Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 2 dni
- język szkolenia: polski
- online
- język materiałów: polski
Opis szkolenia
Zaczynasz stawiać pierwsze kroki w roli trenera i chcesz rozwijać swój warsztat? Jesteś coachem, mentorem, facyliatorem i zastanawiasz się, jak płynnie wejść w świat trenerski? A może już od dłuższego czasu prowadzisz szkolenia (specjalistyczne, wdrożeniowe, z kompetencji „miękkich” itp.), lecz chcesz podnieść swoje umiejętności i sprawić, aby Twoje warsztaty były zarówno inspirujące, jak i skuteczne, dając uczestnikom przestrzeń do doświadczenia prawdziwego procesu uczenia się?
Jeśli tak , szkolenie – Train the Trainer Professional (sprawdź także poziom Fundamentals) to coś dla Ciebie! To rozwiązanie, które łączy efektywną praktykę ze sprawdzoną i adekwatną teorią (tak, nie usłyszysz kolejny raz o znanych, ale niepotwierdzonych koncepcjach!). Odpowiednie zarówno dla aspirujących i początkujących trenerów, jak i tych, którzy chcą kontynuować szlifowanie swoich obecnych umiejętności!
Nasze szkolenie powstała na bazie wieloletniego doświadczenia naszych ekspertów – Trenerów i Trenerek, którzy z pasją podzielą się konkretną wiedzą, dobrymi praktykami oraz narzędziami, które uporządkują i poszerzą Twoje podejście do szkoleń. Poznasz i przećwiczysz kluczowe zadania Trenera, nie tylko na stacjonarnej lub wirtualnej sali szkoleniowej (nasza praca nie ogranicza się do tego miejsca), ale także te, związane z identyfikacją i analizą potrzeb (jakie są cele Klienta?) oraz jego kompleksową ewaluacją (bo nie chodzi wyłącznie o „5” w ankietach). Co najważniejsze – poziom Professional pozwoli Ci doświadczyć w pełni:
– zaprojektowania swojego modułu szkoleniowego (tak, od samych podstaw),
– i jego poprowadzenia dla wszystkich uczestników oraz uzyskania rzetelnej, bogatej informacji zwrotnej na temat Twojego potencjału w roli Trenera.
Przygotuj się na intensywne, wymagające i bardzo inspirujące warsztaty – Twoja droga do efektywności i innowacyjności w prowadzeniu szkoleń rozpoczyna się tutaj!
Nie obiecujemy, że będzie łatwo…, ale na pewno warto!
Szkolenie to zastąpiło szkolenie „Akademia Trenera”.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
- 1 dzień – od godz. 09.00 do godz. 17.00
- 2 dzień – od godz. 09.00 do godz. 17.00
Warunkiem udziału w szkoleniu Train The Trainer Professional jest wcześniejszy udział w Train The Trainer Fundamentals lub w poprzedniej wersji szkolenia – Akademia Trenera.
Cel szkolenia
- Rozwój umiejętności identyfikowania i rozumienia zachowań klienta oraz uczestników szkolenia, destrukcyjnie wpływających na realizację celów uczenia się oraz relacje w grupie szkoleniowej.
- Wyposażenie uczestników w umiejętności aktywnego kształtowania (do początku pracy z grupą) środowiska wspierającego uczenie się – czyli jak budować komfort i bezpieczeństwo dla rozwoju kompetencji.
- Rozwój umiejętności przełożenia wiedzy za zakresu reguł cyklu uczenia się dorosłych (D. Kolb) na projekt efektywnego szkolenia – czyli jak dać uczestnikom prawdziwą szansę doświadczania, reflektowania, konceptualizacji i praktyki (niezależnie od tematyki szkolenia)
- Rozwój kompetencji tworzenia skutecznego programu szkolenia, adresującego potrzeby klienta i uczestników, specyfikę grupy, tematykę i związany z nią zakres merytoryczny oraz przyjęte ramy (czasu, budżetu, itp.)
- Umożliwienie uczestnikom zrozumienia różnic w zakresie szkoleń rozwijających kompetencje „miękkie” i „twarde” (specjalistyczne)
- Rozwój umiejętności prowadzenia szkolenia – poprzez dostęp do konstruktywnego i rozwojowego feedbacku od Trenera i grupy. Tak, u nas na pewno wejdziesz w rolę Trenera 🙂
- Wyposażenie uczestników w doświadczenie roli Trenera dla zróżnicowanej i nieznanej grupy szkoleniowej – dzięki czemu dostrzeżesz praktyczne aspekty prowadzenia warsztatów.
- Przygotowanie uczestników do przestrzegania zasad etyki w pracy trenerskiej, co wpływa na jakość oferowanych szkoleń.
- Umożliwienie uczestnikom wyznaczenia kluczowych celów własnej ścieżki rozwoju trenerskiego – dowiesz się nad czym warto pracować w kolejnych krokach.
Korzyści
- Zyskasz praktyczne umiejętności, które pozwolą Ci aktywnie kreować środowisko szkoleniowe wspierające efektywny proces uczenia się oraz wzbudzać zaangażowanie uczestników – od badania potrzeb poczynając.
- Dowiesz się jak radzić sobie w sytuacjach niekonstruktywnych zachowań klientów i uczestników – co robić przed i w trakcie szkolenia, by podejmować efektywne interwencje.
