ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT)


Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij, by sprawdzić szczegóły. 


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Specialist: High Velocity IT (HVIT).

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online

Opis szkolenia

ITIL® 4 Specialist: High-velocity IT (HVIT) to szkolenie, które dostarcza wskazówek dla organizacji i specjalistów poruszających się w realiach ery cyfrowej. Jest przeznaczone dla osób pracujących w organizacjach wspieranych cyfrowo, które działają z dużą prędkością, w warunkach ciągłych zmian, promowania innowacji i technologii jako kluczowego czynnika biznesowego. Kurs bada sposób funkcjonowania organizacji cyfrowych, wpływ cyfrowych modeli operacyjnych oraz to, jak praktyki zarządzania usługami muszą ewoluować, by wspierać zwinność, odporność i przyspieszone dostarczanie usług.

Dzięki temu modułowi uczestnicy zdobywają dogłębną wiedzę o tym, co oznacza praca w środowisku High-velocity IT. Analizują charakter transformacji cyfrowej, zmianę kulturową w kierunku eksperymentowania i szybkiej informacji zwrotnej oraz znaczenie dostosowania ładu organizacyjnego i zarządzania ryzykiem do środowisk o dużej dynamice. Szkolenie podkreśla znaczenie wykorzystania podejść takich jak Lean, Agile i DevOps jako fundamentów zgodnych z systemem wartości usług ITIL (SVS), wspierających szybkie i zrównoważone współtworzenie wartości.

Szczególny nacisk położono na techniki zarządzania długiem technologicznym, poprawy efektywności przepływu, zapewnienia niezawodnych operacji oraz wdrażania ciągłego uczenia się. Uczestnicy zyskują wgląd w to, jak praktyki takie jak zarządzanie architekturą, rozwój i zarządzanie oprogramowaniem, zarządzanie infrastrukturą i platformą oraz zarządzanie wdrożeniami wspierają szybkie projektowanie i dostarczanie usług cyfrowych. Kurs uwzględnia również potrzebę zachowania równowagi między szybkością a kontrolą — tak, aby rozwiązania cyfrowe były bezpieczne, zgodne z regulacjami i ukierunkowane na osiąganie wyników biznesowych.

Po ukończeniu kursu uczestnicy będą przygotowani do wspierania swoich organizacji w pełnym wykorzystaniu potencjału technologii cyfrowej, działając w tempie odpowiadającym oczekiwaniom klientów i wymaganiom rynku.

Dołącz do nas w tej transformacyjnej podróży, aby pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami IT i zdobyć certyfikat ITIL® 4 HVIT Specialist.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny: od 09 do 17.

Cel szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: High-velocity IT (HVIT) zostało zaprojektowane w celu rozwinięcia praktycznego zrozumienia, w jaki sposób organizacje cyfrowe działają w środowiskach o wysokim tempie zmian i dużym zapotrzebowaniu. Moduł ten koncentruje się na umiejętnościach i wiedzy niezbędnej do wdrożenia podejścia produktowego, wykorzystania nowoczesnych technologii i praktyk oraz umożliwienia szybkiego, odpornego i wysokiej jakości świadczenia usług wspieranych przez technologie informacyjne. 

Uczestnicy szkolenia: 

  • Poznają specyfikę działania w cyfrowym środowisku o wysokiej prędkości oraz dowiedzą się, w jaki sposób transformacja cyfrowa wpływa na sposób świadczenia usług, modele biznesowe oraz kulturę organizacyjną. 
  • Nauczą się stosować cykl życia produktu cyfrowego i modele operacyjne ITIL®, które wspierają szybkie dostarczanie, wdrażanie i ciągłe doskonalenie produktów i usług. 
  • Rozwiną umiejętność pracy z systemami złożonymi poprzez stosowanie takich praktyk jak ciągłe eksperymentowanie, szybka informacja zwrotna i inżynieria odporności. 
  • Zrozumieją, jak integrować podejścia Agile, Lean, DevOps oraz SRE w ramach systemu wartości usług ITIL®. 
  • Zdobędą wiedzę, jak usprawniać przepływ pracy, automatyzować działania i zapewniać nadzór oraz zgodność, nie spowalniając jednocześnie tempa innowacji. 
  • Zbudują kompetencje umożliwiające powiązanie szybkich działań IT z celami biznesowymi, oczekiwaniami interesariuszy oraz dostarczaniem wartości. 
  • Zastosują holistyczne podejście do zarządzania usługami cyfrowymi, w którym szybkość, wartość i zarządzanie ryzykiem współistnieją, wspierając zwinność biznesową i innowacyjność. 
  • Będą przygotowani do przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: High-velocity IT. 

Korzyści

  • pogłębienie wiedzy na temat funkcjonowania organizacji cyfrowych oraz środowisk o wysokiej dynamice w kontekście współczesnego, szybko zmieniającego się i opartego na technologiach krajobrazu biznesowego; 
  • zrozumienie kluczowych koncepcji cyklu życia produktu cyfrowego, modelu operacyjnego ITIL® oraz sposobów wykorzystywania technologii cyfrowych do osiągania szybkości działania i tworzenia wartości; 
  • praktyczna znajomość technik takich jak Lean, Agile, DevOps orSRE, umożliwiających szybki rozwój usług, odporność operacyjną i ciągłe doskonalenie; 
  • świadomość sposobów równoważenia szybkości działania i ryzyka poprzez wdrażanie efektywnego ładu organizacyjnego, zgodności i bezpieczeństwa informacji w dynamicznych środowiskach cyfrowych; 
  • Zrozumienie, jak projektować odporne i ukierunkowane na wartość usługi cyfrowe, które potrafią się adaptować do zmian, utrzymując jednocześnie wysoki poziom wydajności; 
  • Znajomość narzędzi i praktyk wspierających szybkie dostarczanie, informację zwrotną w czasie rzeczywistym oraz ciągłe eksperymentowanie w ramach transformacji cyfrowej. 

