Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online
- język egzaminu: polski lub angielski
Opis szkolenia
Kurs ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support (CDS) – Tworzenie, dostarczanie i wspieranie odzwierciedla nowe sposoby podejścia do zarządzania usługami. Ma na celu zapewnienie praktykom zarówno teoretycznej, jak i praktycznej wiedzy na temat holistycznego podejścia ITIL 4 do budowania i modyfikowania usług opartych na technologii od dostrzeżenia zapotrzebowania do współtworzenia wartości. W kursie opisano, jak holistycznie budować i zarządzać strumieniami wartości oraz w jaki sposób wprowadzać do nich ciągłe udoskonalenia i sprzężenia zwrotne.
Podczas szkolenia uczestnik zapozna się z takimi obszarami jak: rozwój, testowanie, zarządzanie wiedzą, nowe technologie oraz źródła i sposoby zarządzania pracą. Kurs zawiera wskazówki na temat współpracy i koordynowania wysiłków w zakresie projektowania, budowania i wspierania zintegrowanych i skutecznych produktów oraz usług opartych o fundament zapewniany przez ITIL Foundation.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny kursu: od godz. 09 do godz. 17.
Cel szkolenia
- Zrozumienie znaczenia kultury organizacyjnej na tle podstawowych zasad ITIL.
- Rozszerzenie wiedzy na temat planowania i zarządzania zasobami w tym planowanie zasobów ludzkich (workforce planning).
- Zrozumienie znaczenia technologii informatycznych takich jak sztuczna inteligencja czy rozwiązania chmurowe w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług.
- Poznanie struktury i sposobów planowania strumieni wartości i ich mapowania na wartość.
- Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla nowej usługi i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
- Poznanie sposobów budowania i zarządzania strumieniami wartości dla wsparcia użytkownika i praktyk ITIL wykorzystywanych w tym celu.
- Poznanie metod priorytetyzowania i zarządzania pracą.
- Poznanie najczęściej używanych modeli pozyskiwania zasobów (sourcing) w kontekście decyzji „kupić czy stworzyć?”.
- Przygotowanie do oficjalnego egzaminu ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support.
Korzyści
- Przygotowanie uczestników do wydajnej pracy w dynamicznie zmieniającym się środowisku informatycznym.
- Rozszerzenie wiedzy na temat cyklu życia produktów cyfrowych w kontekście modelu operacyjnego ITIL.
- Zrozumienie i wiedza, jak planować i budować strumienie wartości usług.
- Zrozumienie jak tworzyć, dostarczać i wspierać usługi.
- Wiedza, w jaki sposób odpowiednio użyte w kontekście SVS, praktyki ITIL przyczyniają się do tworzenia, dostarczania i wspierania usług.
- Wspomaganie:
a) doskonalenia procesów
b) efektywnego zarządzania zespołami IT
c) optymalizacji strumieni wartości oraz przepływów pracy
d) dopasowania usług do strategii biznesowej
e) doskonalenia kreowania usług
f) integrowania nowych technologii korzystając z podejścia Lean, Agile oraz DevOps.
Grupa docelowa
- Kierownicy IT, dyrektorzy działów IT i zespoły programistów.
- Konsultanci i audytorzy IT oraz osoby zajmujące się świadczeniem usług IT.
- Administratorzy i analitycy systemów.
- Administratorzy baz danych.
- Zarządzający i analitycy wsparcia.
- Agenci Servicedesku.
- Testerzy.
- Właściciele i menedżerowie produktów.
- Praktycy IT i liderzy zaangażowani w: projektowanie produktów cyfrowych i usług, dostarczanie i wspieranie ich w odniesieniu do uzgodnionych poziomów wydajności.
Szkolenie obejmuje aktywności związane z rozwojem, wdrażaniem usług oraz monitorowaniem.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
WAŻNE
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL CDS – online + ebook + OTM
Egzamin ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support:
- wymogi formalne – do egzaminu mogą przystąpić jedynie osoby, które:
– posiadają ważny certyfikat ITIL4 Foundation,
– uczestniczyły w akredytowanym szkoleniu ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support, - forma egzaminu: online,
- termin egzaminu: po zakończeniu szkolenia możesz wybrać dowolny termin spośród terminów udostępnionych przez Akredytora na jego stronie,
- język egzaminu: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki egzaminu: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, chiński, japoński,
- test wielokrotnego wyboru składający się z 40 pytań,
- próg zaliczenia: 70% (28 poprawnych odpowiedzi),
- czas trwania: 90 minut (112 minut w przypadku, gdy podchodzisz do egzaminu w innym języku niż Twój ojczysty język),
- brak możliwości korzystania z pomocy naukowych poza słownikiem języka angielskiego.
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
- forma certyfikatu: elektroniczna.
Ebook
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
- aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, chiński, japoński,
- dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials
- to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki OTM: angielski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić
- Certyfikat w wersji papierowej
- Powtórkę egzaminu ITIL CDS (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Krytyczne czynniki sukcesu zarządzania usługami IT
- Organizacja i kultura
- Skuteczne zespoły
- Technologie informacyjne w tworzeniu, dostarczaniu i wspieraniu usług
- Strumienie wartości
- Strumienie wartości do tworzenia, dostarczania i wspierania usług
- Strumienie wartości dla wsparcia użytkownika
- Zarządzanie kwestiami związanymi z pracą i zaopatrzeniem
- Techniki priorytetyzacji i zarządzania pracą
- Sourcing i integracja
- Przygotowanie do egzaminu
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.