- Rozwiniesz zdolności projektowania szkoleń, które są dobrze dopasowane do potrzeb Twoich klientów, adresują potrzeby uczestników, wprowadzając ich w świat przydatnej teorii i skutecznej praktyki – co przyczyni się do osiągania konkretnych i wymiernych rezultatów.
- Nauczysz się jak skutecznie prowadzić szkolenie i jego moduły oraz jak pracować z grupą na sali szkoleniowej, adresując jej potrzeby – dzięki czemu zyskasz pewność siebie jako trener, w zakresie realizacji własnych warsztatów.
- Dowiesz się, jak rozwijać swój warsztat trenerski, nad czym pracować i co jest kluczem do sukcesu – a wszystko to w oparciu o rzetelny feedback od uczestników oraz trenera.
- Będziesz miał możliwość współpracy z przedstawicielami zróżnicowanych środowisk biznesowych i edukacyjnych, dzięki czemu staniesz się wszechstronnym trenerem.
Grupa docelowa
- Przyszli i obecni trenerzy biznesu – Osoby, które już pracują jako trenerzy biznesu lub planują rozpocząć karierę w tej dziedzinie. Grupa ta obejmuje zarówno freelancerów, jak i trenerów pracujących dla firm szkoleniowych czy trenerów wewnętrznych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia szkoleń.
- Specjaliści ds. szkoleń i rozwoju (L&D) – Osoby zajmujące się rozwojem pracowników w organizacjach, odpowiedzialne za planowanie, projektowanie i wdrażanie programów szkoleniowych. W tej grupie znajdują się także facylitatorzy oraz eksperci HR, którzy pełnią funkcje związane z nauczaniem i rozwijaniem kompetencji w firmach.
- Liderzy i managerowie – Osoby na stanowiskach kierowniczych, które prowadzą onboarding nowych pracowników, prowadzą szkolenia instruktażowe, z kompetencji „miękkich” i dbają o kompleksowy rozwój swoich pracowników.
- Specjaliści i eksperci dziedzinowi (w tym: Project Managerowie, Product Ownerzy, Scrum Masterzy, Change Managerowie) – Osoby, które posiadają zaawansowaną wiedzę w swojej dziedzinie i przekazują ją innym, ale nie są trenerami z zawodu. Grupa ta obejmuje ekspertów technicznych, specjalistów branżowych oraz pracowników, którzy regularnie prowadzą wewnętrzne szkolenia lub wdrożenia.
- Osoby rozważające rolę trenera – Osoby myślące o rozpoczęciu kariery w roli trenera (niezależnie od zakresu tematycznego) lub specjalisty ds. rozwoju pracowników. Ta grupa obejmuje osoby poszukujące wstępnego wprowadzenia do podstaw trenerstwa i nauczania dorosłych.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaDZIEŃ 1
Wprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia
Moduł I: Wprowadzenie w Proces Projektowania i Realizacji Szkolenia.
- Zrozumienie roli trenera w każdym etapie procesu – kluczowe zadania i odpowiedzialności trenera.
- Zasady etyczne w pracy trenera.
Moduł II: Zachowania konstruktywne i destruktywne w procesie realizacji szkolenia.
- Identyfikacja zachowań – Jak rozpoznać zachowania konstruktywne i destruktywne na różnych etapach szkolenia.
- Definiowanie zachowań – Określenie, co charakteryzuje zachowania konstruktywne i destruktywne.
- Interwencje trenerskie – Sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami, techniki profilaktyczne i interwencje trenerskie w obliczu zachowań destruktywnych.
Moduł III: Trener jako budowniczy środowiska wspierającego uczenie się.
- Budowanie środowiska uczenia się – Jak stworzyć bezpieczne i wspierające rozwój kompetencji otoczenie.
- Warunki odpowiadające na potrzeby procesu uczenie się – Analiza czynników sprzyjających uczestnikom na każdym etapie szkolenia.
Moduł IV: Cykl Kolba jako podstawa tworzenia sytuacji szkoleniowej, opartej na procesie uczenia głębokiego.
- Zrozumienie i zasady stosowania Cyklu Kolba.
- Przykłady jego zastosowania w praktyce przez trenerskiej, w kontekście projektowania szkoleń (realizacji celów oraz doboru metod).
Zakończenie i podsumowanie I dnia.
DZIEŃ 2
Wprowadzenie i rozpoczęcie II dnia szkolenia.
Moduł V: Projektowanie szkolenia – praktyka trenerska.
- Opracowanie projektu autorskiego szkolenia – stworzenie 1,5 godzinnego planu testowego szkolenia.
- Ustalanie celów, metod i technik szkoleniowych, w oparciu o zastosowanie zasad uczenia się dorosłych.
Moduł VI: Prowadzenie szkolenia – praktyka trenerska.
- Realizacja fragmentów szkoleniowych – praktyczne prowadzenie zaplanowanych próbek trenerskich przez uczestników.
- Sesja informacji zwrotnych od innych uczestników i trenera.
Moduł VII: Rozwój trenera.
- Jak opracować własną ścieżkę rozwoju trenerskiego?
- Jakie umiejętności są kluczowe dla osiągnięcia sukcesu w tej roli?
Zakończenie i podsumowanie szkolenia
Polecane szkolenia
- Facilitation Foundation
- Facilitation Practitioner
- DTMethod Foundation
- DTMethod Professional
- DTMethod Facilitator