Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online
Opis szkolenia
Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC) łączy pięć kluczowych praktyk: Umożliwianie zmian, Zarządzanie wydaniami, Zarządzanie wdrażaniem, Zarządzanie konfiguracją usług oraz Zarządzanie zasobami IT w spójne ramy planowania, wdrażania i kontroli komponentów usług i strumieni wartości. Moduł jest przeznaczony dla specjalistów pełniących role takie jak menedżerowie zmian, koordynatorzy wydań i wdrożeń, menedżerowie konfiguracji, menedżerowie zasobów IT oraz liderzy praktyk i stanowi element ścieżki certyfikacyjnej Practice Manager.
Uczestnicy dowiedzą się, jak te praktyki zapewniają rzetelne planowanie i realizację zmian oraz wydań, utrzymywanie dokładnych danych konfiguracyjnych oraz zarządzanie zasobami przez cały ich cykl życia, aby wspierać stabilność usług i dostarczanie wartości. Moduł kładzie nacisk na solidne podejście do planowania, koordynację wdrożeń minimalizującą zakłócenia, kontrolę komponentów usług oraz optymalizację wykorzystania zasobów w ramach Systemu Wartości Usług ITIL®.
Uczestnicy poznają, jak stosować czynniki sukcesu praktyk i odpowiednie metryki do oceny zdolności i dojrzałości praktyk oraz jak ludzie, procesy, technologia i ład organizacyjny współdziałają, wspierając podejmowanie decyzji. Tematyka obejmuje dopasowanie planowania i wdrażania do celów strategicznych, zarządzanie zależnościami między praktykami, zapewnianie integralności konfiguracji oraz osadzanie ciągłego doskonalenia w procesach planowania i kontroli.
Po ukończeniu kursu uczestnicy będą potrafili integrować te praktyki w strumieniach wartości, wykorzystywać dane konfiguracyjne i informacje o zasobach do podejmowania świadomych decyzji, koordynować działania związane ze zmianami i wydaniami z minimalnym wpływem na bieżące operacje oraz ciągle doskonalić podejścia do planowania i kontroli. Szkolenie przygotowuje również do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control.
Dołącz do nas, by rozwinąć swoje kompetencje w zakresie praktyk zarządzania usługami i zdobyć certyfikat ITIL® 4 na poziomie specjalisty w obszarze Plan, Implement & Control.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkolenia od 09 do 17.
Cel szkolenia
Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC) ma na celu rozwinięcie praktycznego zrozumienia, jak skutecznie stosować wybrane praktyki ITIL wspierające planowanie, wdrażanie oraz działania kontrolne w ramach Systemu wartości usług (SVS). Moduł koncentruje się na kształtowaniu umiejętności i wiedzy niezbędnej do zarządzania zmianą, koordynacji wdrożeń oraz zapewnienia dokładnych informacji o konfiguracji usług, aby umożliwić stabilność, zgodność i dostarczanie wartości.
Uczestnicy szkolenia:
- Poznają, w jaki sposób uporządkowane działania planowania i projektowania wspierają skuteczne umożliwianie zmiany oraz niezawodną konfigurację usług i elementów infrastruktury.
- Nauczą się koordynować i realizować wydania oraz wdrożenia usług, wprowadzając nowe lub zmienione usługi z minimalnymi zakłóceniami i pełną identyfikowalnością.
- Zdobędą wiedzę, jak zapewnić dokładne i wiarygodne informacje o konfiguracji, dostępne w celu wspierania decyzji dotyczących zmian, wydań i wdrożeń oraz utrzymania kontroli nad komponentami usług.
- Zrozumieją, jak dopasować działania kontrolne i praktyki planowania do strategii organizacji, tolerancji ryzyka i wymagań dotyczących ładu.
- Rozwiną kompetencje w ocenie dojrzałości praktyk, zarządzaniu zależnościami oraz inicjowaniu ciągłego doskonalenia przy użyciu odpowiednich metryk i czynników sukcesu praktyki.
- Przyjmą zintegrowane, oparte na praktykach podejście wspierające proaktywne planowanie, niezawodne wdrażanie i skuteczną kontrolę strumieni wartości usług.
- Będą przygotowani do przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control.
