Metodyka budowy strategii przedsiębiorstwa i sztuka wyborów strategicznych

Celem warsztatu szkoleniowego jest ugruntowanie i poszerzenie wiedzy dotyczącej zarządzania strategicznego, wykorzystania szeregu technik i metod optymalnego wyboru różnych scenariuszy rozwoju przedsiębiorstwa i kreowania wartości dodanej dla Klientów.

Ze względu na praktyczny charakter szkolenia uczestnicy mają możliwość kreowania strategii firmy i wykorzystania zdobytej wiedzy do oceny szans i zagrożeń podejmowanych przedsięwzięć biznesowych. Szkolenie prezentuje praktyczne aspekty budowy, wdrażania i monitorowania realizacji strategii przedsiębiorstwa, wskazując na główne problemy implementacyjne.

Korzyści ze szkolenia:

Po szkoleniu uczestnik będzie wiedział:

  • Jak zapoznać uczestników z przebiegiem i uwarunkowaniami procesu budowy strategii firmy,
  • W jaki sposób rozwijać umiejętności interdyscyplinarnego, kompleksowego spojrzenia na działalność przedsiębiorstwa,
  • Jak określić formy organizacji procesu planowania strategicznego.

Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił:

  • Określić współzależność pomiędzy różnymi obszarami funkcjonowania przedsiębiorstwa,
  • Przeprowadzać analizę otoczenia i potencjału firmy oraz wyznaczać cele strategiczne,
  • Formułować ramowy plan realizacji strategii przedsiębiorstwa,
  • Formułować cele i zadania dla zespołów pracowniczych.

Program szkolenia:

  • Główne elementy i pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego
  • Misja firmy i jej znaczenie dla interesariuszy przedsiębiorstwa
  • Wizja rozwojowa i jej zasady komunikowania
  • Wartości i ich realizacja w przedsiębiorstwie – kształtowanie kultury organizacyjnej
  • Cele strategiczne – cel celowi nie równy
  • Docelowa grupa klientów – czyli jak wykorzystać niszę rynkową i realnie oceniać szanse i zagrożenia
  • Definiowanie potrzeb rynku poprzez właściwą analizę informacji od Klientów i konkurencji
  • Strategie pozycjonowania i budowy scenariuszy strategicznych
  • Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów
  • Wykorzystanie narzędzi SWOT i Strategicznej Karty Wyników
  • Proces budowania strategii marketingowej przedsiębiorstwa
  • Kaskadowanie strategii w dół organizacji m.in. poprzez wdrożenie zasad zarządzania przez cele