Change Management Foundation


To szkolenie możesz zrealizować w ramach Inprogress+. Kliknij i sprawdź szczegóły!


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat Change Management Foundation wydawany przez APMG International Ltd.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni + egzamin
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: polski lub angielski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Kursy Change Management (Foundation i Practitioner), opracowane zostały przez APMG International Ltd. we współpracy z Change Management Institute. Mają na celu pomóc organizacjom i ich pracownikom zarządzać zmianami oraz ich wpływem. Prezentują techniki skutecznego planowania i wdrażania udanych inicjatyw transformacyjnych.

W nowoczesnym środowisku biznesowym (i nie tylko biznesowym) zmiany są nieustanne. Może to stanowić wyzwanie, ale także stwarza możliwości. Skutecznie zarządzając zmianami, organizacje zwiększają swoją wydajność i osiągają swoje cele w warunkach dużej zmienności       i niepewności.

Zrozumienie wpływu zmian na organizację i jej kadrę ma kluczowe znaczenie dla zarządzania nimi. Zmiana może przynieść pozytywne lub negatywne skutki. Może prowadzić do zwiększenia produktywności, poprawy morale i wygenerowania nowych potencjałów rozwojowych. Może też powodować stres, niepokój i opór.

Szkolenia z zakresu zarządzania zmianą pokazują, w jaki sposób zmiana wpływa na jednostki, zespoły, liderów zmian i organizacje.

Change Management Foundation jest zbiorem koncepcji i dobrych praktyk zarządzania zmianą w organizacji. Opiera się na sprawdzonych, polecanych metodach działań usprawniających przeprowadzenie i utrzymanie zmiany biznesowej. Dzięki zapoznaniu uczestników ze sposobami pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie. Dodatkowo osoby po szkoleniu będą miały większą świadomość w jaki sposób należy budować struktury wspomagające wprowadzanie zmian: zespoły zarządzające zmianą oraz sieci agentów zmiany.

WAŻNE:

Wraz z zakupem egzaminu każdy uczestnik otrzyma bezpłatny dostęp do podręcznika „Change Management Study Guide” w formie e-booka, z którego może korzystać za pomocą platformy VitalSource Bookshelf. Dostęp do wersji online jest aktywny przez okres 1 roku od momentu aktywacji kodu.

Aby z niego skorzystać, należy założyć konto na stronie bookshelf.vitalsource.com i wpisać indywidualny kod dostępu otrzymany od Inprogress. Kod jest jednorazowy i nieprzekazywalny. Po zalogowaniu się użytkownik może od razu rozpocząć korzystanie z podręcznika.

Istnieje również możliwość pobrania podręcznika na własne urządzenie, co pozwala na dostęp do treści offline, przez czas nieokreślony. Instrukcja dotycząca instalacji aplikacji offline dostępna jest tutaj.

Podręcznik w formie e-booka jest dostępny bezpłatnie w ramach egzaminu, natomiast wersja papierowa może być zakupiona dodatkowo, wyłącznie przez osoby zamawiające egzamin.

 

Szkolenie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural. Przed wzięciem udziału w kursie upewnij się, że możesz wejść na stronę tej platformy.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Standardowe godziny szkoleń:

  • w tygodniu, w weekend: 3 dni 09:00 – 17:00,
  • egzamin po szkoleniu realizowanym w tygodniu odbywa się w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia.
  • egzamin po szkoleniu realizowanym w weekendy odbywa się w kolejną niedzielę po zakończeniu szkolenia.

Cel szkolenia

  • wyjaśnienie istniejącego kontekstu dla tematu zmiany i jego ewolucji,
  • zrozumienie głównych czynników wywołujących zmianę oraz jej kontekstu organizacyjnego – w tym wpływu na kulturę organizacyjną,
  • opisanie różnych podejść do planowania i wprowadzania zmian, z zaznaczeniem wysokiej wartości podejścia opartego na „współtworzeniu (co-design)” zmiany,
  • ocenienie wpływu zmian i identyfikacja sposobów wspierania ludzi w procesie zmian, opracowanie strategii przezwyciężania oporu i budowania motywacji do zmian,
  • wspieranie osób pełniących kluczowe role związane ze zmianami i pomaganie im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmian,
  • wyjaśnienie, jak zrozumienie dynamiki ludzi i kontekstu organizacyjnego zmienia sposób, w jaki podchodzimy do zmian,
  • analiza interesariuszy i dynamiki ich oddziaływania w celu opracowania odpowiednich strategii ich angażowania oraz  stworzenia skutecznej komunikacji  na rzecz zmian,
  • identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą i ich zastosowanie w zarządzaniu zmianą,
  • przygotowanie do egzaminu na poziomie Foundation.

