ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV)


Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij i dołącz do subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV).

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online

Opis szkolenia

ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) to szkolenie przeznaczone dla specjalistów, którzy ukończyli ITIL® 4 Foundation i chcą pogłębić swoje kompetencje w zakresie angażowania interesariuszy oraz zarządzania relacjami w świecie usług cyfrowych. Skupia się na praktycznym ujęciu tzw. podróży klienta (customer journey) i kluczowych punktach kontaktu, które mają wpływ na satysfakcję interesariuszy, ich zaangażowanie oraz współtworzenie wartości usług.

DSV wychodzi poza teorię, koncentrując się na realnych wyzwaniach związanych z budowaniem i utrzymywaniem relacji, zarówno z klientami, użytkownikami, jak i innymi interesariuszami. Uczestnicy poznają narzędzia i techniki umożliwiające świadome kształtowanie popytu, projektowanie adekwatnych propozycji wartości, uzgadnianie oczekiwań, a także realizację i potwierdzanie wartości usług.

Kluczowym elementem szkolenia jest analiza kroków podróży klienta począwszy od pierwszego kontaktu z usługodawcą, przez projektowanie i świadczenie usług, aż po osiągnięcie oczekiwanych rezultatów biznesowych. Szkolenie ukazuje, jak świadomie planować i prowadzić działania w ramach każdego z tych kroków, by zwiększyć zaangażowanie interesariuszy oraz skuteczność współpracy.

Dzięki połączeniu wiedzy merytorycznej, angażujących ćwiczeń oraz omawiania scenariuszy praktycznych, uczestnicy nabędą kompetencje pozwalające na budowanie spójnych i wartościowych relacji w dynamicznych środowiskach IT. Szkolenie kładzie nacisk na kulturę współodpowiedzialności, jasną komunikację oraz wspólne osiąganie wartości.

Dołącz do nas w tej transformacyjnej podróży, aby pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami IT i zdobyć certyfikat ITIL® 4 DSV Specialist.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkolenia: od godz. 09:00 do godz. 17:00.

Cel szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value (DSV) zostało zaprojektowane tak, aby rozwijać praktyczne zrozumienie tego, jak prowadzić interesariuszy przez całą podróż zaangażowania w usługi i współtworzenia wartości. Moduł ten koncentruje się na umiejętnościach i wiedzy potrzebnych do skutecznego zarządzania relacjami, kształtowania popytu oraz zapewniania zgodności oczekiwań na każdym etapie cyklu życia usługi. 

Uczestnicy szkolenia: 

  • Zgłębią podróż klienta, poznając, w jaki sposób różni interesariusze doświadczają i współtworzą wartość na każdym jej etapie, od pierwszego kontaktu aż po uzyskanie wartości. 
  • Nauczą się projektować oferty usługowe w oparciu o dogłębne zrozumienie potrzeb interesariuszy oraz propozycji wartości. 
  • Rozwiną praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania relacjami, komunikacji i technik współtworzenia usług, wspierających partnerską współpracę opartą na zaufaniu. 
  • Zrozumieją, jak kształtować i zarządzać popytem, wpływać na zachowania interesariuszy oraz budować współodpowiedzialność. 
  • Uzyskają wgląd w kluczowe praktyki ITIL®, które wspierają angażowanie interesariuszy takie jak zarządzanie żądaniami usługowymi, zarządzanie poziomem usług oraz zarządzanie portfelem. 
  • Zbudują kompetencje wspierające wartościowe interakcje z interesariuszami, wykorzystując nowoczesne podejścia, takie jak Agile, Lean czy projektowanie zorientowane na człowieka (Human-Centered Design). 
  • Nauczą się stosować uporządkowane, ukierunkowane na wartość podejście do zaangażowania, tak aby doświadczenie interesariuszy było nie tylko mierzone, ale stale ulepszane. 
  • Będą przygotowani do przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value. 

Korzyści

  • Głębsze zrozumienie, w jaki sposób wartość jest współtworzona dzięki efektywnemu angażowaniu interesariuszy na każdym etapie podróży klienta, 
  • Wgląd w to, jak oceniać propozycje wartości, kształtować popyt oraz projektować oferty usługowe zgodne z oczekiwaniami interesariuszy, 
  • Praktyczna wiedza na temat nawiązywania, zarządzania i doskonalenia relacji z klientami, użytkownikami, dostawcami i partnerami, 
  • Świadomość kluczowych technik komunikacji, współpracy i interakcji budujących zaufanie i zwiększających satysfakcję, 
  • Zrozumienie, jak dostosowywać potrzeby interesariuszy do wyników biznesowych poprzez lepsze zarządzanie oczekiwaniami i współodpowiedzialność, 
  • Narzędzia wspierające dostarczanie usług oparte na doświadczeniu, wzmacniające lojalność i umożliwiające wykazanie osiągniętej wartości w mierzalny sposób. 

