RODO wcale nie takie straszne!
Już 25 maja wchodzą w życie nowe akty prawne dotyczące przetwarzania i ochrony danych osobowych – RODO. Przepisy wywołują sporo obaw w wielu firmach, ale nie w Inprogress! Sprawdźcie, jak przygotowaliśmy się do nowego prawa i dlaczego warto nam zaufać!
O co chodzi z RODO?
RODO, czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych to nowe przepisy prawne dotyczące wszystkich firm, które w swojej działalności przetwarzają dane osobowe swoich klientów. RODO ma za zadanie ochronę praw konsumenckich, m.in. prawa do zmiany informacji, przeniesienia ich do innego administratora bazy danych czy też “bycia zapomnianym”, czyli wykreślenia swoich danych z bazy.
Nowe przepisy wprowadzają również tzw. zasadę minimalizacji przetwarzania danych, która powoduje, że firmy mogą gromadzić niezbędne do funkcjonowania minimum informacji. Utrudnione jest profilowanie, czyli zautomatyzowane przetwarzanie danych osobowych, które – jak podają autorzy raportu interaktywnie.com – może przykładowo spowodować, że dana osoba “z automatu” zostanie wykreślona z możliwości ubieganie się o kredyt ze względu na pewne cechy uwzględnione w bazie danych.
Co powinniście wiedzieć o RODO w Inprogress?
Panika panująca wśród przedsiębiorców nie była potrzebna i wynikała zapewne z braku znajomości dotychczasowego prawa oraz strachu przed nieznanym. Wprowadzenie nowych przepisów wiąże się wprawdzie z koniecznością reorganizacji starych zwyczajów i nawyków pracy, ale wbrew pozorom nowości w polskim i europejskim prawie nie wprowadzają rewolucji, której trzeba się bać.
Oto podstawowe informacje związane z wprowadzeniem RODO:
- INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-149), ul. Balicka 95 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000427134, NIP6772369990, REGON 121185610 stanie się administratorem danych osobowych podanych w formularzu zgłoszeniowym;
- dane w formularzu podajesz dobrowolnie, a jeżeli nie podasz informacji, nie będziemy mogli odpowiedzieć na Twoje zgłoszenie i zrealizować szkolenia, podjąć działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy (np. w zakresie przygotowania i przesłania oferty);
- podane przez Ciebie dane będą przetwarzane zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych (RODO) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002 Nr 144 poz. 1204 ze zm.);
- Twoje dane osobowe będą przechowywane zarówno przez okres realizacji szkoleń, egzaminów, certyfikacji, recertyfikacji, jak i w celu pozyskania przez Ciebie w przyszłości duplikatów dokumentacji poświadczających Twój udział w szkoleniach (np. certyfikatu potwierdzającego uczestnictwo w akredytowanym szkoleniu) oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z zawartych umów;
- Twoje dane są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji usług świadczonych przez INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. Mogą być przekazane firmom akredytującym i certyfikującym (AXELOS, PeopleCert, APMG, SJSI), przedsiębiorcom pośredniczącym w zamawianiu usług kurierskich, Poczcie Polskiej, firmom kurierskim, księgowym i prawnikom oraz do państwa trzeciego;
- dostęp do Twoich danych będą mieli tylko upoważnieni przez nas pracownicy INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o., współpracownicy INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. tj. INPROGRESS Sp. z o.o., INPROGRESS Trainings Sp. z o.o.;
- my dbamy o ochronę Twoich danych osobowych, a Ty masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych;
- masz też prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych; jeżeli zechcesz, w każdym momencie możesz odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonałeś na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- nie wykorzystujemy danych osobowych w celu profilowania.
Inprogress gotowy na RODO!
Na koniec chcielibyśmy poinformować, że wzięliśmy udział w szkoleniu dotyczącym RODO przeprowadzonym przez firmę MBM Tychy. Wszystkim naszym pracownikom zostały przekazane informacje niezbędne do pracy według nowych przepisów. Wiemy zatem doskonale, jak funkcjonować zgodnie z nowym prawem, jakie są nasze obowiązki oraz jakie prawa mają nasi klienci. Możecie nam zatem zaufać! 🙂
Całościowe kompendium wiedzy na temat RODO wraz z obowiązującymi od 25 maja 2018 roku przepisami znajduje się na stronie Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.