ISO 20000

Opis szkolenia

ISO/IEC 20000 jest pierwszym międzynarodowym standardem dla zarządzania serwisem IT. ISO 20000 został opracowany przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną (ang. ISO – International Organization for Standardization). Norma bazuje na normie BS 15000 opracowanej w 2005 przez BSI Group. Standard jest przeznaczony dla każdej organizacji, w której funkcjonują usługi IT.

Obecnie ISO 20000 obejmuje:

  • ISO/IEC 20000-1:2011 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 1: Service management system requirements
  • ISO/IEC 20000-2:2005 – International Standard – Information Technology – Service Management – Part 2: Code of practice.

Kurs pozwala uczestnikom zapoznać się z najlepszymi praktykami w zakresie wdrażania i zarządzania Usługami IT, jak określono w normie ISO / IEC 20000-1:2005, a także daje możliwość poznania praktyk w zakresie wdrażania procesów zarządzania usługami, począwszy od ISO 20000: planowanie i wdrażanie nowych oraz zmienionych usług, procesu dostarczania usługi, procedury zarządzania relacjami, proces rozwiązywania problemów, procesów kontroli i procesów uwalniania.

Materiały szkoleniowe, jak również egzamin są w języku angielskim. Szkolenie prowadzone jest przez trenera polskojęzycznego.

Grupa docelowa

Grupa docelowa

  • specjaliści IT,
  • personel zaangażowany w realizację normy ISO 20000,
  • technicy uczestniczący w operacji związanej z ITSMS,
  • audytorzy.
Korzyści ze szkolenia

Korzyści ze szkolenia

  • zrozumienie realizacji Technologii Informacyjnej Systemu Zarządzania zgodnie z ISO 20000,
  • zrozumienie relacji między technologiami informatycznymi i zgodnością z wymaganiami różnych stron w organizacji,
  • poznanie zależności pomiędzy normą ISO / IEC 20000-1:2005, ISO / IEC 20000-2:2005 oraz ITIL,
  • poznanie i zrozumienie koncepcji, podejścia, standardów, metod i technik, by móc skutecznie zarządzać usługami IT zgodnie z ISO 20000,
  • zdobycie niezbędnej wiedzy do wdrażania i zarządzania technologiami informatycznymi zgodnie z normą ISO 20000.

W cenę szkolenia wliczony jest egzamin oraz certyfikat.

Egzamin i certyfikacja

Egzamin i certyfikacja

Egzamin ISO 20000 IT Service Management Foundation

Egzamin “Certified ISO 20000 IT Service Management” obejmuje następujące obszary kompetencji:

  • Obszar 1: Podstawowe zasady i pojęcia z usług technologii informacyjnych
  • Obszar 2: Technologia – System Management Information Service (ITSMS)

Egzamin ma charakter esejowy, składa się z pytań, na które trzeba udzielić krótką pisemną odpowiedź.

Po zdaniu egzaminu uczestnicy mogą ubiegać się o certyfikat Certified ISO 20000 IT Service Management na poziomie Foundation. Certyfikat zostanie wydany uczestnikom, którzy zdadzą egzamin i spełnią wszystkie inne wymagania związane z określonym certyfikatem. Certyfikat jest ważny przez okes 3 lat.

Nazwa certyfikatu: ISO 20000   Foundation

Egzamin: ISO 20000 Foundation

Doświadczenie zawodowe: brak

Doświadczenie w szacowaniu ryzyka: brak

Inne wymagania: Podpisanie kodeksu etycznego PECB

Program szkolenia

Pobierz wersję PDF
  • Wprowadzenie do normy ISO 20000
  • Wprowadzenie do systemów zarządzania i podejścia procesowego
  • Podstawowe zasady w zarządzaniu usługami IT
  • Ogólna prezentacja wymagania normy ISO / IEC klauzul 20000-1:2005
  • Fazy wdrożenia ISO / IEC 20000:200
  • Planowanie i wdrażanie zarządzania zmianami
  • Zarządzanie dostawcami
  • Zarządzanie relacjami
  • Problem zarządzania
  • Zarządzanie wydania
  • Certyfikat ISO / IEC 20000 – egzamin na poziomie Foundation

Masz pytania doszkoleń otwartych?

Anna Bidas

Anna Bidas

Specjalista ds. Obsługi Klienta

+48 123 579 579

Chcesz porozmawiać oszkoleniu zamkniętym?

Piotr Hajto

Piotr Hajto

Dyrektor Handlowy

+48 607 327 302

Bądźmy w kontakcie

Newsletter

Chcesz dostawać informacje o zniżkach i nowościach Inprogress? Zostaw nam swój e-mail i bądź na bieżąco.

x

Zarezerwuj miejsce na szkoleniu