Przywództwo w Zarządzaniu Projektami

Celem szkolenia jest zapewnienie wysokich kwalifikacji uczestnikom w zakresie kluczowych umiejętności przywódczych uzależnionych od różnych sytuacji i zdarzeń biznesowych.

Dla kierowników projektów i członków zespołu projektowego ten interdyscyplinarny warsztat będzie niezwykle cennym doświadczeniem praktycznym dającym możliwość opanowania umiejętności, dzięki któremu można optymalnie wykorzystać wiedzę i umiejętności najcenniejszych zasobów w realizowanych przedsięwzięciach czyli ludzi.

Uczestnicy będą wiedzieli:

  • w jaki sposób identyfikować własne silne strony i obszary do rozwoju,
  • prowadzić zespół uwzględniając nie tylko cele lecz również etykę i dialog,
  • poznają korzyści, jakie odnoszą menedżerowie wykorzystujący przywództwo do zarządzania przedsiębiorstwem i zespołem projektowych,
  • uczestnicy będą w stanie wykorzystać techniki przywództwa sytuacyjnego,
  • co należy zrobić, aby skuteczniej zarządzać zespołem projektowym.

Uczestnicy będą potrafili:

  • identyfikować nie tylko własne silne strony i obszary do rozwoju lecz również wpływać na rozwój komunikacyjny członków zespołu projektowego,
  • świadomie wykorzystać techniki i narzędzia komunikacyjne niezbędne do skutecznego zarządzania ludźmi,
  • rozwinąć techniki motywowania pracowników w zależności od ich indywidualnych potrzeb.

Grupa docelowa:

Kadra menedżerska i kierownicza przedsiębiorstw, urzędów i organizacji.

Program szkolenia:

  • Lider i przywództwo w zarządzaniu zespołem projektowym
  • Kluczowe zadania i wyzwania lidera w zespole interdyscyplinarnym
  • Style przywództwa i ich wykorzystanie w projektach
  • Lider – postawy motywujące Zespół
  • Przywództwo a działania etyczne
  • Skuteczne koordynowanie działań w Zespole
  • Coaching Zespołu – narzędzia wsparcia dla Kierownika Projektu