Szczegóły

  • 3
  • polski
  • szkolenie akredytowane
  • Online lub stacjonarnie

Opis szkolenia

Podczas szkolenia ITIL® Practitioner omówione są szczegółowo trzy aspekty zarządzania usługami IT (IT Service Management), kluczowe dla powodzenia każdej inicjatywy dotyczącej doskonalenia: Zarządzanie Zmianą Organizacyjną, Komunikację oraz tematykę miar i metryk efektywności usług i procesów zarządzania usługami. Prezentuje podejście Ustawicznego Doskonalenia Usług (CSI – Continual Service Improvement) jako skuteczną metodę ustrukturyzowania przedsięwzięć doskonalących. Kurs omawia także dziewięć wiodących pryncypiów zarządzania usługami IT.

Każdy uczestnik po kursie otrzymuje od Inprogress zaświadczenie o ukończeniu akredytowanego szkolenia.

Cel szkolenia

Zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności w zakresie trzech aspektów zarządzania usługami IT: tematyki miar i metryk efektywności usług i procesów zarządzania usługami, a także zarządzania zmianą organizacyjną oraz komunikacją.
Przygotowanie uczestników do uzyskania pozytywnego wyniku na egzaminie, umożliwiającym zdobycie prestiżowego certyfikatu „ITIL Practitioner”.

Korzyści

  • Zdobycie wiedzy na temat praktycznego wykorzystania elementów biblioteki dobrych praktyk ITIL w pracy zawodowej,
  • Zdobycie praktycznych umiejętności doskonalenia procesów zarządzania usługami IT.
  • Zdobycie umiejętności wykorzystania systemowego podejścia do identyfikowania i definiowania kluczowych czynników sukcesu dla inicjatyw doskonalących.
  • Zdobycie umiejętności definiowania i wykorzystywania miar i metryk efektywności usług IT oraz procesów zarządzania.
  • Wzmocnienie kompetencji w obszarze zarządzania jakością usług IT, poprzez stałe doskonalenie organizacji.
  • Wzmocnienie kompetencji w obszarze doskonalenia procesów zarządzania usługami, jako narzędzia budowania przewagi konkurencyjnej.
  • Wzmocnienie kompetencji zarządzania miękkimi aspektami IT, poprzez dostarczenie dobrych praktyk dla zarządzania zmianą organizacyjną, oporem przed zmianą, komunikacją i motywacją personelu.
  • Liczba PDU: 21 PDU, punkty do certyfikatu ITIL Expert: 3

Grupa docelowa

  • Kadra kierownicza, zainteresowana nabyciem lub ugruntowaniem wiedzy z obszaru doskonalenia efektywności zarządzania usługami IT.
  • Wszyscy zainteresowani pozyskaniem wiedzy na temat wdrażania dobrych praktyk ITIL.
  • Osoby zainteresowane miękkimi aspektami zmiany w środowiskach usługowych.
  • Osoby chcące uzupełnić wiedzę z obszaru ITIL, nabytą na kursach poziomu Foundation, Intermediate i Expert.
  • Konsultanci i audytorzy IT.
  • Wszyscy zainteresowani nabyciem umiejętności stosowania metodyki ITIL w praktyce.
  • Wszyscy zainteresowani uzyskaniem certyfikatu ITIL® Practitoner.

Certyfikacja

Egzamin odbywa się w formie online po zakończeniu szkolenia lub stacjonarnej w późniejszym terminie. W przypadku egzaminu ONLINE doliczana jest dodatkowa opłata +150 zł.

Certyfikacja

Osoby pragnące przystąpić do egzaminu muszą posiadać certyfikat na poziomie Foundation.
Egzamin składa się z 40 pytań.
Aby uzyskać pozytywny wynik należy uzyskać minimum 28 punktów – 70%.
Czas trwania: 135 minut dla osób dla których angielski jest językiem ojczystym, 33 minuty więcej dla osób, dla których język ten nie jest językiem ojczystym.
Język egzaminu: angielski.
Pomoce dydaktyczne: Podręcznik ITIL® Practitioner Guidance.
ITIL Practitioner daje 3 punkty w schemacie kwalifikacji ITIL Expert.
Uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej. Uczestnik może również zakupić certyfikat w formie papierowej, wybierając odpowiednią opcję podczas rezerwacji szkolenia.

UWAGA! Zgodnie z wytycznymi akredytora od 1.11.2019 roku szkolenie należy kupić razem z egzaminem. W trakcie rejestracji na szkolenie prosimy o wybór opcji „Egzamin” w formularzu zamówienia (punkt 3 formularza). Jest to niezbędne w celu zapisania się na szkolenie. Dodatkowo, uczestnik może wybrać opcję „Powtórka egzaminu”, która uprawnia do ponownego podejścia do egzaminu w ciągu pół roku od pierwszego terminu (na wypadek uzyskania negatywnego wyniku). Egzamin powtórkowy (tzw. Take2 re-sit exam) odbywa się w formie online. Więcej informacji na naszym blogu.

Program szkolenia

Pobierz szczegółowy plan szkolenia
  • Wprowadzenie
  • Pryncypia zarządzania usługami IT
  • Podejście do doskonalenia
  • Zarządzanie Zmianą Organizacyjną
  • Komunikacja
  • Krytyczne czynniki sukcesu
  • Miary i metryki
  • Przygotowanie do egzaminu