Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online
Opis szkolenia
Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve (CAI) łączy kluczowe koncepcje pięciu praktyk ITIL:
- Relationship Management (Zarządzanie Relacjami),
- Supplier Management (Zarządzanie Dostawcami),
- Service Level Management (Zarządzanie Poziomem Świadczenia Usług),
- Continual Improvement (Ciągłe Doskonalenie),
- Information Security Management (Zarządzanie Bezpieczeństwem Informacji).
Dla każdej z praktyk przedstawia koncepcje, procesy, propozycje metryk wspierających czynniki sukcesu praktyki oraz, przechodząc przez analizę każdego z czterech wymiarów zarządzania usługami, doskonali całościowe zarządzanie praktykami wykorzystujące kompetencje zaangażowanych ról (osób i zespołów), wspierając działanie informacją i technologią, we współpracy z partnerami i dostawcami w efektywnie zaprojektowanych strumieniach wartości.
Szkolenie wprowadza też do narzędzi praktyka ITIL Capability Model, który wspiera tworzenie i rozwój praktyk. Dodatkowo dla każdej z praktyk pokazuje w prosty i czytelny sposób siłę wsparcia od strony świetnie już znanych podstawowych zasad ITIL (Guiding Principles), potwierdzając korzyści z ich wdrożenia oraz integracji z pozostałymi komponentami systemu wartości usług w organizacji.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkolenia od 09 do 17.
Cel szkolenia
- szczegółowe omówienie 5 wybranych praktyk: cele, wartości, wyzwania, kluczowe koncepcje, procesy wspierające praktyki w podejściu holistycznym,
- wsparcie dobrej przekrojowej współpracy pomiędzy praktykami organizacji na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym dla maksymalizacji wartości płynącej z omawianych praktyk,
- wsparcie tworzenia efektywnych strumieni wartości usług z uwzględnieniem omawianych praktyk.
Korzyści
Szkolenie ITIL4 CAI pomoże Ci:
- zdefiniować kluczowe koncepcje, zasady, wartość i wyzwania pięciu wymienionych praktyk zarządzania w ramach frameworku ITIL 4,
- upewnić się, że interesariusze rozumieją strategiczne i operacyjne wymagania, aby współtworzyć wartość i osiągać cele biznesowe,
- zintegrować praktyki w strumienie wartości organizacji,
- zrozumieć interfejsy i synergiczne relacje między tymi pięcioma praktykami,
- zastosować metryki i czynniki sukcesu praktyk w celu poprawy wydajności,
- mierzyć, oceniać i rozwijać zdolność różnych praktyk, korzystając z Modelu Dojrzałości ITIL,
- zdobyć 21 PDU.
Grupa docelowa
- szkolenie dedykowane specjalistom IT.
Moduł porusza się po znanym frameworku ITIL4 a certyfikat potwierdza, czy praktyk posiada wystarczające zrozumienie i zastosowanie koncepcji omawianych w publikacjach dedykowanych dla poszczególnych praktyk.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
WAŻNE!
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooków oraz OTM (Official Training Materials).
Egzamin ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve (CAI)
- wymogi formalne: certyfikat ITIL4 Foundation,
- aby uzyskać tytuł ITIL Practice Manager dodatkowo potrzebny jest certyfikat ITIL4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS), (certyfikacja ze ścieżki ITIL Managing Professional),
- forma egzaminu: online,
- termin: po zakończeniu szkolenia możesz wybrać dowolny termin spośród terminów udostępnionych przez Akredytora na jego stronie,
- język egzaminu: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki egzaminu: angielski,
- próg zaliczenia:65% (39 poprawnych odpowiedzi),
- czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy podchodzisz do egzaminu w innym języku niż Twój ojczysty),
- liczba pytań: 60 (test),
- brak możliwości korzystania z pomocy dydaktycznych,
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach,
- forma certyfikatu: elektroniczna.
Ebooki
- 5 podręczników (indywidualnych, szczegółowych opisów praktyk – Practice Guides):
– ITIL® 4 Relationship Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
– ITIL® 4 Supplier Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
– ITIL® 4 Service Level Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
– ITIL® 4 Continual Improvement Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
– ITIL® 4 Information Security Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide. - język ebooków: angielski,
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- dostęp do ebooków ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials:
- oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- dostęp do OTM ważny przez 5 lat,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: angielski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić:
- certyfikat w wersji papierowej,
- powtórkę egzaminu ITIL CAI (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaSzkolenie 3 dniowe obejmuje omówienie 5 wskazanych praktyk:
- cel praktyki, koncepcje i definicje, PSF (Practice Success Factors) i wspierające je metryki,
- procesy,
- analiza praktyki w ramach 4 wymiarów zarządzania usługami,
- ocena praktyki w ramach ITIL Capability & Maturity Model,
- rekomendacje dla praktyki,
- Guiding Princples (Podstawowe zasady ITIL) i ich wsparcie dla praktyki,
- praca z pytaniami przygotowującymi do egzaminu certyfikującego.
Zobacz także
Dla osób, które dążą do uzyskania tytułu ITIL Practice Manager rekomendujemy wzięcie udziału w szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) – Tworzenie, dostarczanie i wspieranie
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.