Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 1 dzień
- język szkolenia: polski
- online
- język materiałów: polski
Opis szkolenia
Jeśli na hasło „negocjacje” włos jeży ci się na głowie, to zdecydowanie dobrze wybierzesz zapisując się na szkolenie – Negocjacje – od teorii do praktyki. Niezależnie, czy jesteś menedżerem, specjalistą, czy wkraczasz na rynek pracy lub zakładasz swój biznes – z pewnością skorzystasz. A może już negocjujesz, ale nie miałeś / miałaś wcześniej okazji, by uporządkować swoją wiedze w tym zakresie i uaktualnić informacje?
Jeśli tak – „Negocjacje – od teorii do praktyki” spełnią Twoje oczekiwania! To autorskie szkolenie przygotowane z myślą o tych, którzy wierzą w negocjacje oparte na długofalowych relacjach biznesowych, przynoszących znacznie większe korzyści obu stronom, niż wynikające z jednorazowej transakcji. Niezależnie, czy dopiero zaczynasz, czy może chcesz podnieść swoje kompetencje, jest to rozwiązanie dla Ciebie. Poznasz teorie tak znakomitych znawców tematu negocjacji jak Robert Cialdini, Roger Dawson, Chris Voss, Ewa Szajner.
Szkolenie powstało z pasji do negocjacji – bo negocjacje to styl życia. Podczas warsztatów otrzymasz solidną dawkę wiedzy, wraz z praktycznymi przykładami jej wykorzystania, przedstawionymi przez pryzmat korzyści i ryzyk. Poznasz i przećwiczysz kluczowe techniki negocjacji, sprawdzisz się w akcji w scenkach z wymagającymi partnerami negocjacyjnymi.
Przygotuj się na intensywne i interaktywne doświadczenie z dużą dawką pracy warsztatowej. To tu rozpocznie się zmiana Twojego podejścia do negocjacji.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia:
Szkolenie trwa 1 dzień od godz. 09.00 do godz. 15:00
Cel szkolenia
- zrozumienie procesu negocjacji: poznasz etapy negocjacji oraz kluczowe elementy, takie jak przygotowanie, wymiana informacji, negocjacje właściwe i zakończenie procesu,
- identyfikacja własnych celów i interesów: nauczysz się określać własne cele w negocjacjach oraz zrozumiesz, co jest naprawdę ważne w danej sytuacji,
- rozpoznanie i analiza interesów drugiej strony: nauczysz się, jak rozpoznać cele i potrzeby drugiej strony, co może prowadzić do bardziej efektywnego porozumienia,
- strategie negocjacyjne: poznasz różne strategie i taktyki negocjacyjne, w tym technikę win-win oraz jak nie wpaść w pułapkę manipulacji,
- zarządzanie emocjami: nauczysz się, jak radzić sobie z emocjami swoimi oraz drugiej strony w trakcie negocjacji, aby zachować spokój i klarowność myśli,
- negocjowanie w różnych kontekstach: zdobędziesz wiedzę na temat specyfik różnych sytuacji negocjacyjnych (np. negocjacje biznesowe, handlowe, mediacyjne),
- poznanie technik rozwiązywania konfliktów: nauczysz się metod rozwiązywania konfliktów i trudnych sytuacji, które mogą wystąpić podczas negocjacji,
- praktyczne ćwiczenia i symulacje: weźmiesz udział w interaktywnych ćwiczeniach i symulacjach negocjacji, które pozwalają na zastosowanie nabytej wiedzy w praktyce oraz otrzymasz konstruktywny feedback.
Korzyści
- rozwiniesz umiejętności komunikacyjne: szkolenie pozwala na doskonalenie zdolności jasnego i efektywnego komunikowania swoich potrzeb i oczekiwań, co jest kluczowe w procesie negocjacyjnym,
- zrozumiesz procesu negocjacji: zdobędziesz wiedzę na temat różnych etapów negocjacji oraz strategii, które mogą pomóc w osiąganiu korzystnych rezultatów,
- zwiększysz pewności siebie: dzięki zdobytym umiejętnościom i praktyce, uczestnicy stają się bardziej pewni siebie w sytuacjach negocjacyjnych, co może prowadzić do lepszych wyników,
- zdobędziesz umiejętność rozwiązywania konfliktów: szkolenie uczy technik mediacyjnych i rozwiązywania sporów, co jest istotne w sytuacjach negocjacyjnych, gdzie różnice zdań mogą prowadzić do konfliktów,
- zwiększysz skuteczności w pracy: umiejętności negocjacyjne mogą przyczynić się do lepszych wyników w negocjacjach biznesowych, co może pozytywnie wpłynąć na karierę zawodową uczestnika,
- networking i wymiana doświadczeń: to okazja aby poznać innych profesjonalistów, wymienić się doświadczeniami i nawiązać cenne kontakty, które mogą być przydatne w przyszłości.
Grupa docelowa
- członkowie zespołów sprzedażowych prowadzący na co dzień rozmowy biznesowe / sprzedażowe, poszukujący ugruntowania swojej wiedzy,
- menedżerowie i liderzy zespołów – osoby zarządzające zespołami prowadzące rozmowy dotyczące budżetów, zasobów czy projektów,
- office managerowie – osoby zajmujące się negocjowaniem umów z dostawcami / właścicielami nieruchomości, etc.,
- rekruterzy prowadzący na co dzień negocjacje płacowe z kandydatami
- specjaliści i eksperci HR w kontekście rekrutacji, ustalania wynagrodzeń oraz rozwiązywania konfliktów w zespołach,
- przedsiębiorcy i właściciele małych firm,
- osoby zajmujące się zakupami w firmach,
- osoby zainteresowane tematem negocjacji i chcące rozwijać swoje kompetencje.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaWprowadzenie i rozpoczęcie szkolenia
Moduł I: Wprowadzenie do tematu negocjacji
- Negocjacje jako styl bycia – negocjuj, jakby od tego zależało Twoje życie!
- Typy i style negocjacji.
- Negocjacje jako strategia budowania długofalowych relacji z klientami.
- Blokady w podejściu do negocjacji.
Moduł II: Proces negocjacji – omówienie głównych elementów
- Przygotowanie do negocjacji – Jak pozyskiwać wiedzę o partnerze negocjacyjnym?, W jaki sposób diagnozować potrzeby (swoje i partnerów negocjacyjnych)?, Jaką strategię przyjąć?, Jak zarządzić emocjami na każdym etapie procesu negocjacyjnego?
- Otwarcie, rozpoczęcie negocjacji – waga dobrego small talku.
- Negocjacje właściwe – najskuteczniejsze techniki negocjacyjne, m.in. technika imadła, odwoływanie się do wyższej instancji, kukułcze jako, coś za coś, dobry – zły, oskubywanie, etc.
- Podsumowanie procesu.
Moduł III: Negocjacje w praktyce
- Interaktywny warsztat mający na celu doskonalenie umiejętności poznanych technik negocjacyjnych.
Moduł IV: Zasoby negocjacyjne – jak uczynić je swoimi sprzymierzeńcami?
- Czas
- Miejsce
- Emocje
- Siła przebicia
- Trójkąt umiejętności negocjacyjnych
Moduł V: Najczęstsze błędy popełniane w negocjacjach – jak ich uniknąć?
- Zakończenie i podsumowanie szkolenia