Modelowanie procesów biznesowych w BPMN


Zrealizuj to szkolenie w ramach Inprogress+. Kliknij i sprawdź szczegóły subskrypcji.


  • Każdy uczestnik otrzymuje certyfikat o ukończeniu szkolenia

Szczegóły

  • czas trwania szkolenia: 2 dni
  • język szkolenia: polski lub angielski
  • online
  • język materiałów: polski lub angielski

Opis szkolenia

Szkolenie „Modelowanie procesów biznesowych w BPMN” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów posiadających kompetencje w obszarze Business Process Management w szczególności związane z modelowaniem procesów w BPMN. 

Zgodnie z najnowszym raportem Fortune Business Insights, światowy rynek zarządzania procesami biznesowymi BPM rośnie w zawrotnym tempie. Prognozuje się, że jego wartość wzrośnie z 11,84 miliarda dolarów w 2021 roku do 26,18 miliarda dolarów w 2028 roku. Szybki rozwój rynku BPM związany jest z koniecznością optymalizacji i automatyzacji procesów biznesowych w przedsiębiorstwach, wykorzystując nowoczesne technologie i systemy IT. 

Szkolenie dedykowane jest analitykom biznesowym, analitykom procesów biznesowych, managerom, właścicielom procesów biznesowych oraz specjalistom ds. optymalizacji i automatyzacji procesów. Oznacza to, że niezależnie od Twojego stanowiska, znajdziesz tu cenne informacje i narzędzia. 

W obliczu dynamicznego wzrostu znaczenia BPM na światowym rynku, udział w naszym szkoleniu stanowi unikalną szansę na zdobycie konkurencyjnej przewagi i przygotowanie się na wyzwania przyszłości. Niezależnie od aktualnej pozycji zawodowej, nasze szkolenie zapewni Ci niezbędną wiedzę i umiejętności, które pozwolą osiągnąć sukces w zarządzaniu projektami i procesami biznesowymi. 

Jak organizujemy szkolenia?

Szkolenie odbywa się w formie online (na żywo, w czasie rzeczywistym).

Czas trwania i godziny szkolenia

Szkolenie trwa 2 dni. Standardowe godziny szkolenia: 9:00-17:00.

Cel szkolenia

  • przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu modelowania procesów biznesowych w BPMN,
  • zdobycie praktycznych umiejętności modelowania procesów na podstawie różnych Case Study.

Korzyści

  • poznanie międzynarodowego standardu modelowania procesów,
  • nabycie wiedzy i umiejętności poprawnego modelowania procesów biznesowych,
  • zapoznanie z notacją BPMN,
  • uzyskanie wiedzy umożliwiającej pracę z procesami biznesowymi po stronie biznesowej oraz technicznej,
  • liczba PDU: 14.

Grupa docelowa

  • analitycy biznesowi, analitycy i inżynierowie procesów biznesowych,
  • managerowie procesów biznesowych,
  • właściciele procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. procesów biznesowych,
  • specjaliści ds. optymalizacji i automatyzacji procesów,
  • konsultanci, wdrożeniowcy, doradcy biznesowi,
  • firmy posiadające działy doskonalenia procesów,
  • firmy posiadające wewnętrzny dział IT utrzymujący systemy IT,
  • firmy doradcze i konsultingowe,
  • dostawcy oprogramowania,
  • software house.

SET

Weź udział w praktycznych warsztatach SET – Skills Expansion Training, które są powiązane z tym szkoleniem:
SET – Narzędzia analizy biznesowej w praktyce
SET – Techniki prezentacji w pracy zdalnej

Certyfikacja

Uczestników zainteresowanych certyfikacją z zakresu modelowania procesów biznesowych zapraszamy na akredytowane szkolenie „OMG-Certified Expert in BPM2 (OCEB 2)”.  

01 – Podstawy procesów biznesowych 

  • Czym jest proces biznesowy 
  • Cechy procesu biznesowego 
  • Odkrywanie procesu biznesowego 
  • Procesy obecne AS-IS 
  • Procesy docelowe TO-BE 
  • Podejście do odkrywania procesów biznesowych 
  • Poziomy abstrakcji modelowania procesów 

02 – Podstawy zarządzania procesami biznesowymi 

  • Organizacja zorientowana procesowo 
  • Standardy i metodyki zarządzania procesami 
  • BPM (Business Process Management) 
  • Architektura procesów w organizacji 
  • Modele referencyjne 

03 – Wprowadzenie do BPMN 

  • Czym jest BPMN? 
  • Elementy procesu w BPMN 
  • Podstawowe zasady modelowania procesów 
  • Token 
  • Dobre praktyki modelowania procesów w BPMN 

04 –  Aktywności 

  • Aktywności w procesie 
  • Podprocesy 
  • Pętle, aktywności wieloinstancyjne 
  • Zadania 

05 – Bramki 

  • Rodzaje bramek 
  • Dzielenie i łączenie przepływów 
  • Przepływy niejawne 
  • Przepływy równoległe 
  • Dobre praktyki modelowania bramek w BPMN 

06 – Baseny i tory 

  • Czym są baseny i tory? 
  • Zastosowanie basenów i torów w modelowaniu procesów 
  • Basen jako „black-box” i „white-box” 
  • Przepływ komunikatu 
  • Dobre praktyki w modelowaniu basenów i torów 

07 – Artefakty i obiekty danych 

  • Rodzaje artefaktów 
  • Zastosowanie artefaktów w modelowaniu procesów 
  • Obiekty danych w BPMN 
  • Dane wejściowe i wyjściowe 
  • Magazyny i repozytoria danych 
  • Przepływy obiektów danych 
  • Łączenie artefaktów i obiektów danych 

08 – Zdarzenia 

  • Rodzaje zdarzeń 
  • Zdarzenia początkowe 
  • Zdarzenia końcowe 
  • Zdarzenia pośrednie generujące i przechwytujące 
  • Zdarzenia pośrednie krawędziowe 
  • Wyzwalacze zdarzeń 
  • Dobre praktyki w modelowaniu zdarzeń w BPMN 

Szkolenia, w których polecamy wziąć udział: