Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: polski lub angielski
- online lub stacjonarnie
Opis szkolenia
Facylitacja to podejście do prowadzenia spotkań zorientowanych na wypracowanie rozwiązania problemu przez zespoły. Osoba prowadząca takie spotkania, czyli facylitator, wykorzystuje szereg technik, narzędzi i modeli służących podnoszeniu efektywności w osiągnięciu tego celu.
Szkolenie Facilitation pozwala poznać najważniejsze mechanizmy rządzące pracą zespołową. Uczestnicy dowiadują się, jak poprowadzić spotkanie, aby skutecznie wesprzeć zespół w rozwiązaniu nawet bardzo złożonego i skomplikowanego problemu.
Kurs wyposaża uczestników w zestaw umiejętności i narzędzi, przydatnych w prowadzeniu warsztatów facylitowanych. Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do samodzielnego prowadzenia takich warsztatów oraz nabycie umiejętności wykorzystania technik facylitacyjnych w codziennej pracy.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 3 dni. Standardowe godziny szkoleń:
- online, stacjonarne: 1 i 2 dzień godz. 09-17, 3 dzień godz. 09-15.30, następnie odbywa się egzamin.
WAŻNE!
Szkolenie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural. Upewnij się, że z Twojego komputera można wejść na stronę mural.co.
Cel szkolenia
- poznanie metod podnoszących efektywność spotkań zarządczych, zespołów ds. kryzysowych, posiedzeń zarządu itp.,
- podniesienie efektywności spotkań zespołów pracujących,
- zrozumienie, że samo „rozmawianie” o złożonym problemie nie pomaga w jego zrozumieniu i rozwiązaniu,
- zaznajomienie się z czynnikami wpływającymi na pracę zespołu oraz poznanie narzędzi pomagających poradzić sobie w trudnych sytuacjach,
- przygotowanie do egzaminu Facilitation na poziomie Foundation.
Korzyści
- zdobycie wiedzy na temat efektywnego rozwiązywania problemów,
- poznanie narzędzi zwiększających jakość podejmowanych decyzji,
- podniesienie zrozumienia zjawisk zachodzących między członkami zespołu i umiejętność odpowiedniego reagowania na nie,
- zwiększenie jakości i efektywności prowadzonych spotkań,
- liczba PDU: 14.
Grupa docelowa
Szkolenie kierowane jest w szczególności do:
- Kierowników zespołów, kierowników projektu i managerów, którzy na co dzień mierzą się z problemami i we współpracy z zespołem poszukują rozwiązań problemów,
- Trenerów wewnętrznych, pracowników działów HR, prowadzących warsztaty rozwojowe z wykorzystaniem narzędzi aktywizacji grupy,
- Konsultantów, osób odpowiedzialnych za wsparcie biznesu, zajmujących się rozpoznawaniem potrzeb biznesowych swoich partnerów,
- osób prowadzących spotkania strategiczne i posiedzenia kadry zarządzającej, które chcą podnieść jakość podejmowanych decyzji.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Retrospektywa jako narzędzie do rozwoju zespołu
SET – Znaczenie wartości w budowaniu zespołu
SET – Techniki facylitacji w codziennej pracy managera
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Skuteczny kick-off meeting w praktyce
SET – Zarządzanie spotkaniami przez Kierownika Projektu
SET – Techniki identyfikacji ryzyka
SET – Wyznaczanie korzyści projektowych i techniki ich mierzenia
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
Egzamin Facilitation Foundation
- forma: stacjonarna (po szkoleniu w trybie stacjonarnym) lub online (po szkoleniu w trybie online),
- test jednokrotnego wyboru,
- 50 pytań,
- czas trwania: 40 minut,
- próg zaliczenia: 25 punktów (50%),
- brak możliwości korzystania z pomocy dydaktycznych,
- język egzaminu: polski lub angielski,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej,
- przed przystąpieniem do certyfikacji zachęcamy do przetestowania swojej wiedzy w symulatorze egzaminu dostępnym w aplikacji Inprogress.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaPROGRAM SZKOLENIA PL
- Model Process Iceberg® & Model Organizacji Process Iceberg®.
- Zadanie i proces – kluczowe elementy na każdym spotkaniu.
- Poziomy Pewności Zadania oraz poziomy Świadomości Procesu / Dojrzałości Procesowej w zespole.
- Formaty – cztery sposoby pracy na spotkaniu.
- Sprawdzenie zrozumienia dotychczasowego materiału.
- Role na spotkaniu – Lider Zadania i Facylitator.
- MBTI: Myers – Briggs Type Indicator – różne osobowości na spotkaniu.
- Metody facylitacji – narzędzia procesu.
- Organizacja spotkania facylitowanego.
- Planowanie agendy spotkania.
- Kontrakt i facylitowanie spotkania.
- SCA i podejmowanie interwencji na spotkaniu.
- Przegląd Process Iceberg®.
- Metody facylitacji – modele, narzędzi i techniki.
- Ćwiczenie: Supermarket.
- Profil Facylitatora.
PROGRAM SZKOLENIA ENG
- Process Iceberg® Model & Process Iceberg® Organization Model
- Task and Process – key elements at every meeting
- Levels of Task Certainty and Process Awareness (Maturity of the group).
- Formats – ways of the application of people to the Process
- Checking understanding of material covered so far
- Roles at the meeting – Task Leader and Facilitator
- MBTI: Myers – Briggs Type Indicator – different personalities at the meeting
- Process Tools
- Organization of a facilitated meeting
- Planning the Agenda Process.
- Facilitating the meeting and Contract between the Facilitator and the Group
- SCA and make interventions at the meeting.
- Process Iceberg® Review
- Models, tools and techniques.
- Exercise: Supermarket
- Facilitator Profile
Zobacz również
Jedyne akredytowane szkolenie z metodyki Design Thiking – DTMethod Foundation.
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.