  • specjaliści zarządzania zasobami przez cały ich cykl życia 
  • osoby planujące i koordynujące wdrożenia usług, minimalizujące wpływ na bieżącą eksploatację 
  • koordynatorzy zależności między praktykami planowania, wdrażania i kontroli w ramach strumieni wartości usług 
  • uczestnicy chcący pogłębić umiejętność oceny dojrzałości praktyk PIC oraz stosowania krytycznych czynników sukcesu i metryk dla zapewnienia stabilności, zgodności i wartości dostarczanej klientom 
Moduł porusza się po znanym frameworku ITIL4 a certyfikat potwierdza, czy praktyk posiada wystarczające zrozumienie i zastosowanie koncepcji omawianych w publikacjach dedykowanych dla poszczególnych praktyk.

Certyfikacja

WAŻNE!

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooków oraz OTM (Official Training Materials).

*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr  1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.

 

Egzamin ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC)

  • wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control,  
  • egzamin obowiązkowy,  
  • test jednokrotnego wyboru,  
  • liczba pytań: 60, 
  • próg zaliczenia: 65% (39 na 60 możliwych do zdobycia punktów), 
  • język egzaminu: m. in. angielski, polski do wyboru podczas rejestracji na egzamin, 
  • aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-plan-implement-and-control-3804  
  • czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata), 
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym), 
  • termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora, 
  • brak możliwości korzystania z materiałów,  
  • ważność certyfikatu: 3 lata,  
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. 
  • możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
  • forma certyfikatu: elektroniczna.

Ebooki

  • 5 podręczników (indywidualnych, szczegółowych opisów praktyk – Practice Guides:
    – ITIL® 4 Change enablement Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
    – ITIL® 4 Deployment Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
    – ITIL® 4 Release Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
    – ITIL® 4 Service Configuration Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
    – ITIL® 4 IT Asset Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
  • język ebooków: angielski,
  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • dostęp do ebooków ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials:

  • oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • dostęp do OTM ważny przez 5 lat,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: angielski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić:

  • certyfikat w wersji papierowej,
  • powtórkę egzaminu ITIL PIC (Take2 Re-sit Exam Option)*
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.

MODUŁ 1 – Wprowadzenie do Praktyk PIC 

  • Praktyki, procesy i strumienie wartości 

MODUŁ 2 – Umożliwianie zmian – Change enablement 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności umożliwiania zmian 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 3 – Zarządzanie wdrażaniem – Deployment management  

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki 
  • Sprawdzenie wiedzy  

 

MODUŁ 4 – Zarządzanie wydaniem – Release management  

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 5 – Zarządzanie konfiguracją usług – Service configuration management 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 6 – Zarządzanie zasobami IT – IT asset management  

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 7 – Podsumowanie  

  • Zmiany w kontekście strumienia wartości 

Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: