Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: polski lub angielski
- online
Opis szkolenia
„Według najnowszego raportu Fortune Business Insights przewiduje się, że wielkość światowego rynku zarządzania procesami biznesowymi BPM (Business Process Managment) wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 r. do 26,18 miliarda dolarów w 2028 r. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach przy użyciu nowoczesnych technologii i systemów IT.”
Oznacza to, że w najbliższych latach znacząco wzrośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management, w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Szkolenie OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2) umożliwia pozyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu BPM odpowiadających na potrzeby dzisiejszego złożonego środowiska biznesowego. Zakres szkolenia obejmuje zarówno standardy dziedzinowe:
- BPMN – Business Process Model and Notation (modelowanie procesów biznesowych),
- BMM – Business Motivation Model,
- BPMM – Business Process Maturity Model,
jak również dobre praktyki i aktualne standardy w obszarze zarządzania procesami biznesowymi BPM.
Szkolenie jest skierowane do analityków biznesowych, analityków procesów biznesowych, managerów i właścicieli procesów biznesowych oraz specjalistów ds. optymalizacji i automatyzacji procesów.”
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Odbywa się w godzinach 09.00 – 17.00
Cel szkolenia
- przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania procesami biznesowymi i modelowania procesów w BPMN,
- przygotowanie uczestników do uzyskania pozytywnego wyniku na egzaminie OCEB2 BPM2
Korzyści
- nabycie wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi,
- poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
- nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
- zapoznanie z notacją BPMN,
- uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
- zdobycie wiedzy biznesowej dotyczącej planowania strategicznego,
- poznanie międzynarodowych standardów w obszarze zarządzania procesami i zarządzania jakością.
Grupa docelowa
B2C:
- analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
- managerowie procesów biznesowych,
- właściciele procesów biznesowych,
- specjaliści ds. procesów biznesowych,
- specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
- konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi.
B2B:
- firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
- firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
- firmy doradcze i konsultingowe,
- dostawcy oprogramowania,
- software house.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia1. Cele biznesowe
- Podstawy biznesu
- Strategia
- Planowanie i wyznaczanie celów
- Zarządzanie projektami
- Marketing
- HR
- Finanse
2. Koncepcje i podstawy procesów biznesowych
- Identyfikacja procesów
- Charakterystyka procesów
- Procesy obecne AS-IS i docelowe TO-BE
- Poziomy modelowana procesów
- Powiązanie procesów z celami organizacji
3. Koncepcje i podstawy zarządzania procesami biznesowymi
- Organizacja funkcjonalna vs organizacja procesowa
- Standardy zarządzania procesami
- Role i obowiązki interesariuszy
- Narzędzia wspierające zarządzanie procesami
4. Modelowanie motywacji biznesowej w BMM
- Wizja, cele biznesowe i zadania
- Środki i cele
- Misja, strategia, taktyka
- Pozostałe aspekty modelowania biznesowego
5. Koncepcje modelowania procesów biznesowych w BPMN
- BPMN podstawy
- Elementy modeli procesów w BPMN
- Zastosowanie wszystkich elementów w BPMN
- Modelowanie procesów biznesowych w BPMN
6. Umiejętności modelowania procesów biznesowych w BPMN
- Praktyczne modelowanie procesów biznesowych w BPMN
- Zastosowanie poszczególnych elementów BPMN
- Referencyjne modele procesów w BPMN
- Modelowanie szczególnych przypadków na podstawie Case Study
7. Zarządzanie jakością i procesami, mierniki
- Modele referencyjne procesów: APQC PCF, SCOR, VRM, BPMM
- Zarządzanie jakością: Six Sigma, TPS (Just-in-Time), ISO
- Standardy i regulacje: COBIT, Sarbanes-Oxley Act (SOX)
- Zarządzanie: Balanced Scorecard, KPIs