do góry

Skuteczne zarządzanie produktami i wartością biznesową w projektach adaptacyjnych SCRUM – warsztat kompetencyjny dla Product Ownera

Termin:

12.03.2016 - 13.03.2016

Miejsce:

Warszawa

Cena:

Od 1300

Informacje dodatkowe:

Cena szkolenia: 1300 zł

PDU: 14

Program szkolenia

  1. WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się.
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczeń uczestników.
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia.
  2. ROLA I ZNACZENIE WŁAŚCICIELA PRODUKTU W NOWOCZESNYCH ORGANIZACJACH.
    • Rola właściciela produktu w kształtowaniu strategii marketingowej.
    • Zarządzanie projektami a zarządzanie produktem – eliminacja rozmywania odpowiedzialności w organizacji.
    • Współpraca z otoczeniem organizacyjnym – zarządzanie macierzowe jako bezwzględna konieczność w osiąganiu przewagi konkurencyjnej.
    • Współpraca z Zespołem Deweloperskim i SCRUM Masterem – wdrożenie systemu wczesnego ostrzegania i korygowanie błędów w produktach IT.
    • Krytyczne kompetencje kierownika produktu.
  3.  UMIEJĘTNOŚCI PLANISTYCZNE MENEDŻERA PRODUKTU.
    • Proces planowania marketingowego produktu.
    • Zarządzanie wartością w praktyce.
    • Planowanie produktu.
    • Ocena portfela produktów i analiza najlepszych pomysłów na projekt wdrożenia nowego produktu.
    • Planowanie strategiczne dotyczące produktu – realność zobowiązań i równoważenie ograniczeń.
    • Podejmowanie decyzji strategicznych – zasady, odpowiedzialność i skuteczność w realizacji planów.
  4. Zarządzanie cyklem życia produktu.
    • Koncepcja zintegrowanego i pragmatycznego cyklu życia produktu:
      • Źródła pomysłów na nowe produkty i testowanie koncepcji.
      • Analiza ekonomiczna i rozwój prototypu produktu.
      • Produkcja i komercjalizacja.
      • Strategie momentu, miejsca i wejścia na rynek.
      • Fazy cyklu życia produktu i ich charakterystyka.
      • Warianty krzywych rynkowego cyklu życia produktu.
    • Strategia rozwoju przedsiębiorstwa a cykl życia produktu.
  5. WYMAGANIA KLIENTA JAKO WARUNEK KRYTYCZNY SUKCESU.
    • Proces budowy wartości dla Klientów – stymulowanie wzrostu przychodów poprzez dostarczane produkty.
    • Zasady tworzenia wartości dla Klienta – ewolucja koncepcji 4P.
    • Scenariusze zarządzania wartością poprzez zarządzanie wartościami dla klientów.
    • Instrumenty tworzenia wartości dla Klienta oraz sposoby ich pomiaru.
    • Model procesu innowacji wartości oparty na rozwiązywaniu problemu Klienta.
    • Proces oceny rentowności naszych obecnych i przyszłych Klientów.
  6. WYKORZYSTANIE DRZEW DECYZYJNYCH DO OPTYMALIZACJI PROCESÓW DECYZYJNYCH W ZAKRESIE ROZWOJU PRODUKTÓW.
    • Analiza alternatywnych możliwości i zdarzeń.
    • Graficzna projekcja drzewa decyzyjnego i techniki wyznaczania prawdopodobieństwa wystąpienia – ćwiczenie polegające na ocenie różnych możliwości postępowania przez głównych konkurentów oraz Klientów podczas prac nad tworzeniem wizji rozwoju produktów IT.
    • Ocena kosztów i ryzyka dla danej decyzji biznesowej w zakresie produktu.
    • Wybór optymalnej decyzji m.in. poprzez ocenę różnych kryteriów ekonomicznych.
  7. FRAMEWORK SCRUM – ODPOWIEDZIALNOŚĆ WŁAŚCICIELA PRODUKTU W PROCESIE ROZWOJU PRODUKTU.
    • Fundamenty metodyki SCRUM.
    • Macierz obowiązków – model RACI.
    • Iteracyjny proces tworzenia produktów.
    • Przebieg projektu według SCRUM.
    • Planowanie i techniki estymacji.
    • Zdarzenia w SCRUM.
    • Kontrolowanie i raportowanie.
    • Zarządzanie priorytetami wymagań – czyli jak zarządzać Rejestrem Produktów.
  8. BUDOWANIE ZESPOŁÓW SCRUM.
    • Krytyczne czynniki sukcesu dla zespołów SCRUM.
    • Budowanie zaufania w zespołach adaptacyjnych.
    • Wyzwania skalowania – czyli jak zapewnić właściwą „grę” zespołową.
    • Centryczna struktura organizacyjna.
    • Samodyscyplina zespołu.
    • Motywowanie i ocenianie członków zespołu projektowego.
    • Konstruktywne reakcje i postawy – zestaw praktycznych wskazówek dla Właściciela Produktu.
  9. TECHNIKI I NARZĘDZIA ANALIZY BIZNESOWEJ PRODUKTU.
    • Planowanie komunikacji w Analizie Produktowej.
    • Planowanie procesu Zarządzania Wymaganiami i adaptacyjny cykl wytwórczy.
    • Proces Zarządzania Konfiguracją i Zmianami.
    • Produkty Analizy Biznesowej:
      • Wymagania biznesowe
      • Lista interesariuszy projektu.
      • Ograniczenia i założenia.
    • Techniki i metody analizy biznesowej:
    • CATWOE
    • Diagramy przepływu danych
    • 5Why
    • Dekompozycja funkcjonalna
    • Wywiady
    • Technika MoSCoW
    • Analiza MOST
    • Analiza PESTLE
    • Prototypowanie
    • Warsztaty wymagań
    • Analiza ryzyka
    • Scenariusze i przypadki użycia
    • Analiza SWOT
    • Historyjki użytkownika
    • Test widny
    • Tworzenie Persony
  10. PRODUKCYJNE WDROŻENIE PRODUKTU.
    • Zapewnienie akceptacji dla produktu końcowego projektu – analiza realizacji wymagań jakościowych dla produktu.
    • Analiza interesariuszy i dystrybucja informacji o nowym produkcie do docelowej grupy odbiorców.
    • Potwierdzenie przygotowania organizacji do komercyjnego świadczenia produktu.
    • Analiza planu przeglądu korzyści w predefiniowanych odstępach czasu.
    • Raportowanie rzeczywistego stanu i wyciąganie wniosków ze zdobytych doświadczeń dla kolejnych produktów.
  11. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.

Adresaci szkolenia

  • Menedżerowie produktów i ich przełożeni.
  • Osoby odpowiedzialne za zarządzanie portfelem produktów.
  • Pracownicy działów marketingu.
  • Członkowie zespołów projektowych.

Korzyści ze szkolenia

  • Zdefiniowanie roli Właściciela Produktu oraz określenie obszaru odpowiedzialności w nowoczesnej organizacji.
  • Uświadomienie znaczenia znajomości klienta i jego potrzeb w kontekście dostarczania wartości dodanej z nowych funkcjonalności bądź rozwiązań.
  • Przekazanie praktycznych informacji związanych z planowaniem i wdrożeniem efektywnej strategii dla produktu.
  • Rozwinięcie praktycznych umiejętności zarządzania produktem i portfelem produktów ze szczególnym uwzględnieniem cyklu życia produktu.
  • Poznanie kluczowych technik analizy rynku oraz aspektów finansowych zarządzania produktem.
  • Zrozumienie procesu wytwarzania produktów przy pomocy ram postępowania adaptacyjnego w SCRUM.
  • Rozwinięcie umiejętności w zakresie planowania dopasowanego do skróconego cyklu wytwórczego produktów.
  • Szczegółowe zapoznanie z technikami pomocnymi w opracowywaniu wymagań na produkt oraz zrozumienie odpowiedzialności podczas dokonywania świadomej priorytetyzacji realizowanych zmian.
  • Poznanie narzędzi niezbędnych w pracy Właściciela Produktu.
Forma prawna:

Do zapłaty

zł. netto
W cenę szkolenia wliczono podręcznik
W cenę szkolenia wliczono egzamin Foundation
W cenę szkolenia wliczono egzamin Intermediate
W cenę szkolenia wliczono egzamin Practitioner
W cenę wliczono podręcznik PMBOK Guide 5th edition
W cenę wliczono symulator pytań egzaminacyjnych
Wybierz pakiet!

*pole wymagane