Jak projektujemy gry szkoleniowe?
Stosując gry szkoleniowe podczas szkoleń dbamy o to, aby były jak najlepszej jakości merytorycznej. Zależy nam, by uczestnicy nie tracili czasu szkolenia na stosowanie narzędzi, które są nieprzydatne i mało praktyczne. W związku z czym, aby osiągnąć najwyższy możliwy poziom gier, opieramy się na poniższym modelu:
1. Wybór tematu
Analizujemy, które szkolenia sprawiają uczestnikom największą trudność i na tej podstawie wybieramy temat.
2. Postawienie celów
Prowadzimy szerokie konsultacje z klientami z różnych branż, praktykami i trenerami.
Na tej podstawie tworzymy listę oczekiwań dotyczących projektowanej gry i stawiamy pytania pomagające zdefiniować cel, np. “Czy gra powinna pokazywać przeprowadzenie całego projektu, czy tylko jego kawałka?” “Czy gra powinna zawierać jedną konkretną perspektywę, czy pokazywać przebieg projektu z lotu ptaka?”
3. Stworzenie listy zachowań „dobrego” i „złego” gracza
Definiujemy co powinien robić „dobry gracz” (w grze może to być Project Manager), a czego robić nie powinien. Jest to etap, podczas którego projektanci dogłębnie poznają metodykę, aby gra najlepiej jak to możliwe odwzorowywała środowisko projektu.
4. Tworzenie mechaniki gry
Wymyślamy jak w grze odwzorować rzeczywistość projektową i spełnić postawione cele.
5. Testy i dalsze prace
Nasze narzędzia są wielokrotnie testowane przez różne grupy testerów. Wszystko po to, aby nie rozczarować uczestników szkoleń.
Podczas testów stosujemy różne, robocze fabuły. Dzięki temu widzimy również, jak fabuła wpływa na odbiór gry przez uczestników.
6. Wybór fabuły i oddanie do prac graficznych
Dobieramy fabułę gry tak, aby jak najdokładniej oddawała zaprojektowane mechanizmy w grze. Rozpoczynają pracę nasi graficy.
7. Zamknięcie projektu
Rysujemy, piszemy instrukcje i szkolimy trenerów. Produkujemy gry na najlepszych dostępnych na rynku materiałach. Włączamy grę w szkolenia w taki sposób, aby najlepiej jak to możliwe pasowała do pozostałych modułów.