OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2) 

Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij i poznaj szczegóły subskrypcji!


Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia akredytowanego szkolenia.

Szczegóły

  • 3 dni
  • język polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane

Opis szkolenia

„Według najnowszego raportu Fortune Business Insights przewiduje się, że wielkość światowego rynku zarządzania procesami biznesowymi BPM (Business Process Managment) wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 r. do 26,18 miliarda dolarów w 2028 r. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach przy użyciu nowoczesnych technologii i systemów IT.”

Oznacza to, że w najbliższych latach znacząco wzrośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management, w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Szkolenie OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2)  umożliwia pozyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu BPM odpowiadających na potrzeby dzisiejszego złożonego środowiska biznesowego. Zakres szkolenia obejmuje zarówno standardy dziedzinowe:

  • BPMN – Business Process Model and Notation (modelowanie procesów biznesowych),
  • BMM – Business Motivation Model,
  • BPMM – Business Process Maturity Model,

jak również dobre praktyki i aktualne standardy w obszarze zarządzania procesami biznesowymi BPM.
Szkolenie jest skierowane do analityków biznesowych, analityków procesów biznesowych, managerów i właścicieli procesów biznesowych oraz specjalistów ds. optymalizacji i automatyzacji procesów.”

 

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 1 dzień. Odbywa się w godzinach 09.00 – 17.00

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania procesami biznesowymi i modelowania procesów w BPMN,
  • przygotowanie uczestników do uzyskania pozytywnego wyniku na egzaminie OCEB2 BPM2

Korzyści

  • nabycie wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi,
  • poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
  • nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
  • zapoznanie z notacją BPMN,
  • uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
  • zdobycie wiedzy biznesowej dotyczącej planowania strategicznego,
  • poznanie międzynarodowych standardów w obszarze zarządzania procesami i zarządzania jakością.

Grupa docelowa

B2C:

  • analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
  • managerowie procesów biznesowych,
  • właściciele procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
  • konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi.

B2B:

  • firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
  • firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
  • firmy doradcze i konsultingowe,
  • dostawcy oprogramowania,
  • software house.

1. Cele biznesowe

  • Podstawy biznesu
  • Strategia
  • Planowanie i wyznaczanie celów
  • Zarządzanie projektami
  • Marketing
  • HR
  • Finanse

2. Koncepcje i podstawy procesów biznesowych

  • Identyfikacja procesów
  • Charakterystyka procesów
  • Procesy obecne AS-IS i docelowe TO-BE
  • Poziomy modelowana procesów
  • Powiązanie procesów z celami organizacji

3. Koncepcje i podstawy zarządzania procesami biznesowymi

  • Organizacja funkcjonalna vs organizacja procesowa
  • Standardy zarządzania procesami
  • Role i obowiązki interesariuszy
  • Narzędzia wspierające zarządzanie procesami

4. Modelowanie motywacji biznesowej w BMM

  • Wizja, cele biznesowe i zadania
  • Środki i cele
  • Misja, strategia, taktyka
  • Pozostałe aspekty modelowania biznesowego

5. Koncepcje modelowania procesów biznesowych w BPMN

  • BPMN podstawy
  • Elementy modeli procesów w BPMN
  • Zastosowanie wszystkich elementów w BPMN
  • Modelowanie procesów biznesowych w BPMN

6. Umiejętności modelowania procesów biznesowych w BPMN

  • Praktyczne modelowanie procesów biznesowych w BPMN
  • Zastosowanie poszczególnych elementów BPMN
  • Referencyjne modele procesów w BPMN
  • Modelowanie szczególnych przypadków na podstawie Case Study

7. Zarządzanie jakością i procesami, mierniki

  • Modele referencyjne procesów: APQC PCF, SCOR, VRM, BPMM
  • Zarządzanie jakością: Six Sigma, TPS (Just-in-Time), ISO
  • Standardy i regulacje: COBIT, Sarbanes-Oxley Act (SOX)
  • Zarządzanie: Balanced Scorecard, KPIs