Korzyści
- zrozumienie roli i celów praktyk umożliwiania zmian, zarządzania wydaniami, wdrożeniami, konfiguracją usługi i zasobami IT w kontekście planowania, wdrażania i kontroli,
- umiejętność zapewnienia rzetelnej informacji konfiguracyjnej, wspierającej decyzje dotyczące zmian i wdrożeń,
- praktyczne zdolności planowania i koordynowania wdrożeń nowych lub zmienionych usług z minimalnym wpływem na bieżącą eksploatację,
- wiedza o zarządzaniu zasobami IT przez cały cykl życia, umożliwiająca lepszą kontrolę kosztów, zgodność i optymalizację wykorzystania zasobów,
- zdolność do integrowania praktyk planowania, wdrażania i kontroli w spójnym podejściu wspierającym strumienie wartości usług i cele organizacyjne,
- umiejętność stosowania czynników sukcesu i metryk do oceny efektywności tych praktyk oraz inicjowania działań doskonalących.
Grupa docelowa
- posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Practice Manager,
- specjaliści odpowiedzialni za zarządzanie zmianą i koordynację procesów umożliwiania zmian
- osoby nadzorujące zarządzaniem wydaniami nowych lub zmienionych usług, wdrażaniem komponentów i usług
- praktycy zarządzania konfiguracją dbający o dokładność i dostępność informacji konfiguracyjnych
- specjaliści zarządzania zasobami przez cały ich cykl życia
- osoby planujące i koordynujące wdrożenia usług, minimalizujące wpływ na bieżącą eksploatację
- koordynatorzy zależności między praktykami planowania, wdrażania i kontroli w ramach strumieni wartości usług
- uczestnicy chcący pogłębić umiejętność oceny dojrzałości praktyk PIC oraz stosowania krytycznych czynników sukcesu i metryk dla zapewnienia stabilności, zgodności i wartości dostarczanej klientom
Certyfikacja
WAŻNE!
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooków oraz OTM (Official Training Materials).
*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr 1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.
Egzamin ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control (PIC)
- wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Plan, Implement and Control,
- egzamin obowiązkowy,
- test jednokrotnego wyboru,
- liczba pytań: 60,
- próg zaliczenia: 65% (39 na 60 możliwych do zdobycia punktów),
- język egzaminu: m. in. angielski, polski – do wyboru podczas rejestracji na egzamin,
- aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-plan-implement-and-control-3804
- czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata),
- format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym),
- termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- brak możliwości korzystania z materiałów,
- ważność certyfikatu: 3 lata,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
- forma certyfikatu: elektroniczna.
Ebooki
-
5 podręczników (indywidualnych, szczegółowych opisów praktyk – Practice Guides:– ITIL® 4 Change enablement Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide– ITIL® 4 Deployment Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide– ITIL® 4 Release Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide– ITIL® 4 Service Configuration Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide– ITIL® 4 IT Asset Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide
- język ebooków: angielski,
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- dostęp do ebooków ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials:
- oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- dostęp do OTM ważny przez 5 lat,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: angielski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić:
- certyfikat w wersji papierowej,
- powtórkę egzaminu ITIL PIC (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaMODUŁ 1 – Wprowadzenie do Praktyk PIC
- Praktyki, procesy i strumienie wartości
MODUŁ 2 – Umożliwianie zmian – Change enablement
- Przeznaczenie praktyki
- Kluczowe koncepcje i pojęcia
- Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki
- Strumienie wartości i procesy
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Rozwój umiejętności umożliwiania zmian
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 3 – Zarządzanie wdrażaniem – Deployment management
- Przeznaczenie praktyki
- Kluczowe koncepcje i pojęcia
- Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki
- Strumienie wartości i procesy
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 4 – Zarządzanie wydaniem – Release management
- Przeznaczenie praktyki
- Kluczowe koncepcje i pojęcia
- Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki
- Strumienie wartości i procesy
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 5 – Zarządzanie konfiguracją usług – Service configuration management
- Przeznaczenie praktyki
- Kluczowe koncepcje i pojęcia
- Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki
- Strumienie wartości i procesy
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 6 – Zarządzanie zasobami IT – IT asset management
- Przeznaczenie praktyki
- Kluczowe koncepcje i pojęcia
- Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki
- Strumienie wartości i procesy
- Organizacje i ludzie
- Informacje i technologie
- Partnerzy i dostawcy
- Rekomendacje dotyczące sukcesu praktyki
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 7 – Podsumowanie
- Zmiany w kontekście strumienia wartości
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

