Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: angielski
- online
- język egzaminu: polski lub angielski
Opis szkolenia
Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support (CDS) jest przeznaczone dla profesjonalistów, którzy ukończyli szkolenie ITIL® 4 Foundation i chcą pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami. Kurs koncentruje się na kluczowych aspektach tworzenia wartości usługowej, efektywności operacyjnej oraz trwałego dostarczania usług w nowoczesnych organizacjach IT i cyfrowych.
Moduł CDS wykracza poza podstawy teoretyczne, skupiając się na rzeczywistych wyzwaniach, przed jakimi stają zespoły usługowe – takich jak zarządzanie złożonością, współpraca między zespołami i dostawcami, a także dopasowywanie modeli operacyjnych do strategii organizacyjnej. Dzięki połączeniu instruktażu, praktycznych ćwiczeń i moderowanych dyskusji uczestnicy zdobywają zarówno wiedzę koncepcyjną, jak i konkretne techniki wspierające skuteczne świadczenie usług i ich wsparcie.
Szczególny nacisk położony jest na System Wartości Usług ITIL (SVS), zwłaszcza model operacyjny, który umożliwia współtworzenie wartości poprzez efektywne strumienie wartości. Uczestnicy poznają również powiązania między kulturą organizacyjną, strukturą i kompetencjami zespołu, a także uczą się, jak optymalizować podejścia do sourcingu, zarządzania popytem oraz ustalania priorytetów w pracy.
Szkolenie zapewnia uczestnikom wiedzę niezbędną do skutecznego działania w środowiskach IT, gdzie kluczowe znaczenie ma jakość usług, współpraca i dostarczanie wartości zgodnie z celami organizacji.
Dołącz do nas w tej transformacyjnej podróży, aby pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania usługami IT i zdobyć certyfikat ITIL® 4 CDS Specialist.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny kursu: od godz. 09 do godz. 17.
Cel szkolenia
Szkolenie ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support zostało zaprojektowane, aby pogłębić praktyczną wiedzę uczestników na temat zarządzania i optymalizacji usług wspieranych technologią IT na całym ich cyklu życia, od planowania i projektowania, przez dostarczanie, aż po bieżące wsparcie.
Uczestnicy:
- poznają rolę kultury organizacyjnej i przywództwa w kształtowaniu efektywnego zarządzania usługami, w oparciu o podstawowe zasady ITIL®’
- zdobędą wiedzę na temat planowania zasobów ludzkich oraz efektywnego zarządzania zasobami technicznymi i ludzkimi,
- zrozumieją wpływ nowoczesnych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i rozwiązania chmurowe, na projektowanie, dostarczanie i wsparcie usług cyfrowych,
- nauczą się definiować, projektować i zarządzać strumieniami wartości usług, które są zgodne z celami organizacji i dostarczają wartość klientom,
- odkryją, jak zastosować wybrane praktyki ITIL® do budowy i zarządzania strumieniami wartości zarówno dla nowych usług, jak i wsparcia użytkowników,
- poznają techniki efektywnego priorytetyzowania i koordynacji pracy w dynamicznym środowisku usługowym,
- zrozumieją modele pozyskiwania zasobów (sourcing) oraz kluczowe aspekty podejmowania decyzji „budować czy kupić”,
- zostaną przygotowani do zdania egzaminu certyfikacyjnego ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver & Support.
Korzyści
- zrozumienie, jak skutecznie tworzyć, dostarczać i wspierać usługi IT według ITIL® 4,
- poszerzenie wiedzy o cyklu życia produktów cyfrowych w kontekście modelu operacyjnego ITIL® 4,
- praktyczne umiejętności projektowania i zarządzania strumieniami wartości usług, dostosowanymi do potrzeb biznesu,
- pogłębione zrozumienie tworzenia, dostarczania i wsparcia usług w ramach Systemu Wartości Usług (SVS),
- wiedza o tym, jak wybrane praktyki ITIL wspierają efektywne świadczenie i wsparcie usług,
- wsparcie w lepszej współpracy zespołów IT, zarządzaniu nimi, dopasowaniu usług do strategii firmy oraz w integracji nowych technologii, wykorzystując podejścia Lean, Agile i DevOps.
Grupa docelowa
- posiadacze certyfikatu ITIL® 4 Foundation rozwijający się w kierunku Managing Professional lub Practice Manager
- specjaliści IT zaangażowani w projektowanie, dostarczanie i wsparcie usług
- menedżerowie usług oraz liderzy zespołów odpowiedzialni za eksploatację usług
- praktycy ITSM wspierający koordynację między różnymi praktykami
- konsultanci pomagający organizacjom optymalizować strumienie wartości usług
- kierownicy projektów lub produktów dążący do lepszego powiązania realizacji z zarządzaniem usługami
Certyfikacja
WAŻNE
Zgodnie z wytycznymi Akredytora, szkolenie należy kupić razem z pakietem egzaminacyjnym, który obejmuje egzamin online, dostęp do ebooka oraz OTM (Official Training Materials).
