do góry

Efektywne zarządzanie umowami SLA

Termin:

05.02.2016 - 05.02.2016

Miejsce:

Warszawa

Cena:

Od 800 zł

Informacje dodatkowe:

Cena szkolenia: 800 zł zł

Program szkolenia

  1.  WPROWADZENIE DO WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH
    • Powitanie uczestników – zasady, przerwy, pytania, wzajemne poznanie się
    • Identyfikacja oczekiwań i doświadczenia uczestników
    • Przedstawienie głównych celów i agendy szkolenia
  2. ZARZĄDZANIE USŁUGAMI IT – PRZEGLĄD TRENDÓW
    • Czym jest model referencyjny ITIL? – Wyjaśnienie i uporządkowanie podstawowych pojęć
    • Dlaczego warto wprowadzać kompleksowe zarządzanie usługami IT?
    • Czym tak naprawdę jest Service Level Management? – plusy dodatnie i plusy ujemne
    • Jak przygotować organizację IT i działy biznesowe do wdrożenia procesu SLM
    • Zarządzanie wymaganiami biznesowymi przy zachowaniu dobrej relacji biznesowej
    • Przegląd warunków brzegowych do podpisania „optymalnej” umowy SLA
  3. SERVICE LEVEL MANAGEMENT – ZARZĄDZANIE POZIOMEM USŁUG
    • Czym jest ITIL i jakie wyróżniono w nim podstawowe procesy
    • Na czym polega zarządzanie poziomem usług
    • Cele i zadania zarządzania poziomem usług oraz jakie płyną z niego korzyści
  4. PRZEGLĄD PROCESÓW ZARZĄDZANIA USŁUGAMI IT I WYNIKAJĄCE Z NICH WYMAGANIA DO KREACJI UMÓW SLA
    • Strategia usług (ang. Service Strategy)
    • Projektowanie usług (ang. Service Design)
    • Przekazanie usług (ang. Service Transition)
    • Eksploatacja usług (ang. Service Operation)
    • Ustawiczne doskonalenie usług (ang. Continual Service Improvement)
  5. KLUCZOWE ELEMENTY UMOWY SLA.
    • Katalog usług świadczonych przez dostawcę.
    • Opis sposobów pomiaru jakości usług.
    • Wykaz parametrów jakościowych przypisanych do poszczególnych usług
    • Strony umowy ,typy umów, deklaracja, zawartość, przygotowanie umowy SLA
    • Model kar umownych i odpowiedzialności za niedotrzymanie jakości usług
    • Mechanizmy i zasady raportowania poziomów usług
    • Przegląd praktyk biznesowych, aby zobowiązania w umowie SLA spełniały oczekiwania zarówno biznesu jak i ograniczenia wynikające z poziomu technologicznego dostawcy
    • Umowy OLA i kontrakty – jaka są różnice między SLA a OLA
  6.  OPERACYJNE WYKONYWANIE ZAPISÓW UMOWY SLA.
    • Raportowanie realizacji SLA/OLA
    • Rozliczanie usług
    • Przegląd warunków świadczenia usług
    • Kierunki optymalizacji zapisów kontraktowych – czyli jak nie zginąć w gąszczu modyfikacji i aneksowania umów SLA
  7. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA – PODSUMOWANIE.
    • Przypomnienie omówionych zagadnień podczas całego szkolenia.
    • Literatura i certyfikacja z zakresu ITIL.
    • Organizacje i instytucje związane z rozwijaniem ITIL.
    • Rozdanie certyfikatów uczestnictwa w szkoleniu.
    • Zakończenie szkolenia.

Adresaci szkolenia

  • pracownicy i kadra kierownicza działów IT,
  • kluczowi przedstawiciele użytkowników i klientów usług IT,
  • konsultanci biznesowych i audytorów,
  • osoby odpowiedzialnych za zarządzanie procesami IT,
  • uczestników zespołów utrzymujących środowiska IT w organizacjach.

Korzyści ze szkolenia

Uczestnicy po szkoleniu będą w stanie:

  • zastosować katalog usług od stworzenia solidnych podstaw do stworzenia umowy ramowej SLA,
  • wskazać na właściwy model umowy SLA uwzględniający różne aspekty biznesowe danej organizacji i ograniczenia dostawcy,
  • przygotować odpowiednie procesy monitorowania parametrów opisanych w kontrakcie,
  • weryfikować zobowiązania zawarte w umowach SLA i proaktywnie reagować na nieosiąganie wynegocjowanych wskaźników efektywności – KPI’s,
  • lepiej zarządzać jakością świadczonych usług i finalnie zwiększyć produktywność (w wyniku poprawy zagospodarowania zasobów i organizacji pracy),
  • poprawić relację z klientem (dzięki skupieniu uwagi na korzyściach dla biznesu, również w przypadku wewnętrznych działów IT);
  • zdefiniować poprawnie mierniki wydajności i efektywności SLM.
Forma prawna:

Do zapłaty

zł. netto
W cenę szkolenia wliczono podręcznik
W cenę szkolenia wliczono egzamin Foundation
W cenę szkolenia wliczono egzamin Intermediate
W cenę szkolenia wliczono egzamin Practitioner
W cenę wliczono podręcznik PMBOK Guide 5th edition
W cenę wliczono symulator pytań egzaminacyjnych
Wybierz pakiet!

*pole wymagane