Train the Trainer Professional

To szkolenie możesz zrealizować w ramach programu rozwojowego Inprogress+ – dowiedz się więcej.

Każdy uczestnik, otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia Train the Trainer Professional

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 2 dni
  • język szkolenia: polski
  • online
  • język materiałów: polski

Opis szkolenia

Zaczynasz stawiać pierwsze kroki w roli trenera i chcesz rozwijać swój warsztat? Jesteś coachem, mentorem, facyliatorem i zastanawiasz się, jak płynnie wejść w świat trenerski? A może już od dłuższego czasu prowadzisz szkolenia (specjalistyczne, wdrożeniowe, z kompetencji „miękkich” itp.), lecz chcesz podnieść swoje umiejętności i sprawić, aby Twoje warsztaty były zarówno inspirujące, jak i skuteczne, dając uczestnikom przestrzeń do doświadczenia prawdziwego procesu uczenia się?

Jeśli tak , szkolenie – Train the Trainer Professional (sprawdź także poziom Fundamentals) to coś dla Ciebie! To rozwiązanie, które łączy efektywną praktykę ze sprawdzoną i adekwatną teorią (tak, nie usłyszysz kolejny raz o znanych, ale niepotwierdzonych koncepcjach!). Odpowiednie zarówno dla aspirujących i początkujących trenerów, jak i tych, którzy chcą kontynuować szlifowanie swoich obecnych umiejętności!

Nasze szkolenie powstała na bazie wieloletniego doświadczenia naszych ekspertów – Trenerów i Trenerek, którzy z pasją podzielą się konkretną wiedzą, dobrymi praktykami oraz narzędziami, które uporządkują i poszerzą Twoje podejście do szkoleń. Poznasz i przećwiczysz kluczowe zadania Trenera, nie tylko na stacjonarnej lub wirtualnej sali szkoleniowej (nasza praca nie ogranicza się do tego miejsca), ale także te, związane z identyfikacją i analizą potrzeb (jakie są cele Klienta?) oraz jego kompleksową ewaluacją (bo nie chodzi wyłącznie o „5” w ankietach). Co najważniejsze – poziom Professional pozwoli Ci doświadczyć w pełni:
– zaprojektowania swojego modułu szkoleniowego (tak, od samych podstaw),
– i jego poprowadzenia dla wszystkich uczestników oraz uzyskania rzetelnej, bogatej informacji zwrotnej na temat Twojego potencjału w roli Trenera.

Przygotuj się na intensywne, wymagające i bardzo inspirujące warsztaty – Twoja droga do efektywności i innowacyjności w prowadzeniu szkoleń rozpoczyna się tutaj!

Nie obiecujemy, że będzie łatwo…, ale na pewno warto!

Szkolenie to zastąpiło szkolenie „Akademia Trenera”.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

  • 1 dzień – od godz. 09.00 do godz. 17.00
  • 2 dzień – od godz. 09.00 do godz. 17.00

Warunkiem udziału w szkoleniu Train The Trainer Professional jest wcześniejszy udział w Train The Trainer Fundamentals lub w poprzedniej wersji szkolenia – Akademia Trenera. 

Cel szkolenia

  • Rozwój umiejętności identyfikowania i rozumienia zachowań klienta oraz uczestników szkolenia, destrukcyjnie wpływających na realizację celów uczenia się oraz relacje w grupie szkoleniowej.
  • Wyposażenie uczestników w umiejętności aktywnego kształtowania (do początku pracy z grupą) środowiska wspierającego uczenie się – czyli jak budować komfort i bezpieczeństwo dla rozwoju kompetencji.
  • Rozwój umiejętności przełożenia wiedzy za zakresu reguł cyklu uczenia się dorosłych (D. Kolb) na projekt efektywnego szkolenia – czyli jak dać uczestnikom prawdziwą szansę doświadczania, reflektowania, konceptualizacji i praktyki (niezależnie od tematyki szkolenia)
  • Rozwój kompetencji tworzenia skutecznego programu szkolenia, adresującego potrzeby klienta i uczestników, specyfikę grupy, tematykę i związany z nią zakres merytoryczny oraz przyjęte ramy (czasu, budżetu, itp.)
  • Umożliwienie uczestnikom zrozumienia różnic w zakresie szkoleń rozwijających kompetencje „miękkie” i „twarde” (specjalistyczne)
  • Rozwój umiejętności prowadzenia szkolenia – poprzez dostęp do konstruktywnego i rozwojowego feedbacku od Trenera i grupy. Tak, u nas na pewno wejdziesz w rolę Trenera 🙂
  • Wyposażenie uczestników w doświadczenie roli Trenera dla zróżnicowanej i nieznanej grupy szkoleniowej – dzięki czemu dostrzeżesz praktyczne aspekty prowadzenia warsztatów.
  • Przygotowanie uczestników do przestrzegania zasad etyki w pracy trenerskiej, co wpływa na jakość oferowanych szkoleń.
  • Umożliwienie uczestnikom wyznaczenia kluczowych celów własnej ścieżki rozwoju trenerskiego – dowiesz się nad czym warto pracować w kolejnych krokach.

Korzyści

  • Zyskasz praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci aktywnie kreować środowisko szkoleniowe wspierające efektywny proces uczenia się oraz wzbudzać zaangażowanie uczestników – od badania potrzeb poczynając.
  • Dowiesz się jak radzić sobie w sytuacjach niekonstruktywnych zachowań klientów i uczestników – co robić przed i w trakcie szkolenia, by podejmować efektywne interwencje.
  • Rozwiniesz zdolności projektowania szkoleń, które są dobrze dopasowane do potrzeb Twoich klientów, adresują potrzeby uczestników, wprowadzając ich w świat przydatnej teorii i skutecznej praktyki – co przyczyni się do osiągania konkretnych i wymiernych rezultatów.
  • Nauczysz się jak skutecznie prowadzić szkolenie i jego moduły oraz jak pracować z grupą na sali szkoleniowej, adresując jej potrzeby – dzięki czemu zyskasz pewność siebie jako trener, w zakresie realizacji własnych warsztatów.
  • Dowiesz się, jak rozwijać swój warsztat trenerski, nad czym pracować i co jest kluczem do sukcesu – a wszystko to w oparciu o rzetelny feedback od uczestników oraz trenera.
  • Będziesz miał możliwość współpracy z przedstawicielami zróżnicowanych środowisk biznesowych i edukacyjnych, dzięki czemu staniesz się wszechstronnym trenerem.

Grupa docelowa

  • Przyszli i obecni trenerzy biznesu – Osoby, które już pracują jako trenerzy biznesu lub planują rozpocząć karierę w tej dziedzinie. Grupa ta obejmuje zarówno freelancerów, jak i trenerów pracujących dla firm szkoleniowych czy trenerów wewnętrznych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń.
  • Specjaliści ds. szkoleń i rozwoju (L&D) – Osoby zajmujące się rozwojem pracowników w organizacjach, odpowiedzialne za planowanie, projektowanie i wdrażanie programów szkoleniowych. W tej grupie znajdują się także facylitatorzy oraz eksperci HR, którzy pełnią funkcje związane z nauczaniem i rozwijaniem kompetencji w firmach.
  • Liderzy i managerowie – Osoby na stanowiskach kierowniczych, które prowadzą onboarding nowych pracowników, prowadzą szkolenia instruktażowe, z kompetencji „miękkich” i dbają o kompleksowy rozwój swoich pracowników.
  • Specjaliści i eksperci dziedzinowi (w tym: Project Managerowie, Product Ownerzy, Scrum Masterzy, Change Managerowie) – Osoby, które posiadają zaawansowaną wiedzę w swojej dziedzinie i przekazują ją innym, ale nie są trenerami z zawodu. Grupa ta obejmuje ekspertów technicznych, specjalistów branżowych oraz pracowników, którzy regularnie prowadzą wewnętrzne szkolenia lub wdrożenia.
  • Osoby rozważające rolę trenera – Osoby myślące o rozpoczęciu kariery w roli trenera (niezależnie od zakresu tematycznego) lub specjalisty ds. rozwoju pracowników. Ta grupa obejmuje osoby poszukujące wstępnego wprowadzenia do podstaw trenerstwa i nauczania dorosłych.

DZIEŃ 1

Wprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia

Moduł I: Wprowadzenie w Proces Projektowania i Realizacji Szkolenia.

  • Zrozumienie roli trenera w każdym etapie procesu – kluczowe zadania i odpowiedzialności trenera.
  • Zasady etyczne w pracy trenera.

Moduł II: Zachowania konstruktywne i destruktywne w procesie realizacji szkolenia.

  • Identyfikacja zachowań – Jak rozpoznać zachowania konstruktywne i destruktywne na różnych etapach szkolenia.
  • Definiowanie zachowań – Określenie, co charakteryzuje zachowania konstruktywne i destruktywne.
  • Interwencje trenerskie – Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, techniki profilaktyczne i interwencje trenerskie w obliczu zachowań destruktywnych.

Moduł III: Trener jako budowniczy środowiska wspierającego uczenie się.

  • Budowanie środowiska uczenia się – Jak stworzyć bezpieczne i wspierające rozwój kompetencji otoczenie.
  • Warunki odpowiadające na potrzeby procesu uczenie się – Analiza czynników sprzyjających uczestnikom na każdym etapie szkolenia.

Moduł IV: Cykl Kolba jako podstawa tworzenia sytuacji szkoleniowej, opartej na procesie uczenia głębokiego.

  • Zrozumienie i zasady stosowania Cyklu Kolba.
  • Przykłady jego zastosowania w praktyce przez trenerskiej, w kontekście projektowania szkoleń (realizacji celów oraz doboru metod).

Zakończenie i podsumowanie I dnia.

 

DZIEŃ 2

Wprowadzenie i rozpoczęcie II dnia szkolenia.

Moduł V: Projektowanie szkolenia – praktyka trenerska.

  • Opracowanie projektu autorskiego szkolenia – stworzenie 1,5 godzinnego planu testowego szkolenia.
  • Ustalanie celów, metod i technik szkoleniowych, w oparciu o zastosowanie zasad uczenia się dorosłych.

Moduł VI: Prowadzenie szkolenia – praktyka trenerska.

  • Realizacja fragmentów szkoleniowych – praktyczne prowadzenie zaplanowanych próbek trenerskich przez uczestników.
  • Sesja informacji zwrotnych od innych uczestników i trenera.

Moduł VII: Rozwój trenera.

  • Jak opracować własną ścieżkę rozwoju trenerskiego?
  • Jakie umiejętności są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tej roli?

Zakończenie i podsumowanie szkolenia

 

Polecane szkolenia

Polecane SETy