Budowanie kultury Design-Driven w organizacji

219% to przewaga nad konkurencją organizacji Design-Driven, traktujących design jako strategię, a nie dekorację. Firmy te rozumieją, że innowacyjność i Design Thinking to nie tylko puste frazy, ale konkretne działania, które realnie pomagają rozwijać przedsiębiorstwo. Budowanie kultury Design-Driven w organizacjach opiera się na czterech podstawowych elementach. Jakich?

  1. Realne zrozumienie klienta

Co różni firmy kierujące się kulturą Design-Driven od pozostałych? Przede wszystkim fakt, że starają się wykroczyć daleko ponad informację, czego oczekują ich klienci, skupiając się na tym, dlaczego właściwie tego oczekują. Zwracają się m.in. do etnografów i antropologów kultury oraz korzystają z wielu narzędzi, aby obserwować i rozumieć, jak ich produkty i usługi są odbierane przez konsumentów. Dzięki tym działaniom potrafią ocenić, co motywuje ludzi do podejmowania decyzji, co im przeszkadza, jak działa proces budowania doświadczenia i czy można na ten proces wpływać.

Idea ta została świetnie zrozumiana przez specjalistów z Sephory, którzy zauważyli, że klienci drogerii przed zakupem decydują się na obejrzenie recenzji i opisu produktu w serwisie YouTube. Aby zaspokoić tę konsumencką potrzebę, zdecydowano się na stworzenie autorskich nagrań, na których prezentowane były treści oczekiwane przez potencjalnych klientów.

  1. Wdrażanie empatii w organizacji

Jednym z głównych elementów organizacji działającej zgodnie z ideą Design-Driven jest zrozumienie, że pracownicy z określonymi umiejętnościami powinni zajmować w firmie określone stanowiska. Osoba ponosząca odpowiedzialność za sukces firmy lub projektu (czyli np. dyrektor, kierownik, marketing manager) jest jednocześnie głównym rzecznikiem klienta – rozumie jego punkt widzenia, potrafi w prosty sposób zaprezentować wizje biznesowe i przełożyć je na inicjatywy mu przyjazne.

Szerzenie idei designu powinno odbywać się na wielu płaszczyznach – od działu prawnego w firmie, po dział marketingu, IT czy finansowy – tak, aby wszyscy zrozumieli wartość, jaką niesie ze sobą taki sposób myślenia i potrafili wcielić się w rolę klienta. Przykładowo, Deutsche Bank wymagał od swoich pracowników korzystania z produktów, z których korzystają ich klienci – dzięki temu pracownicy mieli możliwość zrozumieć, czego doświadczają konsumenci, z którymi mają do czynienia na co dzień.

  1. Projektowanie w czasie rzeczywistym

Zrozumienie “Customer Journey”, czyli zamiany perspektywy, której efektem jest spojrzenie na swoją działalność oczami klienta, wymaga wielu danych wejściowych. Jedno z podejść umożliwiających tę czynność zakłada połączenie myślenia projektowego, strategii biznesowej i technologii w jedną grupę roboczą. Współdziałanie wszystkich tych funkcji jest istotne z punktu widzenia podjęcia słusznych decyzji i upewnienia się, że “customer journey” jest zgodna ze strategią biznesową i zapewnia najwyższy komfort obsługi klienta.

  1. Szybkie działanie

Dobry design jest szybki! Oznacza to, że produkt spełniający realne potrzeby konsumenckie jest szybko wprowadzany na rynek, nawet jeśli nie jest doskonały i nie przynosi wielkich zysków. Pozwala to poznać opinie klientów, ich oczekiwania odnośnie produktu czy usługi oraz wykorzystać tę wiedzę przy następnej serii. Warto w tym miejscu zwrócić uwagę na przykład Instagrama, w przypadku którego badano, które funkcje aplikacji są najpopularniejsze. Następnie światło dzienne ujrzała kolejna, ulepszona i dostosowana do potrzeb użytkowników wersja.

Dowiedz się więcej o Design-Driven culture!

O tym, dlaczego designu nie należy traktować wyłącznie w kategoriach wizualnych i projektowych, a przede wszystkim (!) jako sposób myślenia i kulturę organizacyjną firmy, dowiecie się na szkoleniu Design Thinking – skuteczna metoda tworzenia innowacyjnych produktów.

Dla kogo Design-Thinking?

Szkolenie poruszające tematykę Design-Driven culture pokazuje, jak przy pomocy myślenia projektowego i designu rozumianego jako strategia zwiększać przewagę konkurencyjną i innowacyjną firmy. Przeznaczone jest dla kadry kierowniczej, osób odpowiedzialnych za kształtowanie strategii działalności firmy, dyrektorów, managerów oraz project managerów. Szkolenie to poparta licznymi przykładami solidna dawka wiedzy dla osób planujących otworzyć własną firmę działającą w oparciu o kulturę Design-Driven oraz ideę innowacyjności.

Pozostałe szkolenia umożliwiają poszerzenie kompetencji z zakresu projektowania i tworzenia innowacyjnych produktów zarówno managerom i kadrze zarządzającej, jak i analitykom biznesowym, pracownikom działu marketingu, social media managerom, programistom i projektantom.

Na podstawie artykułu Building a Design-Driven culture (autorzy: Jennifer Kilian, Hugo Sarrazin oraz Hyo Yeon).

Otrzymuj informacje o zniżkach i nowościach w Inprogress

Zapisz się do naszego newslettera

Klikając "Zapisz się", udzielasz zgody na przetwarzanie przez INPROGRESS Sp. z o.o., INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. oraz INPROGRESS Trainings Sp. z o.o., INPROGRESS Skills Sp. z o.o. swojego adresu e-mail w celu przesyłania newslettera.

Pokaż pełną treść klauzuli informacyjnej dotyczącej przetwarzania danych osobowych