Cel szkolenia:
- przekazanie wiedzy z zakresu najistotniejszych elementów zarządzania strategicznego, polegającego na właściwej ocenie satysfakcji Klientów z dostarczanych produktów i optymalnego (pod względem kosztowym) zaspokajania potrzeb odbiorców;
- nabycie umiejętności oceny realnych scenariuszy marketingowych i poprawnej segmentacji Klientów, pozwalających zminimalizować koszty i wykorzystać potencjał organizacyjny;
- zaprezentowanie praktycznych aspektów budowy, wdrażania i monitorowania realizacji nowych produktów wskazując na główne problemy implementacyjne.
Korzyści:
- Zdefiniowanie roli Właściciela Produktu oraz określenie obszaru odpowiedzialności w nowoczesnej organizacji.
- Uświadomienie znaczenia znajomości klienta i jego potrzeb w kontekście dostarczania wartości dodanej z nowych funkcjonalności bądź rozwiązań.
- Przekazanie praktycznych informacji związanych z planowaniem i wdrożeniem efektywnej strategii dla produktu.
- Rozwinięcie praktycznych umiejętności zarządzania produktem i portfelem produktów ze szczególnym uwzględnieniem cyklu życia produktu.
- Poznanie kluczowych technik analizy rynku oraz aspektów finansowych zarządzania produktem.
- Zrozumienie procesu wytwarzania produktów przy pomocy ram postępowania adaptacyjnego w SCRUM.
- Rozwinięcie umiejętności w zakresie planowania dopasowanego do skróconego cyklu wytwórczego produktów.
- Szczegółowe zapoznanie z technikami pomocnymi w opracowywaniu wymagań na produkt oraz zrozumienie odpowiedzialności podczas dokonywania świadomej priorytetyzacji realizowanych zmian.
- Poznanie narzędzi niezbędnych w pracy Właściciela Produktu.
Grupa docelowa:
- menedżerowie produktu i ich przełożeni,
- kierownicy wyższego szczebla odpowiedzialni za sprzedaż, marketing oraz rozwój marki,
- Osoby odpowiedzialne za zarządzanie portfelem produktów.
- Pracownicy działów marketingu.
- Członkowie zespołów projektowych.
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do warsztatów szkoleniowych.
- Rola i znaczenie właściciela produktu w nowoczesnych organizacjach.
- Umiejętności planistyczne menedżera produktu.
- Zarządzanie cyklem życia produktu.
- Wymagania klienta jako warunek krytyczny sukcesu.
- Wykorzystanie drzew decyzyjnych do optymalizacji procesów decyzyjnych w zakresie rozwoju produktów.
- Framework Scrum – odpowiedzialność właściciela produktu w procesie rozwoju produktu.
- framework scrum – odpowiedzialność właściciela produktu w procesie rozwoju produktu.
- Budowanie zespołów Scrum.
- Techniki i narzędzia analizy biznesowej produktu.
- Produkcyjne wdrożenie produktu.
- Podsumowanie warsztatów szkoleniowych.