Podstawy Design Thinking


To szkolenie możesz zrealizować w ramach Inprogress Plus – dowiedz się więcej.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Szczegóły

  • 2 dni
  • język szkolenia i materiałów: polski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Design Thinking jest metodą zyskującą na świecie coraz więcej uznania. Służy podniesieniu poziomu kreatywności w tworzeniu nowych produktów i procesów, ponosząc przy tym jak najniższe koszty. Design Thinking jest narzędziem, które pomaga stworzyć innowacje i ulepszenia istniejących produktów w taki sposób, żeby odpowiadały na faktyczne potrzeby potencjalnych i faktycznych użytkowników.

Odpowiednie zastosowanie procesu DT polega na:

  • skupieniu się na konkretnych użytkownikach, a nie na „naszej” wizji świata;
  • ciągłym odnoszeniu się do potrzeb użytkowników, a nie do „wydaje mi się”;
  • generowaniu pomysłów w oparciu o zasady wspierania myślenia kreatywnego;
  • szybkie i tanie prototypowanie, minimalizując koszty;
  • natychmiastowe testowanie i uzyskiwanie informacji zwrotnej.
  • Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatów: uczestnicy nie tylko dowiedzą się, jak wygląda proces Design Thinking, ale poznają i użyją technik i narzędzi niezbędnych w używaniu tej metody. Osoby szkolone przejdą przez cały proces DT,
  • doświadczając z jednej strony procesu, a z drugiej strony wyciągając wnioski odnośnie użyteczności poszczególnych narzędzi używanych w DT.Każdy uczestnik po kursie otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia kursu z zakresu Design Thinking.Szkolenie jest prowadzone przez ekspertów Inprogress Design Lab. Chcesz dowiedzieć się więcej o tej inicjatywie? Sprawdź szczegóły na stronie www.inprogressdesignlab.com.

Cel szkolenia

  • poznanie procesu Design Thinking,
  • poznanie technik i narzędzi wspierających proces kreatywny,
  • nabycie umiejętności dostosowania procesu DT do kontekstu biznesowego,
  • zrozumienie kiedy warto stosować proces DT, a kiedy inne podejścia do rozwiązywania problemów,
  • zdobycie umiejętności koncentrowania się na potrzebach użytkowników,
  • zdobycie wiedzy jak dobierać odpowiednie narzędzia,
  • zrozumienie, że DT nie jest związany z żadną z metod zarządzania,
  • poznanie odpowiedzi na pytanie „Kiedy stosować Design Thinking?”.

Korzyści

Korzyści dla organizacji:

  • zwiększenie puli wartościowych pomysłów podczas spotkań kreatywnych,
  • oszczędność zasobów w procesach kreatywnych,
  • dostosowanie pomysłów do realnych potrzeb klientów,
  • oszczędność czasu poprzez umiejętny dobór metod do zagadnień biznesowych,
  • oszczędność pieniędzy poprzez szybkie i tanie prototypowanie i testowanie pomysłów,
  • zwiększenie potencjału innowacyjnego organizacji,
  • podniesienie satysfakcji klientów.

 

Korzyści dla uczestnika:

Poza tym, że wesprzesz organizację w powyższych obszarach, to dodatkowo:

  • podniesiesz swoje kompetencje rozwiązywania problemów,
  • nabędziesz szereg umiejętności wspierania zespołu w poszukiwaniu rozwiązań problemów i wyzwań,
  • poznasz techniki i narzędzis przydatne w codziennej pracy Lidera, Kierownika, SCRUM Mastera, Agile Coacha, itp.

Grupa docelowa

  • projektanci (junior / mid),
  • programiści,
  • architekci systemów,
  • analitycy biznesowi,
  • specjaliści ds. marketingu,
  • kierownicy projektów,
  • Product Owner,
  • managerowie.

Program szkolenia

Pobierz szczegółowy plan szkolenia
  • Wprowadzenie do Design Thinking – czym jest, kiedy stosować, jak połączyć z innymi procesami w firmie?
  • Empatia – czym jest, empatia w procesie Design Thinking, narzędzia służące empatii, wprowadzenie do przeprowadzania wywiadów.
  • Empatia – przeprowadzanie wywiadów, persony, moodboard, mapa empatii.
  • Diagnoza potrzeb.
  • Generowanie pomysłów – etapy procesu generowania pomysłów.
  • Prototypowanie – wprowadzenie, rodzaje prototypów, sens prototypowania i testowania.
  • Prototypowanie – stworzenie pierwszego prototypu wybranego rozwiązania.
  • Testowanie – prezentacje prototypów.
  • Testowanie – wprowadzenie do testowania i zbierania informacji zwrotnej, metody zbierania informacji zwrotnej, rodzaje testów i testerów.
  • Prototypowanie i testowanie w praktyce.
  • Planowanie procesu Design Thinking dla wybranego zagadnienia.