W trakcie zapisu na szkolenie przez formularz zamówienia należy wybrać dodatek: Egzamin ITIL CDS – online + ebook + OTM
*Cena dotyczy Egzaminu online realizowanego na terenie Polski. Jeśli zdajesz Egzamin online poza Polską, jesteś zobowiązany/a do poniesienia dodatkowych opłat, o czym szczegółowo piszemy w Załączniku nr 1, §2, ust. 9 oraz Załączniku nr 2, §2, ust. 8 do Regulaminu świadczenia usług i prosimy o zapoznanie się z zapisami. W razie wątpliwości zapraszamy Cię do kontaktu z Działem Obsługi i Rozwoju Klienta.
Egzamin ITIL 4 Specialist: Create, Deliver and Support:
- wymagania wstępne: certyfikat ITIL4 Foundation oraz udział w akredytowanym szkoleniu ITIL® 4 Specialist: Create, Delivery & Support,
- egzamin obowiązkowy,
- test jednokrotnego wyboru,
- liczba pytań: 40,
- próg zaliczenia: 70% (28 na 40 możliwych do zdobycia punktów),
- język egzaminu: m. in. angielski, polski – do wyboru podczas rejestracji na egzamin,
- aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora: https://www.peoplecert.org/browse-certifications/it-governance-and-service-management/ITIL-1/itil-4-specialist-create
- deliver-and-support-2693
- czas trwania: 90 minut (113 minut w przypadku, gdy język egzaminu nie jest językiem ojczystym kandydata),
- format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym),
- termin: po zakończeniu szkolenia, w terminie wybranym przez uczestnika spośród terminów udostępnionych przez Akredytora,
- brak możliwości korzystania z materiałów,
- ważność certyfikatu: 3 lata,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
- możliwość odnowienia certyfikatu po 3 latach – dowiedz się jakie są zasady przedłużenia ważności certyfikatu,
Ebook
- język ebooka: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin (po wybraniu nie można zmienić języka),
- aktualnie dostępne języki ebooka: polski, angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, portugalski, chiński, japoński,
- dostęp do ebooka ważny przez 5 lat, wyłącznie na platformie Akredytora.
OTM – Official Training Materials
- to oficjalne materiały szkoleniowe, opracowane przez PeopleCert,
- materiały są w formie pliku PDF, który można pobrać ze strony Akredytora na komputer,
- język OTM: wybierzesz na stronie Akredytora podczas rejestracji na egzamin,
- aktualnie dostępne języki OTM: angielski.
Dodatkowo, podczas składania zamówienia możesz zakupić
- Certyfikat w wersji papierowej
- Powtórkę egzaminu ITIL CDS (Take2 Re-sit Exam Option)*
– w przypadku negatywnego wyniku, opcja ta umożliwia ponowne podejście do egzaminu w formie online w ciągu 6 miesięcy od pierwotnego terminu, bez ponoszenia pełnego kosztu egzaminu,
– *Take2 Re-sit Exam Option możesz zakupić wyłącznie podczas składania zamówienia na pierwszy termin egzaminu. Nie można tej opcji dokupić po uzyskaniu negatywnego wyniku z egzaminu.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaMODUŁ 1 – Organizacja i kultura
- Struktury organizacyjne
- Kultura zespołu
- Kultura ciągłego doskonalenia
- Kultura współpracy
- Myślenie zorientowane na klienta
- Pozytywna komunikacja
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 2 – Efektywne zespoły
- Umiejętności role i kompetencje,
- Planowanie kadr
- Zarządzanie zadowoleniem pracowników
- Pomiary i raportowanie oparte na wynikach
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 3 – Wykorzystanie informacji i technologii do tworzenia dostarczania i wspierania usług
- Integracja i udostępnianie danych
- Raportowanie i zaawansowana analityka
- Współpraca i przepływ pracy
- Automatyzacja procesów
- Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
- Ciągła integracja, dostarczanie i wdrażanie (CI/CD)
- Model informacji
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 4 – Strumienie wartości
- Anatomia strumienia wartości
- Projektowanie strumienia wartości
- Mapowanie strumienia wartości
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 5 – Strumienie wartości do tworzenia, dostarczania i wspierania usług
- Model strumienia wartości dla tworzenia nowej usługi
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 6 – Strumień wartości dla wsparcia użytkownika
- Model strumienia wartości dla przywracania działania usługi
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 7 – Priorytetyzacja i zarządzania pracą
- Zarządzanie kolejnością zadań i backlogiem
- Ustalanie priorytetów
- Swarming
- Podejście “shift-left”
- Sprawdzenie wiedzy
MODUŁ 8 – Kwestie komercyjne i dotyczące pozyskiwania zasobów
Tworzyć czy budować
Modele i opcje pozyskiwania zasobów
Integracja i zarządzanie usługami
Sprawdzenie wiedzy
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

