ISO 20000

Opis szkolenia

ISO/IEC 20000 jest pierwszym międzynarodowym standardem dla zarządzania serwisem IT. ISO 20000 został opracowany przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ang. ISO – International Organization for Standardization). Norma bazuje na normie BS 15000 opracowanej w 2005 przez BSI Group. Standard jest przeznaczony dla każdej organizacji, w której funkcjonują usługi IT.

Obecnie ISO 20000 obejmuje:

  • ISO/IEC 20000-1:2011 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 1: Service management system requirements
  • ISO/IEC 20000-2:2005 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 2: Code of practice.

Kurs pozwala uczestnikom zapoznać się z najlepszymi praktykami w zakresie wdrażania i zarządzania Usługami IT, jak określono w normie ISO / IEC 20000-1:2005, a także daje możliwość poznania praktyk w zakresie wdrażania procesów zarządzania usługami, począwszy od ISO 20000: planowanie i wdrażanie nowych oraz zmienionych usług, procesu dostarczania usługi, procedury zarządzania relacjami, proces rozwiązywania problemów, procesów kontroli i procesów uwalniania.

Materiały szkoleniowe, jak również egzamin są w języku angielskim. Szkolenie prowadzone jest przez trenera polskojęzycznego.

Grupa docelowa

Grupa docelowa

  • specjaliści IT,
  • personel zaangażowany w realizację normy ISO 20000,
  • technicy uczestniczący w operacji związanej z ITSMS,
  • audytorzy.
Korzyści ze szkolenia

Korzyści ze szkolenia

  • zrozumienie realizacji Technologii Informacyjnej Systemu Zarządzania zgodnie z ISO 20000,
  • zrozumienie relacji między technologiami informatycznymi i zgodnością z wymaganiami różnych stron w organizacji,
  • poznanie zależności pomiędzy normą ISO / IEC 20000-1:2005, ISO / IEC 20000-2:2005 oraz ITIL,
  • poznanie i zrozumienie koncepcji, podejścia, standardów, metod i technik, by móc skutecznie zarządzać usługami IT zgodnie z ISO 20000,
  • zdobycie niezbędnej wiedzy do wdrażania i zarządzania technologiami informatycznymi zgodnie z normą ISO 20000.

W cenę szkolenia wliczony jest egzamin oraz certyfikat.

Egzamin i certyfikacja

Egzamin i certyfikacja

Egzamin ISO 20000 IT Service Management Foundation

Egzamin “Certified ISO 20000 IT Service Management” obejmuje następujące obszary kompetencji:

  • Obszar 1: Podstawowe zasady i pojęcia z usług technologii informacyjnych
  • Obszar 2: Technologia – System Management Information Service (ITSMS)

Egzamin ma charakter esejowy, składa się z pytań, na które trzeba udzielić krótką pisemną odpowiedź.

Po zdaniu egzaminu uczestnicy mogą ubiegać się o certyfikat Certified ISO 20000 IT Service Management na poziomie Foundation. Certyfikat zostanie wydany uczestnikom, którzy zdadzą egzamin i spełnią wszystkie inne wymagania związane z określonym certyfikatem. Certyfikat jest ważny przez okes 3 lat.

Nazwa certyfikatu: ISO 20000   Foundation

Egzamin: ISO 20000 Foundation

Doświadczenie zawodowe: brak

Doświadczenie w szacowaniu ryzyka: brak

Inne wymagania: Podpisanie kodeksu etycznego PECB

Program szkolenia

Pobierz wersję PDF
  • Wprowadzenie do normy ISO 20000
  • Wprowadzenie do systemów zarządzania i podejścia procesowego
  • Podstawowe zasady w zarządzaniu usługami IT
  • Ogólna prezentacja wymagania normy ISO / IEC klauzul 20000-1:2005
  • Fazy wdrożenia ISO / IEC 20000:200
  • Planowanie i wdrażanie zarządzania zmianami
  • Zarządzanie dostawcami
  • Zarządzanie relacjami
  • Problem zarządzania
  • Zarządzanie wydania
  • Certyfikat ISO / IEC 20000 – egzamin na poziomie Foundation

Masz pytania doszkoleń otwartych?

Anna Bidas

Anna Bidas

Specjalista ds. Obsługi Klienta

+48 123 579 579
+48 607 033 783

Chcesz porozmawiać oszkoleniu zamkniętym?

Piotr Hajto

Piotr Hajto

Dyrektor Handlowy

Bądźmy w kontakcie

Wyślij wiadomość

Newsletter

Chcesz dostawać informacje o zniżkach i nowościach Inprogress? Zostaw nam swój e-mail i bądź na bieżąco.

Udzielam zgody na przetwarzanie przez INPROGRESS Sp. z o.o., INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. oraz INPROGRESS Trainings Sp. z o.o. mojego adresu e-mail w celu przesyłania newslettera.

Współadministratorami Państwa danych przetwarzanych w związku z subskrypcją newslettera są INPROGRESS Sp. z o.o., INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o., INPROGRESS Trainings Sp. z o.o.

 

Pokaż pełną treść

x

Zarezerwuj miejsce na szkoleniu

Warto wiedzieć, że:

1) INPROGRESS Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-149), ul. Balicka 95 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000384161, NIP 6772357001, REGON 121509810,

INPROGRESS Szkolenia Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-149), ul. Balicka 95 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa - Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000427134, NIP 6772369990, REGON 121185610,

INPROGRESS Trainings Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie (30-149), ul. Balicka 95 zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy pod nr KRS 0000494555, NIP: 677-237-90-08, REGON: 123026139,

zwane dalej łącznie INPROGRESS,staną się współadministratorami danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym;

3) współadministratorzy danych uzgodnili, że odpowiadają w takim samym stopniu za wypełnienie obowiązków wynikających z przepisów RODO;

4) wszelkie pytania związane z przetwarzaniem przez nas Twoich danych możesz kierować pod adres mailowy: biuro@inprogress.pl oraz nr tel. +4812357579;

5) dane w formularzu podajesz dobrowolnie, a jeżeli nie podasz informacji, nie będziemy mogli odpowiedzieć na Twoje zapytanie lub podjąć działań na Twoje żądanie przed zawarciem umowy (np. w zakresie przygotowania i przesłania oferty);

6) podane przez Ciebie dane będą przetwarzane zgodnie z treścią Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. o ochronie danych osobowych (RODO) oraz ustawą z dnia 18 lipca 2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2002 Nr 144 poz. 1204 ze zm.);

7) Twoje dane osobowe będą przechowywane do momentu cofnięcia przez Ciebie zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz przez okres przedawnienia roszczeń wynikających z zawartych umów;

8) Twoje dane są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do prawidłowej obsługi Twojego zapytania;

9) dostęp do Twoich danych będą mieli tylko upoważnieni przez nas pracownicy i współpracownicy INPROGRESS;

10) my dbamy o ochronę Twoich danych osobowych, a Ty masz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych;

11) masz też prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych; jeżeli zechcesz, w każdym momencie możesz odwołać zgodę na przetwarzanie Twoich danych, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonałeś na podstawie zgody przed jej cofnięciem;

12) INPROGRESS nie wykorzystuje danych osobowych w celu profilowania.