ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve (CAI)


Weź udział w tym szkoleniu w ramach subskrypcji Inprogress+. Sprawdź szczegóły – kliknij.


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, otrzymasz uznany na arenie międzynarodowej ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: angielski
  • online

Opis szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure & Improve (CAI) łączy pięć kluczowych praktyk zarządzania usługami: zarządzanie relacjami, zarządzanie dostawcami, zarządzanie poziomami usług, ciągłe doskonalenie oraz zarządzanie bezpieczeństwem informacji. Wspólnie tworzą one spójną ścieżkę rozwoju, której celem jest doskonalenie strumieni wartości usług i zwiększanie ich efektywności. 

Moduł został opracowany z myślą o profesjonalistach pełniących role właścicieli usług, liderów praktyk, menedżerów ds. zgodności oraz liderów zmian. Stanowi część ścieżki certyfikacyjnej Practice Manager. 

Uczestnicy szkolenia zdobywają pogłębioną wiedzę na temat tego, jak każda z praktyk wspiera skuteczną współpracę, zapewnienie zgodności oraz trwałe doskonalenie usług. Szczególny nacisk położono na budowanie trwałych relacji z interesariuszami i dostawcami, zapewnianie wydajności i bezpieczeństwa usług oraz ciągłe doskonalenie w oparciu o Systemem Wartości Usług (SVS). 

Szkolenie pozwala zrozumieć, jak stosować czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki (Practice Success Factors & KPIs), by ocenić dojrzałość i skuteczność działań w każdej z nich. Uczestnicy uczą się również, jak informacja, technologia, partnerzy oraz ład korporacyjny (governance) współdziałają w celu osiągania zamierzonych wyników. 

Poruszane zagadnienia obejmują m.in. dopasowanie działań praktyk do celów strategicznych organizacji, zarządzanie zgodnością, wspieranie inicjatyw doskonalenia oraz zapewnienie nadzoru bez ograniczania elastyczności działania. 

Po ukończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili skutecznie integrować pięć omawianych praktyk w ramach strumieni wartości, wykorzystywać dane wydajności usług do podejmowania trafnych decyzji, wspierać współpracę między zespołami i dostawcami oraz prowadzić zrównoważone działania na rzecz doskonalenia usług. Szkolenie przygotowuje również do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure & Improve. 

Dołącz do nas, by rozwinąć swoje kompetencje w zakresie praktyk zarządzania usługami i zdobyć certyfikat ITIL® 4 na poziomie specjalisty w obszarze Collaborate, Assure & Improve. 

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkolenia: od 9:00 do 17:00.

Cel szkolenia

Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure & Improve (CAI) zostało opracowane w celu rozwinięcia praktycznych umiejętności w zakresie stosowania wybranych praktyk ITIL®, wspierających współpracę, zapewnienie jakości usług oraz ciągłe doskonalenie w ramach systemu wartości usług (ITIL Service Value System). 

Uczestnicy szkolenia: 

  • Zdobędą wiedzę na temat znaczenia współpracy oraz zarządzania relacjami w procesie współtworzenia wartości i skutecznego angażowania interesariuszy. 
  • Nauczą się stosowania praktyk takich jak zarządzanie poziomami usług, zarządzanie relacjami, zarządzanie dostawcami oraz zarządzanie bezpieczeństwem informacji w celu utrzymania zgodności, wydajności i zaufania do usług. 
  • Rozwiną umiejętność oceny i doskonalenia efektywności praktyk, z wykorzystaniem odpowiednich wskaźników, danych wejściowych i wyjściowych, zgodnie z celami organizacji. 
  • Zrozumieją, jak integrować działania ciągłego doskonalenia w sposób wspierający adaptację i rozwój usług oraz praktyk w dynamicznym środowisku. 
  • Nabędą umiejętność równoważenia nadzoru, elastyczności i zgodności z wymaganiami tak, aby wspierać zwinność organizacyjną bez ograniczania innowacyjności. 
  • Dowiedzą się, jak spójnie integrować wiele praktyk w ramach strumieni wartości usług, tak aby wspierały realizację celów biznesowych i organizacyjnych. 
  • Przyjmą podejście oparte na praktykach, ukierunkowane na współpracę, zaufanie oraz ciągłe zwiększanie wartości dostarczanej klientom i interesariuszom. 
  • Będą przygotowani do przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure & Improve. 

