Adaptive Kanban Framework Foundation

To i inne szkolenia możesz zrealizować w ramach subskrypcji szkoleń Inprogress+. Kliknij i dowiedz się więcej.


  • Każdy uczestnik szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia Adaptive Kanban Framework Foundation.

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 3 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • szkolenie akredytowane
  • online lub stacjonarnie
  • język materiałów: polski lub angielski

Opis szkolenia

Kanban to metoda zarządzania pracą, która powstała w środowisku produkcyjnym w latach 40. XX wieku. Głównymi celami zastosowania Kanbana jest zwiększenie przewidywalności wykonywanej pracy, podniesienie efektywności zespołowej i organizacyjnej, minimalizowanie marnotrawstw oraz ciągłe doskonalenie procesów.

Adaptive Kanban Framework jest nowoczesnym podejściem do zastosowania Kanbana w środowisku biurowym, ze szczególnym uwzględnieniem pracy w zespołach rozproszonych. W przeciwieństwie to tradycyjnego podejścia, Adaptive Kanban Framework pomaga w zarządzaniu „niewidoczną” pracą, czyli tą wykonywaną przez ludzi w biurze.

W ramach szkolenia Adaptive Kanban Framework Foundation uczestnicy poznają założenia Kanbana, pryncypia Adaptive Kanban Framework, kluczowe techniki i metody pracy podnoszące wydajność zespołu i organizacji, role i odpowiedzialności osób zaangażowanych w użytkowanie Kanbana, najważniejsze zasady zastosowania Kanbana oraz proces wdrożenia, utrzymania i ulepszania całego Systemu Kanban.

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenia odbywają się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym) lub stacjonarnie.

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 3 dni, standardowe godziny szkolenia w 1 i 2 dniu  – od godz. 09 do godz. 17:00, 3 dnia – od godz. 9:00 do godz. 15:30

Cel szkolenia

  • Zrozumienie pryncypiów i reguły, których należy przestrzegać podczas pracy z Adaptive Kanban Framework;
  • Znajomość ról, obowiązków i kompetencji osób zaangażowanych w użytkowanie Adaptive Kanban Framework;
  • Zrozumienie Procesu Ciągłego Kanbana (wdrożenie i efektywne wykorzystanie Kanbana w organizacji);
  • Zrozumienie czynników sukcesu i kluczowych barier we wdrażaniu Kanbana;
  • Umiejętność zastosowania Kanbana w projektach i innych procesach biurowych.

Korzyści

  • Podniesienie przewidywalności, wydajności i efektywności pracy (własnej oraz zespołowej);
  • Umiejętności opracowania wdrożenia Systemu Kanban dla zespołu;
  • Umiejętność zidentyfikowania i poprawiania obszarów wymagających usprawnień;
  • Lepsza komunikacja dotycząca funkcjonowania procesów w zespole – podniesienie jakości i efektywności współpracy;
  • Umiejętność zastosowania w praktyce zasad zarządzania przepływem pracy w Systemie Kanban.

Grupa docelowa

  • Członkowie zespołów projektowych i operacyjnych, pracownicy biurowi;
  • Kierownicy zespołów operacyjnych;
  • Kierownicy projektów;
  • Product Ownerzy i SCRUM Masterzy;
  • Średnia i wyższa kadra managerska.

Certyfikacja

  • egzamin opcjonalny,
  • wymagania wstępne: udział w akredytowanym szkoleniu,
  • test jednokrotnego wyboru,
  • liczba pytań: 50,
  • próg zaliczenia: 66% (33 na 50 możliwych do zdobycia punktów),
  • język egzaminu: angielski, polski – do wyboru podczas rejestracji na egzamin,
  • aktualną listę języków egzaminacyjnych można sprawdzić na stronie Akredytora,
  • czas trwania: 40 minut,
  • format: online (po szkoleniu online) lub stacjonarnie (po szkoleniu stacjonarnym),
  • termin: egzamin odbywa się pod koniec 3-go dnia szkolenia,
  • brak możliwości korzystania z materiałów,
  • ważność certyfikatu: bezterminowa,
  • uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów, otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej.
  1. Wstęp i przegląd szkolenia
    • Przedstawienie celu i agendy szkolenia 
    • Informacje o egzaminie 
  2. Podstawy Kanban
    • Wprowadzenie do Kanbana 
    • Historia Kanbana, definicje, zastosowanie 
    • Anatomia Kanbana 
    • Metody pracy: push i pull 
    • Podstawy Adaptive Kanban Framework 
  3. Pryncypia Kanban
    • Cechy pryncypiów 
    • Pryncypia  
    • Zastosowanie pryncypiów 
  4. Role w Kanban
    • Role i kompetencje – wprowadzenie 
    • Szczegółowe omówienie ról 
    • Kompetencje wspólne i indywidualne 
    • Łączenie ról 
    • Modele kompetencji 
  5. Proces ciągłego Kanbana
    • Składowe procesu 
    • Zastosowanie procesu, ogólne cele i role w procesie 
  6. Odkrywanie Kanbana
    • Cele i techniki: Budowanie świadomości 
    • Cele i techniki: Ustalanie celów 
    • Obowiązki poszczególnych ról w procesie 
  7. Definiowanie Kanbana
    • Cele i techniki: Opisywanie pracy 
    • Wynik-rezultat-korzyść/ wartość 
    • Pięć kroków opisywania pracy 
    • Element pracy 
    • Cele i techniki: Wizualizacja pracy 
    • Dobre i złe praktyki wizualizacji 
    • Obowiązki poszczególnych ról w procesie 
  8. Implementacja Kanbana
    • Cele i techniki: Wdrażanie Kanbana 
    • Obowiązki poszczególnych ról w procesie 
  9. Proces dostarczania Kanbana – ciągłe zarządzanie pracą
    • Cele i techniki Ciągłe zarządzanie pracą 
    • Czynniki optymalizacji Systemu 
    • Metryki w Kanbanie 
    • Elementy regulujące przepływ 
    • Zaburzenia w przepływie 
    • Muri, mura, muda 
    • Celebrowanie sukcesów 
  10. Proces dostarczania Kanbana – ciągłe usprawnianie
    • Cele i techniki: Ciągłe usprawnianie 
    • Empiryzm, PDCA, informacja zwrotna 
    • Retrospektywa 
    • Zdarzenia zewnętrzne 
    • Obowiązki poszczególnych ról w procesie 
  11. Dlaczego warto wdrożyć Adaptive Kanban Framework
    • Projekty a Kanban 
    • Skuteczność wdrożenia Kanbana 
    • Bariery we wdrażaniu Kanbana 
  12. Zakończenie szkolenia
    • Podsumowanie szkolenia 
    • Egzamin Adaptive Kanban Framework Foundation 

Zobacz także

AgilePM
Scrum
Leading SAFe

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:

SET – Feedback jako narzędzie pracy managera
SET – Retrospektywa jako narzędzie do rozwoju zespołu
SET – Skuteczne wdrożenie zmiany w pigułce
SET – Techniki estymowania i rozmiarowania wymagań w projektach
SET – Techniki priorytetyzacji w praktyce


Dodatki

Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.

Opcjonalne: