OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2) 

Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij i poznaj szczegóły subskrypcji!


Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia akredytowanego szkolenia.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: polski lub angielski
  • online

Opis szkolenia

„Według najnowszego raportu Fortune Business Insights przewiduje się, że wielkość światowego rynku zarządzania procesami biznesowymi BPM (Business Process Managment) wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 r. do 26,18 miliarda dolarów w 2028 r. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach przy użyciu nowoczesnych technologii i systemów IT.”

Oznacza to, że w najbliższych latach znacząco wzrośnie zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management, w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Szkolenie OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2)  umożliwia pozyskanie wiedzy i umiejętności z zakresu BPM odpowiadających na potrzeby dzisiejszego złożonego środowiska biznesowego. Zakres szkolenia obejmuje zarówno standardy dziedzinowe:

  • BPMN – Business Process Model and Notation (modelowanie procesów biznesowych),
  • BMM – Business Motivation Model,
  • BPMM – Business Process Maturity Model,

jak również dobre praktyki i aktualne standardy w obszarze zarządzania procesami biznesowymi BPM.
Szkolenie jest skierowane do analityków biznesowych, analityków procesów biznesowych, managerów i właścicieli procesów biznesowych oraz specjalistów ds. optymalizacji i automatyzacji procesów.”

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni. Odbywa się w godzinach 09.00 – 17.00

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom podstawowej wiedzy i umiejętności z zakresu zarządzania procesami biznesowymi i modelowania procesów w BPMN,
  • przygotowanie uczestników do uzyskania pozytywnego wyniku na egzaminie OCEB2 BPM2

Korzyści

  • nabycie wiedzy na temat zarządzania procesami biznesowymi,
  • poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
  • nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
  • zapoznanie z notacją BPMN,
  • uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
  • zdobycie wiedzy biznesowej dotyczącej planowania strategicznego,
  • poznanie międzynarodowych standardów w obszarze zarządzania procesami i zarządzania jakością.

Grupa docelowa

B2C:

  • analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
  • managerowie procesów biznesowych,
  • właściciele procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
  • konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi.

B2B:

  • firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
  • firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
  • firmy doradcze i konsultingowe,
  • dostawcy oprogramowania,
  • software house.

Certyfikacja

Egzamin OMG Certified Expert in Business Process Management 2 uczestnik zamawia bezpośrednio u Akredytora, bez pośrednictwa Inprogress.

  • egzamin jest opcjonalny
  • brak wymagań wstępnych
  • forma egzaminu: online
  • test składający się z 90 pytań wielokrotnego wyboru (tekst i diagramy)
  • czas trwania: 120 minut / 90 minut – native English
  • próg zaliczenia: 62 punktów (69%)
  • język angielski
  • termin ważności: 5 lat
  • certyfikat elektroniczny

MODUŁ 1 – CELE BIZNESOWE

  • Podstawy biznesu
  • Strategia
  • Planowanie i wyznaczanie celów
  • Zarządzanie projektami
  • Marketing
  • HR
  • Finanse

MODUŁ 2 – PODSTAWY PROCESÓW BIZNESOWYCH

  • Charakterystyka procesów
  • Odkrywanie procesów
  • Procesy obecne AS-IS i docelowe TO-BE
  • Poziomy modelowana procesów

MODUŁ 3 – PODSTAWY ZARZĄDZANIA PROCESAMI BIZNESOWYMI

  • Organizacja funkcjonalna vs organizacja procesowa
  • Standardy zarządzania procesami
  • Role i obowiązki interesariuszy
  • Narzędzia wspierające zarządzanie procesami

MODUŁ 4 – MODEL MOTYWACJI BIZNESOWEJ BMM

  • Wizja, cele biznesowe i zadania
  • Środki i cele
  • Misja, strategia, taktyka
  • Pozostałe aspekty modelowania biznesowego

MODUŁ 5 – MODELOWANIE PROCESÓW BIZNESOWYCH W BPMN

  • BPMN podstawy
  • Elementy modeli procesów w BPMN
  • Zastosowanie wszystkich elementów w BPMN
  • Modelowanie procesów biznesowych w BPMN
  • Modelowanie szczególnych przypadków na podstawie Case Study

MODUŁ 6 – ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ PROCESÓW

  • Modele referencyjne procesów: APQC PCF, SCOR, VRM, BPMM
  • Zarządzanie jakością: Six Sigma, TPS (Just-in-Time), ISO
  • Standardy i regulacje: COBIT, Sarbanes-Oxley Act (SOX)
  • Zarządzanie: Balanced Scorecard, KPIs