Change Management Foundation


To szkolenie możesz zrealizować w ramach Inprogress+. Kliknij i sprawdź szczegóły!


  • Każdy uczestnik otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.
  • Po uzyskaniu pozytywnego wyniku na egzaminie, uczestnik otrzymuje również uznany na arenie międzynarodowej certyfikat Change Management Foundation wydawany przez APMG International Ltd.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni + egzamin
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • język materiałów: polski
  • online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Change Management Foundation jest zbiorem koncepcji i dobrych praktyk zarządzania zmianą w organizacji. Opiera się na sprawdzonych, polecanych metodach działań usprawniających przeprowadzenie i utrzymanie zmiany biznesowej. Dzięki zapoznaniu uczestników ze sposobami pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie. Dodatkowo osoby po szkoleniu będą miały większą świadomość w jaki sposób należy budować struktury wspomagające wprowadzanie zmian: zespoły zarządzające zmianą oraz sieci agentów zmiany.

WAŻNE:

Szkolenie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural. Przed wzięciem udziału w kursie upewnij się, że możesz wejść na stronę tej platformy.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Standardowe godziny szkoleń:

  • w tygodniu, w weekend: 3 dni 09.00-17.00,
  • egzamin po szkoleniu realizowanym w tygodniu odbywa się w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia.
  • egzamin po szkoleniu realizowanym w weekendy odbywa się w kolejną niedzielę po zakończeniu szkolenia.

Cel szkolenia

  • wyjaśnienie istniejącego kontekstu dla tematu zmiany i jego ewolucji,
  • zrozumienie głównych czynników wywołujących zmianę oraz jej kontekstu organizacyjnego – w tym wpływu na kulturę organizacyjną,
  • opisanie różnych podejść do planowania i wprowadzania zmian, z zaznaczeniem wysokiej wartości podejścia opartego na „współtworzeniu (co-design)” zmiany,
  • ocenienie wpływu zmian i identyfikacja sposobów wspierania ludzi w procesie zmian, opracowanie strategii przezwyciężania oporu i budowania motywacji do zmian,
  • wspieranie osób pełniących kluczowe role związane ze zmianami i pomaganie im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmian,
  • wyjaśnienie, jak zrozumienie dynamiki ludzi i kontekstu organizacyjnego zmienia sposób, w jaki podchodzimy do zmian,
  • analiza interesariuszy i dynamiki ich oddziaływania w celu opracowania odpowiednich strategii ich angażowania oraz  stworzenia skutecznej komunikacji  na rzecz zmian,
  • identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą i ich zastosowanie w zarządzaniu zmianą,
  • przygotowanie do egzaminu na poziomie Foundation.

Korzyści

  • zrozumienie procesu zmiany,
  • zdobycie umiejętności tworzenia odpowiedniego środowiska sprzyjającego zmianie,
  • zdobycie wiedzy na temat skutecznego realizowania zmiany,
  • poznanie koncepcji, narzędzi, podejść, technik, które wspomogą proces zmiany,
  • poznanie ról, obowiązków i odpowiedzialności liderów / przywódców we wprowadzaniu zmian,
  • podniesienie umiejętności identyfikacji preferencji osobowościowych interesariuszy zmiany oraz odpowiednich sposobów oddziaływań z uwzględnieniem tych preferencji,
  • poznanie możliwości zastosowania neuronauki, zwinnego podejścia i elementów coachingu w przeprowadzaniu zmiany,
  • zaznajomienie się ze sposobami mierzenia efektywności zmian,
  • liczba PDU: 21.

Grupa docelowa

  • każdy, kto jest zainteresowany zrozumieniem podstawowych zasad osiągania udanych zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
  • członkowie zespołów zaangażowanych w projekty zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
  • profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla których certyfikat Change Management Foundation jest warunkiem wstępnym.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia
SET – Skuteczny kick-off meeting w praktyce 
SET – Zarządzanie spotkaniami przez Kierownika Projektu  
SET – Techniki identyfikacji ryzyka 
SET – Wyznaczanie korzyści projektowych i techniki ich mierzenia
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia 
SET – Techniki facylitacji w codziennej pracy managera   
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
SET – Planowanie dźwigni zmiany w praktyce

Certyfikacja

Szkolenie jest akredytowane przez APMG International Ltd. Oznacza to, że przeszło pozytywnie restrykcyjny proces audytu jakości i dzięki temu przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego.

Egzamin Change Management Foundation:

  • termin: egzamin odbywa się 4-go dnia, po zakończeniu trzydniowego szkolenia,
  • forma egzaminu: stacjonarna po szkoleniu stacjonarnym, online po szkoleniu w formie online,
  • test jednokrotnego wyboru,
  • czas trwania: 40 minut,
  • ilość pytań: 50,
  • próg zdawalności: 25 punktów,
  • język egzaminu: zgodny z językiem szkolenia tj. język polski lub angielski
  • nie można korzystać z pomocy dydaktycznych,
  • ważność certyfikatu: bezterminowa,
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.

Kontekst organizacyjny i podejście

  • Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami
  • Poziomy adopcji zmiany
  • Wsparcie w procesie decyzyjnym – Cynefin
  • Zmiana planowana i wyłaniająca się
  • Myślenie systemowe
  • Kultura organizacyjna
  • Analiza pola sił
  • Współtworzenie (co-design)
  • Model ADKAR
  • Ewolucja procesu n-etapowego
  • Strategie dostarczania zmiany
  • Zwinne praktyki (agile)
  • Skuteczny Change Manager i zwinne praktyki zmiany
  • Strategia zmiany

Ludzie i zmiana

  • Różnice indywidualne (różne typy osobowości)
  • Preferencje dotyczące uczenia się i zmian w miejscu pracy
  • Wprowadzenie do neuronauki
  • Reakcje ludzi na zmiany (krzywa zmiany, transformacja)
  • Przywództwo w procesie zmian
  • Motywacja ludzi
  • Psychologia pozytywna i odporność (rezyliencja) osobista
  • Wzór na zmianę i lęk przed zmianą
  • Lęk przed uczeniem i lęk o przetrwanie
  • Kompetencje i uczenie się
  • Style uczenia się

Przywództwo i zespoły w zmianie

  • Kluczowe role w zmianie organizacyjnej
  • Przywództwo i bezpieczeństwo psychologiczne w procesie zmian
  • Przywództwo, kultura i zmiany organizacyjne
  • Zespoły efektywne – struktura, etapy rozwoju
  • Korzyści płynące z różnorodności w zespołach

Komunikacja i angażowanie interesariuszy

  • Interesariusze – definicja, identyfikacja, analiza, narzędzia, budowanie zaangażowania
  • Podstawy teorii komunikacji
  • Ograniczenia poznawcze
  • Tworzenie kluczowych komunikatów w zmianie
  • Docieranie do serc i umysłów
  • Sposoby komunikowania się z ludźmi
  • Kanały komunikacji
  • Planowanie komunikacji

Praca Change Managera

  • Ocena wpływu zmiany i jej dotkliwości
  • Opór wobec zmian – przyczyny, sposoby radzenia sobie z nim
  • Analiza efektywności zmian (pomiar)
  • Budowanie zrównoważonej karty wyników wprowadzenia zmian
  • Tworzenie strategii pomiaru efektywności zmian
  • Ograniczenia analizy danych

 


Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Opcjonalne: