Szczegóły

  • 2 dni
  • język szkolenia: polski
  • język materiałów: polski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Czy wiesz, że w Polsce rocznie wydaje się na szkolenia aż 7 miliardów złotych? A menedżerowie zapytani o bolączki związane tematem rozwoju w firmie aż w 80% przypadków wskazują na kompletny brak skutecznej ewaluacji efektów rozwoju i brak wdrożenia wzmacnianych kompetencji? Brzmi znajomo? Jeśli TAK – to zapewne sam/sama stoisz w swojej organizacji przed wyzwaniem: Jak sprawić, by nasz budżet szkoleniowy (rozwojowy) przekładał się na realną efektywność naszej pracy i realizację strategii?

A co jeśli mógłbyś/mogłabyś zamienić inwestycje w rozwój kompetencji Twoich pracowników w konkretną siłę napędową dla swojej firmy? Do tego właśnie chcemy Cię zaprosić! Do rozwoju swoich kompetencji – jako Menedżera/ki, czy Przedstawiciela/ki HRu – skutecznego projektowania, realizacji, wdrażania i ewaluacji procesu rozwoju ludzi, który będzie integralnie połączony ze strategią Twojej organizacji (a nie od niej oderwany!). Na naszym szkoleniu nauczysz się:

  • identyfikować potrzeby rozwojowe wypływające z potrzeb biznesowych i celów strategicznych, a nie „widzimisię”, czy mody rynkowej;
  • projektować i planować działania rozwojowe – tak, by były efektywne w kontekście potrzeb, a niekoniecznie: drogie, znane, atrakcyjne wizualnie;
  • wdrażać efekty podjętych przez pracowników działań rozwojowych – by sam proces nie kończył się na etapie wypełnienia ankiety ewaluacyjnej po szkoleniu;
  • i ewaluować wyniki rozwoju – w oparciu o konkretne efekty pracy Twoich pracowników.

Przygotuj się na intensywne, czasem rozwojowo frustrujące, acz na pewno – bardzo otwierające i inspirujące warsztaty! Do zobaczenia.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w formie stacjonarnej lub online  (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 2 dni.

  • 1 dzień od 09:00 do godz. 17.00
  • 2 dzień od 09:00 do godz. 17.00

Cel szkolenia

  • Rozwój umiejętności identyfikowania i rozumienia potrzeb rozwojowych pracowników wypływających ze strategii i celów biznesowych organizacji (zespołu) – a nie z „widzimisię”;
  • Poszerzenie umiejętności praktycznego stosowania metod i narzędzi doboru efektywnych form rozwojowych – a więc unikania „pola minowego” rynku usług rozwojowych;
  • Wzrost umiejętności powiązania planowanych działań rozwojowych z długoterminową strategią firmy – czyli odpowiedź na pytanie: co ma nam dać ten rozwój?;
  • Poszerzenie umiejętności menedżerów i HR w zakresie aktywnego tworzenia środowiska sprzyjającego rozwojowi kompetencji pracowników – a więc jak pomagać, a nie utrudniać;
  • Wzrost umiejętności projektowania wdrożenia wybranych kompetencji do pracy, w celu podniesienia efektywności naszych działań – bo rozwój nie kończy się wraz z końcem szkolenia ⁠:)
  • Rozwój świadomości menedżerów i HR w zakresie kluczowych uwarunkowań wdrażania nabytych kompetencji w środowisku pracy – czyli dlaczego tego nie robimy?;
  • Nabycie umiejętności oceny skuteczności realizowanych działań rozwojowych na poziomie zmian w zachowaniu i dowożonych wyniku – czyli w odniesieniu do kontekstu biznesowego;
  • Poszerzenie świadomości integralnego związku pomiędzy strategią firmy a rozwojem jej pracowników.

Korzyści

  • Będziesz potrafić identyfikować luki kompetencyjne i płynące z nich potrzeby rozwojowe – w odwołaniu do realnych celów biznesowych organizacji, a nie „widzimisię”, czy mody rynkowej.
  • Zyskasz praktyczne umiejętności wyboru najlepszych rozwiązań rozwojowych z rynku usług szkoleniowych, poprzez sprawne identyfikowanie „pułapek” marketingowo-sprzedażowych.
  • Zdobędziesz narzędzia do tworzenia wspierającego środowiska, które motywuje do rozwoju i zaangażowania pracowników.
  • Nauczysz się, jak wspierać swoich pracowników w skutecznym transferze rozwijanych kompetencji do codziennej pracy.
  • Nauczysz się, jak efektywnie oceniać skuteczność działań rozwojowych, w odwołaniu do realnych zmian w zachowaniu pracowników i wyników ich pracy.
  • Dowiesz się, w jaki sposób projektować rozwój w organizacji tak, by zawsze prowadził nas do realizacji celów strategicznych firmy.
  • Zdobędziesz pewność w podejmowaniu świadomych decyzji rozwojowych, minimalizując obawy i ryzyko błędów w procesie inwestowania w proces rozwoju pracowników.

Grupa docelowa

  • Liderzy i managerowie – Osoby na stanowiskach kierowniczych, które dbają o i projektują cały proces rozwoju swoich pracowników (wraz ze wsparciem HR) oraz oczekują od niego konkretnych rezultatów biznesowych.
  • Specjaliści ds. szkoleń i rozwoju (L&D), HR BP oraz Specjaliści/tki ds. HR – Osoby zajmujące się rozwojem pracowników w organizacjach, odpowiedzialne za planowanie, projektowanie i wdrażanie działań rozwojowych. W tej grupie znajdują się także facylitatorzy oraz eksperci HR, którzy pełnią funkcje związane z nauczaniem i rozwijaniem kompetencji w firmach.
  • Przyszli i obecni trenerzy biznesu, mentorzy, coachowie, konsultanci – Osoby, które już pracują we wskazanych rolach lub planują rozpocząć karierę w tej dziedzinie. Grupa ta obejmuje zarówno freelancerów, jak i osoby pracujące dla firm szkoleniowych/rozwojowych czy trenerów/coachów/mentorów wewnętrznych, którzy chcą doskonalić swoje umiejętności w zakresie projektowania i prowadzenia działań rozwojowych adresujących potrzeby biznesowe organizacji.
  • Project Managerowie, Product Ownerzy, Scrum Masterzy, Change Managerowie – Osoby, które w zakresie pełnionej przez siebie roli wpływają na proces projektowania i realizacji rozwoju kompetencji pracowników, w ramach prowadzonych projektów, czy wdrażania zmian.
  • Osoby odpowiadające za tworzenie strategii organizacji (C-Level) – Osoby projektujące strategię i cele z niej wypływające, w których interesie pozostaje, by działania i inwestycje organizacyjne, w tym także rozwojowe, bezpośrednio wspierały ich realizację.

Program szkolenia

LEARN-Method-Foundation-program-szkolenia- — kopiaDZIEŃ 1

Wprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia

Moduł I: Metodyka LEARN – Wprowadzenie

  • Fundamenty metodyki LEARN – prezentacja Procesu, Reguł i Ról oraz Form i Metod pracy z rozwojem pracownika
  • Kto i w jakim zakresie zajmuje się rozwojem w organizacji – rola Menedżera i HRu w tym procesie

Moduł II: Kontekst dla rozwoju w organizacji – stały i zmienny

  • Kontekst stały dla rozwoju – miejsce rozwoju pracownika w ścieżce życia w organizacji (employee experience)
  • Kontekst stały dla rozwoju – rozwój pracownika a rozwój organizacji. W jaki sposób wpływa na realizację naszych celów strategicznych i zespołowych?
  • Kontekst zmienny dla rozwoju – w jaki sposób trendy gospodarcze, rynku pracownika i rynku usług rozwojowych kształtują nasze działania rozwojowe
  • Ewolucja modeli pracowników – od I-skilled worker po M-skilled worker

Moduł III: Menedżer i HR jako twórcy środowiska wspierającego proces rozwoju pracownika

  • Czym jest środowisko wspierające proces rozwoju? Charakterystyka 6 kluczowych obszarów.
  • Rola Menedżera i HRu w kształtowaniu środowiska wspierającego procesu rozwoju – jak to robić? Po czyjej stronie leży odpowiedzialność?

Moduł IV: Proces projektowania i realizacji rozwoju w organizacji a strategia firmy

  • Czym jest proces projektowania i realizacji rozwoju pracownika w organizacji? Charakterystyka etapów i ich celów
  • Cele strategiczne (biznesowe, zespołowe) a rozwój naszych pracowników – jak przebiega ścieżka do osiągnięcia efektywności biznesowej?

Moduł V: Identyfikacja i analiza potrzeb rozwojowych w organizacji/ zespole a rola Menedżera i HRu

  • Skąd się bierze potrzeba rozwojowa w organizacji? Jakich kompetencji potrzebuje w firmie/ zespole by realizować cele strategiczne – IAPS na poziomie organizacji.
  • Lista kompetencji a poziom kompetencji pracowników w zespole (matryca) – gdzie mamy luki i jakie potrzeby rozwojowe identyfikujemy (IAPS na poziomie zespołu/ pracownika)

Zakończenie i podsumowanie I dnia

DZIEŃ 2

Wprowadzenie i rozpoczęcie II dnia szkolenia

Moduł VI: Projektowanie rozwoju w organizacji a rola Menedżera i HRu

  • Jak zaadresować zidentyfikowane potrzeby rozwojowe – identyfikacja efektywnych form rozwoju kompetencji (wewnętrznych i zewnętrznych)
  • Jak podjąć decyzję o tym, która forma rozwoju będzie najbardziej odpowiednia? Ścieżka decyzji dla Menedżera i HRu
  • Pole minowe na rynku usług rozwojowych – na co zwracać uwagę, by wybrać odpowiednie rozwiązanie i dostawcę (efektywnie wykorzystując nasze fundusze)

Moduł VII: Realizacja rozwoju w organizacji/ zespole a rola Menedżera i HRu

  • Jak budować pracownikowi środowisko wspierające sam proces udziału w wybranej formie rozwojowej? Do’s and dont’s w roli Menedżera
  • Co zrobić, by rozwój nie zakończył się na samym uczestnictwie w szkoleniu? Transfer zdobytych kompetencji do pracy – jako warunek efektywności rozwoju.

Moduł VIII: Ewaluacja rozwoju a rola Menedżera i HRu

  • Czy ewaluacja podjętych działań rozwojowych kończy się na ankiecie satysfakcji lub teście wiedzy? Learning Transfer Evaluation Model (LTEM) w praktyce działań organizacyjnych i zespołowych
  • Ewaluacja transferu kompetencji do środowiska pracy – metody i techniki w skrzynce Menedżera i HRu

Zakończenie i podsumowanie szkolenia