Jak współpracować z trudnym klientem?

W czasach dużej rywalizacji o konsumentów trudny klient to osoba, z którą należy współpracować na najwyższym poziomie, pamiętając że niezadowolona osoba może przekazać swoją negatywną opinię innym.

Szkolenie ma na celu przekazanie kompleksowej wiedzy i nauczenie umiejętności, które pozwolą na radzenie sobie w sytuacji obsługi negatywnie nastawionych klientów oraz zmianę ich nastawienia na pozytywne, co pomoże w przyjemnej i skutecznej współpracy.

Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie:

  • potrafił rozpoznać różne typy klienta i automatycznie zareagować na każdy z nich,
  • wiedział w jaki sposób zapobiegać powstawaniu trudnego klienta,
  • znał kanony profesjonalnej obsługi klienta i savoir vivre biznesowy,
  • znał i potrafił zastosować techniki radzenia sobie z obiekcjami i zastrzeżeniami klientów,
  • rozumiał zasady komunikowania się z klientem, umiał się do niego dopasować, potrafił stosować język korzyści, znał słowa, wyrażenia, których warto lub nie warto używać,
  • wiedział w jaki sposób przyjmować reklamacje i skargi, aby było to korzystne dla firmy i nie powodowało spadku satysfakcji klienta.

Grupa docelowa:

Kadra menedżerska i kierownicza przedsiębiorstw, urzędów i organizacji.

Program szkolenia:

  • Kim jest „trudny” klient – typologia klientów
  • Zapobieganie powstawaniu trudnego klienta
  • Fachowa obsługa klienta i elementy savoir vivre biznesowego
  • Rodzaje obiekcji i sprawdzone sposoby radzenia sobie z nimi
  • Umiejętności dopasowywania sposobu komunikowania się do klienta
  • Reklamacja i skargi – 7-etapowy model przyjmowania reklamacji