Korzyści ze szkolenia:
- zrozumienie realizacji Technologii Informacyjnej Systemu Zarządzania zgodnie z ISO 20000,
- zrozumienie relacji między technologiami informatycznymi i zgodnością z wymaganiami różnych stron w organizacji,
- poznanie zależności pomiędzy normą ISO / IEC 20000-1:2005, ISO / IEC 20000-2:2005 oraz ITIL,
- poznanie i zrozumienie koncepcji, podejścia, standardów, metod i technik, by móc skutecznie zarządzać usługami IT zgodnie z ISO
- 20000, zdobycie niezbędnej wiedzy do wdrażania i zarządzania technologiami informatycznymi zgodnie z normą ISO 20000.W cenę szkolenia wliczony jest egzamin oraz certyfikat.
Grupa docelowa:
- specjaliści IT,
- personel zaangażowany w realizację normy ISO 20000,
- technicy uczestniczący w operacji związanej z ITSMS,
- audytorzy.
Egzamin i certyfikacja:
Egzamin ISO 20000 IT Service Management Foundation
Egzamin “Certified ISO 20000 IT Service Management” obejmuje następujące obszary kompetencji:
Obszar 1: Podstawowe zasady i pojęcia z usług technologii informacyjnych
Obszar 2: Technologia – System Management Information Service (ITSMS)
Egzamin ma charakter esejowy, składa się z pytań, na które trzeba udzielić krótką pisemną odpowiedź.
Po zdaniu egzaminu uczestnicy mogą ubiegać się o certyfikat Certified ISO 20000 IT Service Management na poziomie Foundation. Certyfikat zostanie wydany uczestnikom, którzy zdadzą egzamin i spełnią wszystkie inne wymagania związane z określonym certyfikatem. Certyfikat jest ważny przez okes 3 lat.
Nazwa certyfikatu: ISO 20000 Foundation
Egzamin: ISO 20000 Foundation
Doświadczenie zawodowe: brak
Doświadczenie w szacowaniu ryzyka: brak
Inne wymagania: Podpisanie kodeksu etycznego PECB
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do normy ISO 20000
- Wprowadzenie do systemów zarządzania i podejścia procesowego
- Podstawowe zasady w zarządzaniu usługami IT
- Ogólna prezentacja wymagania normy ISO / IEC klauzul 20000-1:2005
- Fazy wdrożenia ISO / IEC 20000:200
- Planowanie i wdrażanie zarządzania zmianami
- Zarządzanie dostawcami
- Zarządzanie relacjami
- Problem zarządzania
- Zarządzanie wydania
- Certyfikat ISO / IEC 20000 – egzamin na poziomie Foundation