Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 3 dni + egzamin
- język szkolenia: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- język materiałów: polski
- online lub stacjonarnie
Opis szkolenia
Change Management Foundation jest zbiorem koncepcji i dobrych praktyk zarządzania zmianą w organizacji. Opiera się na sprawdzonych, polecanych metodach działań usprawniających przeprowadzenie i utrzymanie zmiany biznesowej. Dzięki zapoznaniu uczestników ze sposobami pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie. Dodatkowo osoby po szkoleniu będą miały większą świadomość w jaki sposób należy budować struktury wspomagające wprowadzanie zmian: zespoły zarządzające zmianą oraz sieci agentów zmiany.
WAŻNE:
Szkolenie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural. Przed wzięciem udziału w kursie upewnij się, że możesz wejść na stronę tej platformy.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Standardowe godziny szkoleń:
- w tygodniu, w weekend: 3 dni 09.00-17.00,
- egzamin po szkoleniu realizowanym w tygodniu odbywa się w kolejnym dniu po zakończeniu szkolenia.
- egzamin po szkoleniu realizowanym w weekendy odbywa się w kolejną niedzielę po zakończeniu szkolenia.
Cel szkolenia
- wyjaśnienie istniejącego kontekstu dla tematu zmiany i jego ewolucji,
- zrozumienie głównych czynników wywołujących zmianę oraz jej kontekstu organizacyjnego – w tym wpływu na kulturę organizacyjną,
- opisanie różnych podejść do planowania i wprowadzania zmian, z zaznaczeniem wysokiej wartości podejścia opartego na „współtworzeniu (co-design)” zmiany,
- ocenienie wpływu zmian i identyfikacja sposobów wspierania ludzi w procesie zmian, opracowanie strategii przezwyciężania oporu i budowania motywacji do zmian,
- wspieranie osób pełniących kluczowe role związane ze zmianami i pomaganie im w budowaniu skutecznego zespołu ds. zmian,
- wyjaśnienie, jak zrozumienie dynamiki ludzi i kontekstu organizacyjnego zmienia sposób, w jaki podchodzimy do zmian,
- analiza interesariuszy i dynamiki ich oddziaływania w celu opracowania odpowiednich strategii ich angażowania oraz stworzenia skutecznej komunikacji na rzecz zmian,
- identyfikacja różnych rodzajów pomiarów, które można wykorzystać do śledzenia skuteczności działań związanych z zarządzaniem zmianą i ich zastosowanie w zarządzaniu zmianą,
- przygotowanie do egzaminu na poziomie Foundation.
Korzyści
- zrozumienie procesu zmiany,
- zdobycie umiejętności tworzenia odpowiedniego środowiska sprzyjającego zmianie,
- zdobycie wiedzy na temat skutecznego realizowania zmiany,
- poznanie koncepcji, narzędzi, podejść, technik, które wspomogą proces zmiany,
- poznanie ról, obowiązków i odpowiedzialności liderów / przywódców we wprowadzaniu zmian,
- podniesienie umiejętności identyfikacji preferencji osobowościowych interesariuszy zmiany oraz odpowiednich sposobów oddziaływań z uwzględnieniem tych preferencji,
- poznanie możliwości zastosowania neuronauki, zwinnego podejścia i elementów coachingu w przeprowadzaniu zmiany,
- zaznajomienie się ze sposobami mierzenia efektywności zmian,
- liczba PDU: 21.
Grupa docelowa
- każdy, kto jest zainteresowany zrozumieniem podstawowych zasad osiągania udanych zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
- członkowie zespołów zaangażowanych w projekty zmian organizacyjnych, transformacji lub przekształceń,
- profesjonaliści dążący do uzyskania certyfikatu Change Management Practitioner – dla których certyfikat Change Management Foundation jest warunkiem wstępnym.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia
SET – Skuteczny kick-off meeting w praktyce
SET – Zarządzanie spotkaniami przez Kierownika Projektu
SET – Techniki identyfikacji ryzyka
SET – Wyznaczanie korzyści projektowych i techniki ich mierzenia
SET – Pozytywność w życiu i w pracy – o aktywnym kreowaniu szczęścia
SET – Techniki facylitacji w codziennej pracy managera
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
SET – Planowanie dźwigni zmiany w praktyce
Certyfikacja
Szkolenie jest akredytowane przez APMG International Ltd. Oznacza to, że przeszło pozytywnie restrykcyjny proces audytu jakości i dzięki temu przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego.
Egzamin Change Management Foundation:
- termin: egzamin odbywa się 4-go dnia, po zakończeniu trzydniowego szkolenia,
- forma egzaminu: stacjonarna po szkoleniu stacjonarnym, online po szkoleniu w formie online,
- test jednokrotnego wyboru,
- czas trwania: 40 minut,
- ilość pytań: 50,
- próg zdawalności: 25 punktów,
- język egzaminu: zgodny z językiem szkolenia tj. język polski lub angielski
- nie można korzystać z pomocy dydaktycznych,
- ważność certyfikatu: bezterminowa,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkoleniaKontekst organizacyjny i podejście
- Związek między zarządzaniem zmianą a korzyściami
- Poziomy adopcji zmiany
- Wsparcie w procesie decyzyjnym – Cynefin
- Zmiana planowana i wyłaniająca się
- Myślenie systemowe
- Kultura organizacyjna
- Analiza pola sił
- Współtworzenie (co-design)
- Model ADKAR
- Ewolucja procesu n-etapowego
- Strategie dostarczania zmiany
- Zwinne praktyki (agile)
- Skuteczny Change Manager i zwinne praktyki zmiany
- Strategia zmiany
Ludzie i zmiana
- Różnice indywidualne (różne typy osobowości)
- Preferencje dotyczące uczenia się i zmian w miejscu pracy
- Wprowadzenie do neuronauki
- Reakcje ludzi na zmiany (krzywa zmiany, transformacja)
- Przywództwo w procesie zmian
- Motywacja ludzi
- Psychologia pozytywna i odporność (rezyliencja) osobista
- Wzór na zmianę i lęk przed zmianą
- Lęk przed uczeniem i lęk o przetrwanie
- Kompetencje i uczenie się
- Style uczenia się
Przywództwo i zespoły w zmianie
- Kluczowe role w zmianie organizacyjnej
- Przywództwo i bezpieczeństwo psychologiczne w procesie zmian
- Przywództwo, kultura i zmiany organizacyjne
- Zespoły efektywne – struktura, etapy rozwoju
- Korzyści płynące z różnorodności w zespołach
Komunikacja i angażowanie interesariuszy
- Interesariusze – definicja, identyfikacja, analiza, narzędzia, budowanie zaangażowania
- Podstawy teorii komunikacji
- Ograniczenia poznawcze
- Tworzenie kluczowych komunikatów w zmianie
- Docieranie do serc i umysłów
- Sposoby komunikowania się z ludźmi
- Kanały komunikacji
- Planowanie komunikacji
Praca Change Managera
- Ocena wpływu zmiany i jej dotkliwości
- Opór wobec zmian – przyczyny, sposoby radzenia sobie z nim
- Analiza efektywności zmian (pomiar)
- Budowanie zrównoważonej karty wyników wprowadzenia zmian
- Tworzenie strategii pomiaru efektywności zmian
- Ograniczenia analizy danych
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.