Grupa docelowa

  • posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Managing Professional 
  • Zarządzający relacjami z klientami (service relationship managers), zarządzający relacjami biznesowymi oraz specjaliści ds. doświadczeń klienta, 
  • Specjaliści IT zaangażowani w definiowanie ofert usług, zarządzanie interakcjami usługowymi lub projektowanie podróży klienta, 
  • Praktycy ITSM wspierający projektowanie strumieni wartości, komunikację i angażowanie interesariuszy, 
  • Konsultanci współpracujący z organizacjami w celu dostosowania usług IT do potrzeb interesariuszy, 
  • Właściciele produktów, właściciele usług oraz inne role koncentrujące się na poprawie współpracy, satysfakcji i wartości usług. 

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

Certyfikacja

WAŻNE

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online oraz dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).

W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL DSV – online + ebook + OTM

*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr  1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.

 

Egzamin ITIL 4 Specialist: Drive Stakeholder Value:

  • wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Drive Stakeholder Value,  
  • egzamin obowiązkowy,  
  • test jednokrotnego wyboru,  
  • liczba pytań: 40, 
  • próg zaliczenia: 70% (28 na 40 możliwych do zdobycia punktów), 
  • język egzaminu: m. in. angielski, polski do wyboru podczas rejestracji na egzamin, 
  • aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-drive-stakeholder-value-2812   
  • czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata), 
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym), 
  • termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora, 
  • brak możliwości korzystania z materiałów,  
  • ważność certyfikatu: 3 lata,  
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. 
  • możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – kliknij by dowiedzieć się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
  • forma certyfikatu: elektroniczna.

Ebook

  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
  • aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, chiński, japoński,
  • dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials

  • to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualnie dostępne języki OTM: angielski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić

  • Certyfikat w wersji papierowej
  • Powtórkę egzaminu ITIL DSV (Take2 Re-sit Exam Option)*
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.

MODUŁ 1 – Podróż klienta 

  • Mapowanie podróży klienta 
  • Projektowanie podróży klienta   
  • Projektowanie podróży klienta   
  • Pomiar i doskonalenie podróży klienta 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 2 – Podróż klienta – KROK 1: Exploracja  

  • Zrozumienie korzystających z usługi 
  • Zrozumienie dostawców 
  • Zrozumienie rynków 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 3 – Podróż klienta – KROK 2: Angażowanie  

  • Typy relacji usługowych 
  • Tworzenie relacji usługowych 
  • Budowanie i utrzymywanie zaufania oraz relacji 
  • Analiza potrzeb klienta 
  • Zarządzanie partnerami i dostawcami 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 4 – Podróż klienta – KROK 3: Oferta  

  • Zarządzanie zapotrzebowaniem i szansami 
  • Określanie wymagań klientów i zarządzanie nimi 
  • Projektowanie ofert usług i doświadczeń użytkownika 
  • Sprzedaż i pozyskiwanie oferty usług 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 5 – Podróż klienta – KROK 4: Uzgodnienie 

  • Uzgadnianie i planowanie współtworzenia wartości 
  • Negocjowanie i uzgadnianie usługi 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 6 – Podróż klienta – KROK 5: Wprowadzenie  

  • Planowanie wprowadzenia 
  • Pielęgnowanie relacji z użytkownikami  
  • Zapewnienie zaangażowania użytkowników i kanałów dostarczania 
  • Umożliwienie użytkownikom korzystania z usługi 
  • Rozwijanie wspólnych umiejętności 
  • Wycofywanie klientów i użytkowników 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 7 – Podróż klienta – KROK 6: Współtworzenie  

  • Promowanie nastawienia na usługi 
  • Bieżące interakcje w ramach usługi 
  • Pielęgnowanie społeczności użytkowników 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 8 – Podróż klienta – KROK 7: Realizacja  

  • Śledzenie realizacji wartości 
  • Ocena i raportowanie realizacji wartości 
  • Ocena realizacji wartości i doskonalenie podróży klientów 
  • Realizacja wartości dla dostawcy usług 
  • Sprawdzenie wiedzy

Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: