Czy organizacje stawiają na Design-Driven?

W ostatnich latach Design coraz częściej traktowany jest jako filozofia myślenia i działania, która sprawia, że firmy stają się innowacyjne, a produkty i usługi przez nie oferowane – nowatorskie. Choć nadal zdarza się, że pewne czynniki paraliżują organizacje przed wprowadzeniem korzystnych dla nich zmian, większość osób odpowiedzialnych za rozwój firmy dostrzegło pozytywne aspekty filozofii Design-Driven.

Kultura organizacyjna firmy a Design i UX

Badania potwierdzają, że firmy coraz chętniej stawiają na nowatorskie rozwiązania, zwracając szczególną uwagę na znaczenie kultury Design Driven oraz UX. Świadomość korzyści, które wynikają z kreatywnego podejścia do biznesu, widoczna jest nawet na przestrzeni zaledwie trzech lat, co wynika z poniższego wykresu.

Czy zgadzają się Państwo z poniższymi stwierdzeniami?

źródło: Digital Intelligence Briefing: 2018 Digital Trends

Aż 84% ankietowanych uważa, że postępowanie zgodnie z filozofią Design-Driven pozwala zbudować przewagę konkurencyjną w odniesieniu do innych firm. W 2015 roku taką opinię wyrażało niemal 20% ankietowanych mniej. Coraz więcej firm inwestuje w Design, aby się wyróżnić na rynku, inwestując w procesy niezbędne do zdobycia przewagi w tym zakresie. Na znaczeniu zyskuje również kreatywne podejście do usług i produktów.

Co ciekawe, rośnie również liczba organizacji, które decydują się na zatrudnienie osób odpowiedzialnych za projektowanie UX. W 2015 roku jedynie 44% ankietowanych przyznało, że posiada w swoim zespole takiego pracownika, trzy lata później było to już 61%.

Zbuduj przewagę konkurencyjną swojej firmy!

Okazuje się, że pomimo iż wiedza o wpływie kultury Design-Driven na rozwój firmy jest całkiem spora, odsetek organizacji rozwijających się zgodnie z ideą jest względnie niski, choć sukcesywnie rośnie. Jedynie 17% ankietowanych zdecydowanie zgadza się ze stwierdzeniem, że ich firma postępuje zgodnie z kulturą Design-Driven – jest to o 4% więcej w porównaniu z rokiem 2015. Znacznie więcej ankietowanych wskazało, że wprawdzie firma nie opiera całej swojej działalności o Design, jednak w pewnych aspektach postępuje zgodnie z jego filozofią. Szczegółowe dane dotyczące badania na poniższym wykresie:

Czy Twoja firma postępuje zgodnie z kulturą Design-Driven?

źródło: Digital Intelligence Briefing: 2018 Digital Trends

Jak stać się innowacyjnym?

Na naszym blogu już wskazywaliśmy na najistotniejsze informacje dotyczące budowania kultury Design-Driven oraz etapów wdrażania Design Thinking w procesie tworzenia innowacyjnych produktów.

Jeśli jesteś zainteresowany całościową ścieżką rozwoju w tym zakresie, polecamy Twojej uwadze szkolenia z zakresu Design Thinking.

Artykuł powstał na podstawie raportu Digital Intelligence Briefing: 2018 Digital Trends (Econsultancy / Adobe).