Korzyści

  • zrozumienie procesu zmiany,
  • zdobycie umiejętności tworzenia odpowiedniego środowiska sprzyjającego zmianie,
  • zdobycie wiedzy na temat skutecznego realizowania zmiany,
  • poznanie koncepcji, narzędzi, podejść, technik, które wspomogą proces zmiany,
  • poznanie ról, obowiązków i odpowiedzialności liderów / przywódców we wprowadzaniu zmian,
  • podniesienie umiejętności identyfikacji preferencji osobowościowych interesariuszy zmiany oraz odpowiednich sposobów oddziaływań z uwzględnieniem tych preferencji,
  • poznanie możliwości zastosowania neuronauki, zwinnego podejścia i elementów coachingu w przeprowadzaniu zmiany,
  • zaznajomienie się ze sposobami mierzenia efektywności zmian,
  • liczba PDU: 21.

Grupa docelowa

  • każdy, kto jest zainteresowany zrozumieniem podstawowych zasad osiągania udanych zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
  • członkowie zespołów zaangażowanych w projekty zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
  • profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla których certyfikat Change Management Foundation jest warunkiem wstępnym.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Skuteczny kick-off meeting w praktyce 
SET – Zarządzanie spotkaniami przez Kierownika Projektu  
SET – Techniki identyfikacji ryzyka 
SET – Wyznaczanie korzyści projektowych i techniki ich mierzenia
SET – Techniki facylitacji w codziennej pracy managera   
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Planowanie dźwigni zmiany w praktyce

Certyfikacja

Szkolenie jest akredytowane przez APMG International Ltd. Oznacza to, że przeszło pozytywnie restrykcyjny proces audytu jakości i dzięki temu przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego.

Egzamin Change Management Foundation:

  • egzamin opcjonalny,  
  • test jednokrotnego wyboru,  
  • liczba pytań: 50, 
  • próg zaliczenia: 50% (25 na 50 możliwych do zdobycia punktów),  
  • język egzaminu: polski, angielski,  
  • czas trwania: 40 minut, 
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym),  
  • termin: egzamin odbywa się 4-go dnia, po zakończeniu trzydniowego szkolenia, 
  • brak możliwości korzystania z materiałów 
  • ważność certyfikatu: bezterminowa, 
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. 

MODUŁ 1 – KONTEKST ORGANIZACYJNY I PODEJŚCIE 

  • Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami 
  • Poziomy adopcji zmiany  
  • Wsparcie w procesie decyzyjnym – Cynefin 
  • Zmiana planowana i wyłaniająca się 
  • Myślenie systemowe 
  • Kultura organizacyjna 
  • Analiza pola sił 
  • Współtworzenie (co-design) 
  • Model ADKAR 
  • Ewolucja procesu n-etapowego 
  • Strategie dostarczania zmiany 
  • Zwinne praktyki (agile) 
  • Skuteczny Change Manager i zwinne praktyki zmiany 
  • Strategia zmiany 

MODUŁ 2- LUDZIE I ZMIANA 

  • Różnice indywidualne (różne typy osobowości) 
  • Preferencje dotyczące uczenia się i zmian w miejscu pracy 
  • Wprowadzenie do neuronauki 
  • Reakcje ludzi na zmiany (krzywa zmiany, transformacja) 
  • Przywództwo w procesie zmian 
  • Motywacja ludzi 
  • Psychologia pozytywna i odporność (rezyliencja) osobista 
  • Wzór na zmianę i lęk przed zmianą 
  • Lęk przed uczeniem i lęk o przetrwanie 
  • Kompetencje i uczenie się 
  • Style uczenia się 

MODUŁ 3- PRZYWÓDZTWO I ZESPOŁY W ZMIANIE 

  • Kluczowe role w zmianie organizacyjnej 
  • Przywództwo i bezpieczeństwo psychologiczne w procesie zmian 
  • Przywództwo, kultura i zmiany organizacyjne 
  • Zespoły efektywne – struktura, etapy rozwoju 
  • Korzyści płynące z różnorodności w zespołach 
  • Planowanie angażowania interesariuszy w zmianę 

MODUŁ 4- KOMUNIKACJA I ANGAŻOWANIE INTERESARIUSZY 

  • Interesariusze – definicja, identyfikacja, analiza, narzędzia, budowanie zaangażowania 
  • Podstawy teorii komunikacji 
  • Ograniczenia poznawcze 
  • Tworzenie kluczowych komunikatów w zmianie 
  • Docieranie do serc i umysłów 
  • Sposoby komunikowania się z ludźmi 
  • Kanały komunikacji 
  • Planowanie komunikacji 

MODUŁ 5- PRACA CHANGE MANAGERA 

  • Ocena wpływu zmiany i jej dotkliwości 
  • Opór wobec zmian – przyczyny, sposoby radzenia sobie z nim 
  • Analiza efektywności zmian (pomiar) 
  • Budowanie zrównoważonej karty wyników wprowadzenia zmian 
  • Tworzenie strategii pomiaru efektywności zmian 
  • Ograniczenia analizy danych 

Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Opcjonalne: