Change Management Practitioner


To szkolenie możesz zrealizować w ramach Inprogress+. Zobacz dlaczego warto dołączyć do subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat Change Management Practitioner.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 2 dni + egzamin
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: polski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Change Management Practitioner koncentruje się na zastosowaniu oraz adaptowaniu wytycznych Change Management Institute do danych sytuacji zmiany organizacyjnej. Kurs pomoże zrozumieć, w jaki sposób należy myśleć o pracy Change Managera w organizacji i wskaże możliwe rozwiązania najczęściej występujących problemów.

Materiały dydaktyczne zawierają szereg odniesień do publikacji źródłowych, co umożliwia pogłębienie wiedzy na tematy szczególnie interesujące uczestników.

Szkolenie w formie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural, upewnij się, że z Twojego komputera można wejść na tę stronę.

 

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 2 dni. Standardowe godziny szkolenia: 09-17.00.
Egzamin po szkoleniu realizowanym w tygodniu odbywa się w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia.
Egzamin po szkoleniu realizowanym w weekendy odbywa się w kolejną sobotę po zakończeniu szkolenia.

Cel szkolenia

Oprócz umiejętności zastosowania wiedzy z poziomu Foundation, jako uczestnik/uczestniczka szkolenia na poziomie Practitioner będziesz w stanie:

  • zastosować kluczowe zasady, aby określić, czego muszą się nauczyć osoby zaangażowane w inicjatywę zmian,
  • skutecznie przekazywać informacje zwrotne, aby wspierać innych w procesie zmian,
  • stosować zasady coachingu podczas wspierania liderów zmian,
  • rozpoznawać i radzić sobie z różnymi źródłami konfliktów zachodzących podczas zmian,
  • poznać skuteczne sposoby ułatwiania pracy grupom tak, aby umożliwić współpracę i współtworzenie zmian,
  • zrozumieć sposoby podtrzymywania zmian poprzez identyfikację dźwigni organizacyjnych, podejść adaptacyjnych i systemów wzmacniających, aby pomóc osadzić zmiany w organizacji,
  • przygotować się do egzaminu na poziomie Practitioner.

Korzyści

  • zdobycie wiedzy na temat tego, w jaki sposób wspierać jednostki w trakcie wdrażania zmiany,
  • poznanie narzędzi, podejść i metod wspierających proces zmiany,
  • praktyczna nauka rozwiązywania problemów występujących podczas zmiany,
  • zrozumienie procesu przywództwa etap po etapie wraz z zaangażowaniem interesariuszy,
  • umiejętność mierzenia efektywności zmiany.

Grupa docelowa

  • aspirujący lub obecni menedżerowie zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
  • osoby pełniące kluczowe role w projektowaniu, rozwoju i realizacji programów zmian organizacyjnych, w tym:
    – Kierownicy projektów zmian,
    – Menedżerowie ds. transformacji,
    – Właściciele i członkowie organów właścicielskich w organizacjach,
    – Kierownicy ds. zmian biznesowych,
    – Kierownicy programów zmian,
    – Kierownicy operacyjni,
    – Osoby, które uczestniczyły w kursie Change Management Foundation.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia
SET – Skuteczny kick-off meeting w praktyce 
SET – Zarządzanie spotkaniami przez Kierownika Projektu  
SET – Techniki identyfikacji ryzyka 
SET – Wyznaczanie korzyści projektowych i techniki ich mierzenia
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia 
SET – Techniki facylitacji w codziennej pracy managera   
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
SET – Planowanie dźwigni zmiany w praktyce

Certyfikacja

Szkolenie jest akredytowane przez APMG. Oznacza to, że przeszło pozytywnie restrykcyjny proces audytu jakości i dzięki temu przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego.

Egzamin Change Management Practitioner:

  • wymóg formalny: o certyfikat Practitioner mogą ubiegać się wyłącznie posiadacze certyfikatu Foundation,
  • test obiektywny oparty na scenariuszu studium przypadku,
  • 5 sekcji po 16 punktów każda,
  • próg zdawalności: do zdania egzaminu wymagane jest uzyskanie co najmniej 40 punktów (z 80 możliwych do zdobycia),
  • czas trwania: egzamin trwa 150 minut
  • język egzaminu: zgodny z językiem szkolenia tj. język polski lub angielski
  • termin egzaminu:
    egzamin po szkoleniu realizowanym w tygodniu odbywa się w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia.
    egzamin po szkoleniu realizowanym w weekendy odbywa się w kolejną sobotę po zakończeniu szkolenia.
    termin egzaminu po szkoleniu w trybie wieczorowym ustalany jest w czasie kursu.
  • forma egzaminu: stacjonarna (po kursach stacjonarnych) lub online (po kursach realizowanych w formie online).
  • w czasie trwania egzaminu można korzystać wyłącznie z oficjalnego wydawnictwa „The Change Management Study Guide” w języku polskim lub angielskim – udostępnianego zdającym egzamin w ramach opłaty za egzamin,
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej,
  • ważność certyfikatu: certyfikat Change Management Practitioner wydawany jest przez APMG na 5 lat.

Dzień 1:

Moduł: Podtrzymywanie zmian

  • Rodzaje dźwigni zmian
  • Punkt krytyczny i masa krytyczna
  • Czynniki wpływające na osiąganie masy krytycznej
  • Krzywa adopcji zmiany Carla Rogersa

Moduł: Kompetencje i uczenie się w zmianie

  • Wprowadzenie do skutecznego przekazywania informacji
  • Dziewięć działań dydaktycznych
  • Potrzeby i cele edukacyjne
  • Wykresy kompetencji
  • Ewaluacja procesu nauczania

Dzień 2:

Moduł: Coaching na rzecz zmiany

  • Coaching wspierający zmianę
  • Aktywne słuchanie – podstawowe zachowania
  • Rozwojowe informacje zwrotne
  • Ramy coachingu – warunki relacji z klientem
  • Model GROW
  • Pytania coachingowe

Moduł: Radzenie sobie z konfliktami

  • Źródła konfliktu w procesie zmiany
  • Style rozwiązywania konfliktów

Moduł: Ułatwianie współtworzenia (co-design)

  • Warsztaty facylitowane
  • Zasady współtworzenia
  • Agendy warsztatów współtworzenia

Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Opcjonalne: