Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 2 dni
- język szkolenia: polski lub angielski
- online
- język materiałów: polski lub angielski
Opis szkolenia
Szkolenie „Modelowanie procesów biznesowych w BPMN” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Zgodnie z najnowszym raportem Fortune Business Insights, światowy rynek zarządzania procesami biznesowymi BPM rośnie w zawrotnym tempie. Prognozuje się, że jego wartość wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 roku do 26,18 miliarda dolarów w 2028 roku. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach, wykorzystując nowoczesne technologie i systemy IT.
Szkolenie dedykowane jest analitykom biznesowym, analitykom procesów biznesowych, managerom, właścicielom procesów biznesowych oraz specjalistom ds. optymalizacji i automatyzacji procesów. Oznacza to, że niezależnie od Twojego stanowiska, znajdziesz tu cenne informacje i narzędzia.
W obliczu dynamicznego wzrostu znaczenia BPM na światowym rynku, udział w naszym szkoleniu stanowi unikalną szansę na zdobycie konkurencyjnej przewagi i przygotowanie się na wyzwania przyszłości. Niezależnie od aktualnej pozycji zawodowej, nasze szkolenie zapewni Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą osiągnąć sukces w zarządzaniu projektami i procesami biznesowymi.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni. Standardowe godziny szkolenia: 9:00-17:00.
Cel szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu modelowania procesów biznesowych w BPMN,
- zdobycie praktycznych umiejętności modelowania procesów na podstawie różnych Case Study.
Korzyści
- poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
- nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
- zapoznanie z notacją BPMN,
- uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
- liczba PDU: 14.
Grupa docelowa
- analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
- managerowie procesów biznesowych,
- właściciele procesów biznesowych,
- specjaliści ds. procesów biznesowych,
- specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
- konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi,
- firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
- firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
- firmy doradcze i konsultingowe,
- dostawcy oprogramowania,
- software house.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Certyfikacja
Uczestników zainteresowanych certyfikacją z zakresu modelowania procesów biznesowych zapraszamy na akredytowane szkolenie „OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2)”.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia01 – Podstawy procesów biznesowych
- Czym jest proces biznesowy
- Cechy procesu biznesowego
- Odkrywanie procesu biznesowego
- Procesy obecne AS-IS
- Procesy docelowe TO-BE
- Podejście do odkrywania procesów biznesowych
- Poziomy abstrakcji modelowania procesów
02 – Podstawy zarządzania procesami biznesowymi
- Organizacja zorientowana procesowo
- Standardy i metodyki zarządzania procesami
- BPM (Business Process Management)
- Architektura procesów w organizacji
- Modele referencyjne
03 – Wprowadzenie do BPMN
- Czym jest BPMN?
- Elementy procesu w BPMN
- Podstawowe zasady modelowania procesów
- Token
- Dobre praktyki modelowania procesów w BPMN
04 – Aktywności
- Aktywności w procesie
- Podprocesy
- Pętle, aktywności wieloinstancyjne
- Zadania
05 – Bramki
- Rodzaje bramek
- Dzielenie i łączenie przepływów
- Przepływy niejawne
- Przepływy równoległe
- Dobre praktyki modelowania bramek w BPMN
06 – Baseny i tory
- Czym są baseny i tory?
- Zastosowanie basenów i torów w modelowaniu procesów
- Basen jako „black-box” i „white-box”
- Przepływ komunikatu
- Dobre praktyki w modelowaniu basenów i torów
07 – Artefakty i obiekty danych
- Rodzaje artefaktów
- Zastosowanie artefaktów w modelowaniu procesów
- Obiekty danych w BPMN
- Dane wejściowe i wyjściowe
- Magazyny i repozytoria danych
- Przepływy obiektów danych
- Łączenie artefaktów i obiektów danych
08 – Zdarzenia
- Rodzaje zdarzeń
- Zdarzenia początkowe
- Zdarzenia końcowe
- Zdarzenia pośrednie generujące i przechwytujące
- Zdarzenia pośrednie krawędziowe
- Wyzwalacze zdarzeń
- Dobre praktyki w modelowaniu zdarzeń w BPMN