Szczegóły
- czas trwania szkolenia: 2 dni
- język szkolenia: polski
- online
- język materiałów: polski lub angielski
Opis szkolenia
Szkolenie Modelowanie procesów biznesowych w BPMN jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN.
Zgodnie z najnowszym raportem Fortune Business Insights, światowy rynek zarządzania procesami biznesowymi BPM rośnie w zawrotnym tempie. Prognozuje się, że jego wartość wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 roku do 26,18 miliarda dolarów w 2028 roku. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach, wykorzystując nowoczesne technologie i systemy IT.
Podczas szkolenia:
- będziesz miał/miała okazję zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności z zakresu modelowania procesów biznesowych, z uwzględnieniem standardu BPMN – Business Process Model and Notation,
- praktycznie zastosujesz BPMN m.in. w projektach IT. W trakcie naszego szkolenia skupiamy się na praktycznym wykorzystaniu BPMN, szczególnie w projektach informatycznych, które obejmują modelowanie procesów biznesowych. Zdobędziesz konkretne narzędzia i techniki, które możesz bezpośrednio wdrożyć w swojej pracy.
- poznasz najczęściej występujące przebiegi procesów, a także szczególne przypadki wykorzystania BPMN w oparciu o konkretne case study. To pozwoli Ci lepiej zrozumieć realne wyzwania i możliwości związane z BPM w praktyce.
Szkolenie Modelowanie procesów biznesowych w BPMN dedykowane jest analitykom biznesowym, analitykom procesów biznesowych, managerom, właścicielom procesów biznesowych oraz specjalistom ds. optymalizacji i automatyzacji procesów. Oznacza to, że niezależnie od Twojego stanowiska, znajdziesz tu cenne informacje i narzędzia.
W obliczu dynamicznego wzrostu znaczenia BPM na światowym rynku, udział w naszym szkoleniu stanowi unikalną szansę na zdobycie konkurencyjnej przewagi i przygotowanie się na wyzwania przyszłości. Niezależnie od aktualnej pozycji zawodowej, nasze szkolenie zapewni Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą osiągnąć sukces w zarządzaniu projektami i procesami biznesowymi. Zapisz się już teraz!
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Szkolenie trwa 2 dni. Standardowe godziny szkolenia: 09-17.
Cel szkolenia
- przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu modelowania procesów biznesowych w BPMN,
- zdobycie praktycznych umiejętności modelowania procesów na podstawie różnych Case Study.
Korzyści
- poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
- nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
- zapoznanie z notacją BPMN,
- uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
- liczba PDU: 14.
Grupa docelowa
- analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
- managerowie procesów biznesowych,
- właściciele procesów biznesowych,
- specjaliści ds. procesów biznesowych,
- specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
- konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi,
- firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
- firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
- firmy doradcze i konsultingowe,
- dostawcy oprogramowania,
- software house.
SET
Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia01 – Podstawy procesów biznesowych
Czym jest proces biznesowy
Cechy procesu biznesowego
Odkrywanie procesu biznesowego
Procesy obecne AS-IS
Procesy docelowe TO-BE
Podejście do odkrywania procesów biznesowych
Poziomy abstrakcji modelowania procesów
02 – Podstawy zarządzania procesami biznesowymi
Organizacja zorientowana procesowo
Standardy i metodyki zarządzania procesami
BPM (Business Process Management)
Architektura procesów w organizacji
Modele referencyjne
03 – Wprowadzenie do BPMN
Czym jest BPMN?
Elementy procesu w BPMN
Podstawowe zasady modelowania procesów
Token
Dobre praktyki modelowania procesów w BPMN
04 – Aktywności
Aktywności w procesie
Podprocesy
Pętle, aktywności wieloinstancyjne
Zadania
05 – Bramki
Rodzaje bramek
Dzielenie i łączenie przepływów
Przepływy niejawne
Przepływy równoległe
Dobre praktyki modelowania bramek w BPMN
06 – Baseny i tory
Czym są baseny i tory?
Zastosowanie basenów i torów w modelowaniu procesów
Basen jako „black-box” i „white-box”
Przepływ komunikatu
Dobre praktyki w modelowaniu basenów i torów
07 – Artefakty i obiekty danych
Rodzaje artefaktów
Zastosowanie artefaktów w modelowaniu procesów
Obiekty danych w BPMN
Dane wejściowe i wyjściowe
Magazyny i repozytoria danych
Przepływy obiektów danych
Łączenie artefaktów i obiektów danych
08 – Zdarzenia
Rodzaje zdarzeń
Zdarzenia początkowe
Zdarzenia końcowe
Zdarzenia pośrednie generujące i przechwytujące
Zdarzenia pośrednie krawędziowe
Wyzwalacze zdarzeń
Dobre praktyki w modelowaniu zdarzeń w BPMN