Opis szkolenia
ISO/IEC 20000 jest pierwszym międzynarodowym standardem dla zarządzania serwisem IT. ISO 20000 został opracowany przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ang. ISO – International Organization for Standardization). Norma bazuje na normie BS 15000 opracowanej w 2005 przez BSI Group. Standard jest przeznaczony dla każdej organizacji, w której funkcjonują usługi IT.
Obecnie ISO 20000 obejmuje:
- ISO/IEC 20000-1:2011 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 1: Service management system requirements
- ISO/IEC 20000-2:2005 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 2: Code of practice.
Kurs pozwala uczestnikom zapoznać się z najlepszymi praktykami w zakresie wdrażania i zarządzania Usługami IT, jak określono w normie ISO / IEC 20000-1:2005, a także daje możliwość poznania praktyk w zakresie wdrażania procesów zarządzania usługami, począwszy od ISO 20000: planowanie i wdrażanie nowych oraz zmienionych usług, procesu dostarczania usługi, procedury zarządzania relacjami, proces rozwiązywania problemów, procesów kontroli i procesów uwalniania.
Materiały szkoleniowe, jak również egzamin są w języku angielskim. Szkolenie prowadzone jest przez trenera polskojęzycznego.