Grupa docelowa

  • posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Managing Professional 
  • specjaliści IT i menedżerowie uczestniczący w transformacjach cyfrowych, rozwoju produktów i szybkim dostarczaniu usług; 
  • osóby pełniące role właścicieli usług, właścicieli produktów, menedżerów rozwoju oprogramowania oraz członków zespołów DevOps, Agile i SRE; 
  • praktycy zarządzania usługami IT (ITSM), którzy wspierają zwinność biznesową, automatyzację i przyspieszoną realizację wartości; 
  • doradcy i konsultanci wspierający organizacje w przechodzeniu na nowoczesne modele operacyjne oraz zwiększaniu odporności i elastyczności IT; 
  • liderzy zespołów IT i właściciele procesów, którzy odpowiadają za integrację nowych technologii, zarządzanie ryzykiem i zapewnianie zgodności w szybko zmieniającym się otoczeniu cyfrowym. 

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

Certyfikacja

WAŻNE

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL HVIT– online + ebook + OTM

*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr  1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.

 

Egzamin ITIL 4 Specialist: High Velocity IT:

  • wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: High-velocity IT,  
  • egzamin obowiązkowy,  
  • test jednokrotnego wyboru,  
  • liczba pytań: 40, 
  • próg zaliczenia: 70% (28 na 40 możliwych do zdobycia punktów), 
  • język egzaminu: m. in. angielski, polski do wyboru podczas rejestracji na egzamin, 
  • aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-high-velocity-it-2814  
  • czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata), 
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym), 
  • termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora, 
  • brak możliwości korzystania z materiałów,  
  • ważność certyfikatu: 3 lata,  
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. 
  • możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
  • forma certyfikatu: elektroniczna.

Ebook

  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
  • aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, chiński, japoński,
  • dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials

  • to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualnie dostępne języki OTM: angielski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić

  • Certyfikat w wersji papierowej
  • Powtórkę egzaminu ITIL HVIT (Take2 Re-sit Exam Option)*
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.

MODUŁ 1 – Wprowadzenie do ITIL®4 HVIT 

  • IT wysokich prędkości 
  • Technologia cyfrowa 
  • Organizacje cyfrowe 
  • Transformacja cyfrowa 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 2 – IT wysokich prędkości – podejścia 

  • Znaczenie podejść IT wysokich prędkości 
  • Szczegóły podejść IT wysokich prędkości 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 3 – IT wysokich prędkości – modele operacyjne 

  • Wprowadzenie 
  • Perspektywa ITIL 
  • Aspekty IT wysokich prędkości 
  • Zastosowanie IT wysokich prędkości 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 4 – IT wysokich prędkości – elementy składowe  

  • Cykl życia produktu cyfrowego 
  • Strumienie wartości 
  • Cztery wymiary zarządzania usługami  
  • Praktyki ITIL 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 5 – IT wysokich prędkości – kultura 

  • Kluczowe wzorce zachowań 
  • Podstawowe zasady ITIL 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 6 – Modele i koncepcje wspierające cel 

  • Etyka 
  • Desing thinking 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 7 – Modele i koncepcje wspierające ludzi 

  • Przebudowa na potrzeby zwinności 
  • Kultura bezpieczeństwa 
  • Zapobieganie stresowi 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 8 – Modele i koncepcje wspierające postęp 

  • Praca w środowiskach złożonych 
  • Kultura Lean 
  • Model ciągłego doskonalenia 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 9 – IT wysokich prędkości – cele i techniki  

  • Cele IT wysokich prędkości 
  • Techniki IT wysokich prędkości 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 10 – Techniki wartościowych inwestycji 

  • Techniki priorytetyzacji 
  • MVP 
  • Własność produktu bądź usługi 
  • Testy A/B 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 11 – Techniki szybkiego rozwoju 

  • Podstawowe koncepcje związane z szybkim rozwojem 
  • Infrastruktura jako kod 
  • Przeglądy 
  • Ciągła analiza biznesowa 
  • CI/CD 
  • Ciągłe testowanie 
  • Kanban 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 12 – Techniki odpornych operacji 

  • Wprowadzenie do odpornych operacji 
  • Dług techniczny 
  • Inżynieria chaosu 
  • Definicja ukończenia Kontrola wersji 
  • AIOps 
  • ChatOps 
  • SRE 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 13 – Techniki współtworzenia wartości 

  • Podstawowe koncepcje współtworzenia wartości 
  • Doświadczenia związane z usługą 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 14 – Techniki zapewniające zgodność 

  • Zestaw narzędzi DevOps Audit Defense Toolkit 
  • DevSecOps 
  • Wzajemna weryfikacja 
  • Sprawdzenie wiedzy 

Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: