Szczegóły
- 3 dni
- język szkolenia i materiałów: polski lub angielski
- szkolenie akredytowane
- online lub stacjonarnie
Opis szkolenia
Change Management Foundation jest zbiorem koncepcji i dobrych praktyk zarządzania zmianą w organizacji. Opiera się na sprawdzonych, polecanych metodach działań usprawniających przeprowadzenie i utrzymanie zmiany biznesowej. Dzięki zapoznaniu uczestników ze sposobami pracy z jednostkami i zespołami z perspektywy uczenia, motywowania, komunikowania się, tworzenia i prezentowania wizji zmiany, radzenia sobie z oporem – efektywność wprowadzania przez nich zmian ulegnie poprawie. Dodatkowo osoby po szkoleniu będą miały większą świadomość w jaki sposób należy budować struktury wspomagające wprowadzanie zmian: zespoły zarządzające zmianą oraz sieci agentów zmiany.
Gra szkoleniowa
Podczas szkolenia w trybie stacjonarnym uczestnicy wezmą udział w grze Change Management Game: Bistro Rewolucja, która pomoże zrozumieć zasady metodyki.
WAŻNE:
Szkolenie online odbywa się przy wykorzystaniu darmowej platformy Mural. Przed wzięciem udziału w kursie upewnij się, że możesz wejść na stronę tej platformy.
Jak organizujemy szkolenia?
Szkolenia odbywają się w dwóch formach: stacjonarnej i online (na żywo, w czasie rzeczywistym).
Czas trwania i godziny szkolenia
Standardowe godziny szkoleń:
- w tygodniu, w weekend: 3 dni, 1-2 dzień godz. 09.00-17.00, 3 dzień 09.00-15.30,
- egzamin rozpoczyna się po zakończeniu części dydaktycznej szkolenia.
Cel szkolenia
- Przyswojenie wiedzy teoretycznej i praktycznej z zakresu Change Management Foundation, dzięki której uczestnicy będą mogli świadomie zarządzać zmianą w organizacji.
- Zbudowanie w uczestnikach świadomości przebiegu zmiany w organizacji, żeby mogli być świadomym członkiem zespołu zarządzającego zmianą albo sieci agentów zmiany.
- Przygotowanie uczestników do oficjalnego, akredytowanego egzaminu Change Management Foundation.
Korzyści
- zrozumienie procesu zmiany,
- zdobycie umiejętności tworzenia odpowiedniego środowiska sprzyjającego zmiani,
- zdobycie wiedzy na temat skutecznego realizowania zmiany,
- poznanie narzędzi, podejść, technik, które wspomogą proces zmiany.,
- poznanie ról, obowiązków i odpowiedzialności liderów / przywódców we wprowadzaniu zmian,
- podniesienie umiejętności identyfikacji preferencji osobowościowych interesariuszy zmiany oraz odpowiednich sposobów oddziaływań z uwzględnieniem tych preferencji,
- uświadomienie sobie zależności między zmianą w organizacji a pojedynczymi jednostkami,
- liczba PDU: 21.
Grupa docelowa
- Osoby biorące udział w procesie zarządzania zmianą w organizacji,
- Kierownicy / liderzy zmian w organizacji,
- Konsultanci zarządzania zmianą,
- Osoby chcące potwierdzić swoje kompetencje międzynarodowym certyfikatem.
Certyfikacja
Szkolenie jest akredytowane przez APMG. Oznacza to, że przeszło pozytywnie restrykcyjny proces audytu jakości i dzięki temu przygotowuje do egzaminu certyfikacyjnego.
Egzamin Change Management Foundation:
- termin: egzamin odbywa się 3-go dnia szkolenia, po zakończeniu części dydaktycznej,
- forma egzaminu: stacjonarna po szkoleniu stacjonarnym, online po szkoleniu w formie online,
- test jednokrotnego wyboru,
- czas trwania: 40 minut,
- 50 pytań,
- próg zdawalności: 25 punktów,
- język egzaminu: polski lub angielski,
- nie można korzystać z pomocy dydaktycznych,
- ważność certyfikatu: bezterminowy,
- uczestnik, który na egzaminie zdobył niezbędną do uzyskania zaliczenia liczbę punktów otrzymuje międzynarodowy certyfikat w formie elektronicznej,
- podczas przygotowań do egzaminu zachęcamy do sprawdzenia swojej wiedzy w symulatorze egzaminów, który dostępny jest w bezpłatnej aplikacji Inprogress.
Program szkolenia
Pobierz szczegółowy plan szkolenia- Moduł 1 – Zmiana a Osoba:
• uczenie się ludzi,
• motywacja,
• modele zmiany indywidualnej,
• różnice indywidualne. - Moduł 2 – Zmiana a Organizacja:
• metafory organizacji
• kultura i klimat organizacji,
• modele zmiany,
• czynniki zmiany,
• tworzenie wizji. - Moduł 3 – Angażowanie interesariuszy i Komunikacja:
• pryncypia,
• identyfikacja i segmentacja interesariuszy
• maski i mapy empatii
• mapowanie interesariuszy,
• strategie wywierania wpływu,
• informacja zwrotna,
• komunikowanie zmiany,
• planowanie komunikacji. - Moduł 4 – Zmiana w praktyce:
• gotowość zmiany,
• zastosowanie wiedzy w praktyce,
• budowanie zespołu zmian,
• plan zarządzania zmianą,
• opór i praca z oporem w organizacji,
• ocena dotkliwości zmiany,
• ocena wpływu interesariuszy.
Zobacz inne nasze szkolenia:
DTM® Foundation – JEDYNE akredytowane szkolenie z metodyki Design Thinking
Dodatki
Uwaga! W przypadku finansowania usługi edukacyjnej w minimum 70% ze środków publicznych kwota netto jest równa kwocie brutto (VAT ZW).
Poniższe informacje i wyliczenia nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, mają jedynie charakter poglądowy, a szczegółowe informacje dot szkolenia/usługi kalkulowane i podawane są przy składaniu zamówienia.