Korzyści

  • dogłębne zrozumienie roli współpracy, zapewniania wydajności i ciągłego doskonalenia w utrzymaniu i zwiększaniu wartości usług oraz zadowolenia odbiorców, 
  • praktyczne umiejętności w zakresie stosowania kluczowych praktyk ITIL, takich jak zarządzanie poziomem usług, zarządzanie dostawcami, relacjami, zarządzanie bezpieczeństwem informacji oraz ciągłego doskonalenie. 
  • zrozumienie jak budowanie trwałych relacji i efektywnego zaangażowania interesariuszy sprzyja efektywniejszej współpracy i osiąganiu wspólnych celów. 
  • umiejętność realizacji działań mających na celu utrzymanie zgodności i poziomu świadczenia usług, przy jednoczesnym wspieraniu elastyczności i innowacyjności w środowisku pracy. 
  • wiedza o integracji technik ciągłego doskonalenia w celu identyfikowania szans na rozwój i wprowadzania efektywnych usprawnień w dostarczaniu usług i funkcjonowaniu praktyk. 
  • świadomość, jak harmonizować różne praktyki w spójnym podejściu, zgodnie z systemem wartości usług i celami biznesowymi organizacji. 

Grupa docelowa

  • posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Practice Manager, 
  • zarządzający praktykami lub właściciele usług, specjaliści, odpowiedzialni za zapewnienie, że usługi są świadczone zgodnie z uzgodnionymi wymaganiami i realizują oczekiwaną wartość, w zgodzie z wytycznymi nadzoru, 
  • specjaliści zaangażowani w planowanie i koordynację inicjatyw ciągłego doskonalenia w ramach zespołów i strumieni wartości usług, 
  • liderzy zmian, praktycy ds. ciągłego doskonalenia, wspierający zrównoważony rozwój i ewolucję usług IT, 
  • osoby odpowiedzialne za zarządzanie relacjami i zarządzanie dostawcami, w tym za monitorowanie wydajności dostawców i wspieranie jakości usług oraz tworzenie wartości we współpracy z partnerami zewnętrznymi. 

Moduł porusza się po znanym frameworku ITIL4 a certyfikat potwierdza, czy praktyk posiada wystarczające zrozumienie i zastosowanie koncepcji omawianych w publikacjach dedykowanych dla poszczególnych praktyk.

Certyfikacja

WAŻNE!

Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooków oraz OTM (Official Training Materials).

*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr  1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.

 

Egzamin ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure and Improve (CAI)

  • wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Collaborate, Assure & Improve,  
  • egzamin obowiązkowy,  
  • test jednokrotnego wyboru,  
  • liczba pytań: 60, 
  • próg zaliczenia: 65% (39 na 60 możliwych do zdobycia punktów), 
  • język egzaminu: angielski do wyboru podczas rejestracji na egzamin, 
  • aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-collaborate-assure-and-improve-3875  
  • czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata), 
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym), 
  • termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora, 
  • brak możliwości korzystania z materiałów,  
  • ważność certyfikatu: 3 lata,  
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. 
  • możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,

Ebooki

  • 5 podręczników (indywidualnych, szczegółowych opisów praktyk – Practice Guides):
    – ITIL® 4 Relationship Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
    – ITIL® 4 Supplier Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
    – ITIL® 4 Service Level Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
    – ITIL® 4 Continual Improvement Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide,
    – ITIL® 4 Information Security Management Practice – ITIL® 4 Official Practice Guide.
  • język ebooków: angielski,
  • język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
  • dostęp do ebooków ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.

OTM – Official Training Materials:

  • oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
  • dostęp do OTM ważny przez 5 lat,
  • materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
  • język OTM: angielski.

Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić:

  • certyfikat w wersji papierowej,
  • powtórkę egzaminu ITIL CAI (Take2 Re-sit Exam Option)*
    – w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
    – *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.

MODUŁ 1 – Wprowadzenie do Praktyk CAI 

  • Praktyki, procesy i strumienie wartości 

MODUŁ 2 – Zarządzanie relacjami – Relationship Management 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności zarządzania relacjami 
  • Sprawdzenie wiedzy 

MODUŁ 3 – Zarządzanie dostawcami – Supplier Management 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności zarządzania dostawcami 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 4 – Zarządzanie poziomem usług – Service level management 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności zarządzanie poziomem usług 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 5 – Ciągłe doskonalenie – Continual improvement 

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności ciągłego doskonalenia 
  • Sprawdzenie wiedzy  

MODUŁ 6 – Zarządzanie bezpieczeństwem informacji – Information security management  

  • Przeznaczenie praktyki 
  • Kluczowe koncepcje i pojęcia 
  • Czynniki sukcesu praktyki i kluczowe metryki 
  • Strumienie wartości i procesy 
  • Organizacje i ludzie 
  • Informacje i technologie 
  • Partnerzy i dostawcy 
  • Rozwój umiejętności zarządzania bezpieczeństwem informacji 
  • Sprawdzenie wiedzy  

Zobacz także

Dla osób, które dążą do uzyskania tytułu ITIL Practice Manager rekomendujemy wzięcie udziału w szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) – Tworzenie, dostarczanie i wspieranie


Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Obowiązkowe (zgodnie z wymaganiami Akredytora):

Opcjonalne: